Forum > Färdiga produktioner
Stajo, Johan & Åsa - Nu är himlen blå
Yllet:
Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag nog detta är lite tråkigt, men det får ju stå för mig. Känns som låten är stöpt i en lagom-av-allt-men-inte-mer-vismall. MEN... det är snyggt arrat enligt konstens alla ramar. Men låten lämnar inga spår efter sig. Det känns som man hört det hundra gånger förut...
Nåja nog klagat, här får du några tips för att göra det hela mer intressant:
* Lägg till en tjejstämma/dubb på några ställen
* Fixa rumsljudet på trummorna, alt. riktigt trummor, men det kan ju alltid önska :) Vissa brejk känns lite påklistrade ex vid 1:32.
* Sången känns lite sur på sina ställen, använd melodyne för att fixa till. Dessutom skulle jag nog bvilja ha mer intensitet och smärta i sången, den är lite tam nu.
* Skippa de lajnade gitarrerna och kör med riktiga akustiska, eller lägg på en stärkarplugg.
* KÖööööööörer Ooooooohhhhhhh, så det kommer ett lyft.
/Jon
Aettan:
Nä :D jag håller inte med över huvud taget. Det enda som är fel för vi pratar ju faktiskt om en Demo här, det är som sagt för mycket room och OH på trummorna samt ett tveksamt lajnat gura ljud. När det gäller det sistnämnda så vet vi ju oxå alla att det är en högst personlig smaksak så det kan ju oxå ifrågasättas om det är bra eller ej, jag personligen har svårt för det ljudet. Jag tror att alla åsikter i första hand grundar sig på att själva gengren i sig inte är allas favvo.
Trots gammal rockgubbe som jag är stammar från generationen precis efter Flower Power har sett allt från Pink Floyd, Gasolin, Emerson Lake and Palmer, Mark Bolan, Johnny Winter, Röde Mor, Alrune Rod, Focus, Rory Gahlager etc. osv. (kommer inte ihåg alla längre) Live i Köpenhamn när det begavs sig så älskar jag en bra låt i den här gengren. Det här är en bra låt som framförs helt OK men ljudet på trummorna suger lite :D. Så är det :D.
Bara skojar lite men iofs. lite allvar är det allt det är inte bara det att jag gillar Stajos Låtar skarpt.
Fidden:
Några kommentarer: trummorna borde kanske vara ett mycket mer intimt vispset med mycket mindre rum. På vissa håll känns det nästan lite som Animal i mupparna ;) (bara nästan)
Rytmen i trummorn/gitarr känns inte som den passar ihop riktigt med piano/stråkar/sång ibland.
Möjligen lite tydligare elbas också, fast det kan vara min basfattiga lyssning som ställer till det.
Snyggt annars. Bra sång. Som vanligt vackert pianoarrangemang.
stajo:
Harmonica mike
Jo det är rätt det hör jag nu. Har faktiskt inte reflekterat över det förrän nu. Har informerats kring att han har testsjungit enligt förslagen. Vi kommer nog köra ett snabbtest nästa gång han dyker upp. :) samtidigt så för mig känns det ganska bra redan nu...
Gott
Yllet
Det är en depplåt, de skall vara tråkiga ;), de skall ge eftertanke och det är trevligt att ta en whiskey till dem och fundera på livet.
Gitarrerna har jag inte processat alls så det stämmer nog att en plugg kunde nog göra sitt, samtidigt tyckte jag det blev lite livekänsla på detta sättet, men det kanske infinner sig i alla fall.
"Jag köper dina tips rakt av, nu har jag inte melodyne ... men vi får se vad inspirationen räcker till. Trummorna blir nog ingen större ändring förutom enligt tidigare krav vad gäller rumsreverb, overhead och styrka.
Tack för väldigt tydliga,bra och konkreta tips. :)
Aettan
:wub:
Fidden
Vispar ja precis, jag har letat men inte hittat... Ha ha jag gillar dina liknelser, de sätter sig som tex finlandsbåten och kareoke... Fast det gör att jag tar tag i det, och fillsen är kanske lite väl mycket ibland....
gitarren kom till på slutet, speciellt den i breaket, vi var lite tveksamma till rytmen men så tyckte jag att det blev rätt häftigt ändå... coolt det går inte att dölja något här på forumet :)
"Som vanligt" är ju något man suger åt sig.
Tack för komments
Åsa:
Låten är fin!! Trummorna hakar jag upp mig på... det är nåt med dom och låten i sig, men jag kan ju inte sätta fingret på det jag.. Men det tror jag andra har gjort i sina svar..
Johans röst gillar jag verkligen, i den här låten är det nog glidningarna upp på tonerna som gör att jag inte riktigt fastnar som jag har gjort förut, men ändock, jättejättefin röst!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida