Forum > Färdiga produktioner
1up ft Ynot-Too Little Too Late
Dividend:
Låten passar min stämning just nu rätt bra. musiken låter vaggande och enkel att ta till sig. Men jag har bara snabblyssnat och inte lyssnat på texten så noga. Rörigt på samma sätt som vissa svenska jazzmusikers texter (jag råkat lyssna till) ibland är. Man vet inte om det bara är nonsens, eller vocal forge, eller om det finns nåt att hämta. Jag bara snabblyssnar så bara babblar, posta texten dock! :)
Ynot låter trevlig tycker jag. Detta blir en typisk kommentar till en 1up-låt av mig :huh:
Alltså jag är imponerad av ditt skapande, denna låt verkar ligga helt i linje med den (breda) platform av genrer och kunnande du utgår från, trots att du är ödmjuk och säger att du bara kopierar och blandar redan existerande grejer ;) Kan medge att jag inte lyssnar på sånt här så mycket, om jag nånsin gjort, så kommentaren blir av den okunniga sorten, dvs svammel ;)
Gillar!
Wernborg:
Mums.
Stråkarna är riktigt godis, och likaså elpianot. Jättegott.
Några av Ynots fraser skär i öronen när han lägger durtoner över mollackordet. Annars djäklar vad den mannen kan tolka en text. Det låter liksom som att han menar det som sjungs även om jag skiter fullständigt i vad texten bjuder. :wacko:
Svängigt och meditativt. Får lite tidig nittiotals Acid jazz-feeling.
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 12.04.2008, 22:49:34 ---Låten passar min stämning just nu rätt bra. musiken låter vaggande och enkel att ta till sig. Men jag har bara snabblyssnat och inte lyssnat på texten så noga. Rörigt på samma sätt som vissa svenska jazzmusikers texter (jag råkat lyssna till) ibland är. Man vet inte om det bara är nonsens, eller vocal forge, eller om det finns nåt att hämta. Jag bara snabblyssnar så bara babblar, posta texten dock! :)
Ynot låter trevlig tycker jag. Detta blir en typisk kommentar till en 1up-låt av mig :huh:
Alltså jag är imponerad av ditt skapande, denna låt verkar ligga helt i linje med den (breda) platform av genrer och kunnande du utgår från, trots att du är ödmjuk och säger att du bara kopierar och blandar redan existerande grejer ;) Kan medge att jag inte lyssnar på sånt här så mycket, om jag nånsin gjort, så kommentaren blir av den okunniga sorten, dvs svammel ;)
Gillar!
--- Slut citat ---
Underbar kommentar. Mysigt att få så mycket uppmärksamhet. :wub:
Jag försöker väl ha kul och ibland blir det musik som är någorlunda lyssningsbar också. :)
Memphis:
Cool låt :) Orginell må jag säga. :rolleyes: Har inte så mycket att kommentera egentligen. Inte min musik kanske men bra jobb. ;)
/M
1up:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.04.2008, 14:39:32 ---Mums.
Stråkarna är riktigt godis, och likaså elpianot. Jättegott.
Några av Ynots fraser skär i öronen när han lägger durtoner över mollackordet. Annars djäklar vad den mannen kan tolka en text. Det låter liksom som att han menar det som sjungs även om jag skiter fullständigt i vad texten bjuder. :wacko:
Svängigt och meditativt. Får lite tidig nittiotals Acid jazz-feeling.
--- Slut citat ---
:) Tackar för härlig kommentar, uppskattar jag verkligen! Roligt att få bjuda på örongodis. Ibland faller bitarna på plats och bildar ett vackert musikpussel. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida