Forum > Färdiga produktioner
Stajo, Johan & Åsa - Nu är himlen blå
stajo:
Marruschkka
Hm vafalls... detta är ju en depp-låt :ph34r: ;).
Det är nog solen som piggar upp. Tack :).
Roboseal
Har tvåhundra meter till stranden och ser vattnet från fönstret, kanske omedvetet inspirerad av detta.
Trummor är verkligen en svaghet hos mig, där finns det att förbättra ja fast jag vet inte om jag kommer så mycket längre med det.
Tack för lyssning och kul att det gillas :)
Wernborg
Det är andra tagningen, tog den i ett stycke, vi tyckte den kändes rätt men kanske bor det en latmask i båda två... Det blir kanske ännu tydligare i sådana här lugnare låtar, varenda tvekan menar jag. Jag gillar lugnet i Johans röst. Tycker dock det är bra att du tar ner honom på jorden, han börjar bli lite väl kaxig, lite rädd att han skall börja prata om gage och sådant :).
Tycker själv att slutet blev bra samt gitarrkompet på breaket, lite oväntade vändningar som gör att lyssnaren kanske inte tröttnar direkt.
Trummorna ja :ph34r:, fillsen är väl aningens bättre i denna versionen men jag håller med om att det blir lite mycket med tanke på arret fast jag vet inte om jag orkar hehe. Skall kanske dra ner volymen lite på dem i alla fall.
Tack för lyssning och kommentarer! :)
Markus Broberg:
Vacker låt:) bra arr, fin melodi:)
Fina pianon och stråkar.
Livekänsla i den tycker jag. Bra sång och utmärkt framfört men lite mer kompress kanske?
//Mackan
Aettan:
Tjena det här är en underbart bra låt helt enkelt. Det enda jag skulle göra är att ta ner room och overheadmickarna på EZ trummorna (ganska mycket till och med) och så är jag lite tveksam till den lajnade guran men i övrigt wov det är bra det här.
Harmonica mike:
Hej Staffan.
Dra undan lite rumsreverb från ez:et..Sången,jag sällar mig till Wernis skara.
För många "känslo utbrott",jag tror på ett rakare framförande.Lyssnat 5 gånger nu,och det är bara att erkänna - det blir jobbigt i längden att höra på "klagandet".Jag har för mig att sången på den andra versionen var rakare..? rätta mig om jag har fel.Johan har inte hittat känslan i denna version tycker jag,låter mest som om han tror det - och vill övertyga oss andra,,Sorry nope.Lite sura toner också,hörs tydligast i introt..
En sån här fin och känslosam låt kräver lite mer från sångaren,varför provar du inte någon av kvinnorna på denna? Typ Åsa? Hon skulle göra underverk med denna fina låt.
Tuff sågning av din insats Johan,men ryggdunkeri är inte min grej.Däremot så gillar jag klangen i din röst,och förstår att den skulle göra sig hur bra som helst i en annan genre.Om du trots allt tar om denna låt,sjung rakare blir mitt recept samt mera vibrato istf försöken till små "wailingar" som känsloutbrott.
Pianot och stråket,hur bra som helst.Bra mix i övrigt också..
Mvh
Micael
karl:
känner ju igen stuket på sätt och vis men tror mer på lite mer nära arr med mindre i det här fallet livekänsla men där pianot får vara grunden tillsammans med dina schyssta stråkar :wub: och där sången hamnar ännu närmare i mixen och sparsamt med trummorna...hupp :unsure: men tycker trummorna inte gör det dom ska här, lite rumliga ingångar och för mycket ride IMHO annars hör jag ju potentialen i låten....tror inte du ändrar för min skull men ville bara ge dig min bild av låten...kanske låter neggo men det är inte meningen utan .....så mycket kan hända med ett annat arr.....
Allt gott / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida