Forum > Färdiga produktioner
1up ft Ynot-Too Little Too Late
P3t3r:
Fram med basen, annars skitbra! B)
stajo:
Håller med om basen...
Det smälter ihop fint. Kanske lite mycket i mina öron, samtidigt är det mycket som är bra också, förstår att det förbrukades några kanaler ja.
Gillar tonen i ynots röst.
Mixen låter bra i mina öron, mild och skön. En bra produktion kort och gott. Kanske lite långrandig i slutet.
1up:
--- Citat från: Yllet skrivet 14.04.2008, 20:37:16 ---Då ska vi se vad ni kokat ihop för soppa den här gången.
Tycker att "bruset" i början stör mer än det tillför. Såfort det försvinner blir soundet betydligt skönare. Mixen känns balanserad, men samtidigt bred, med massa roliga ljud. Gött med tvärflöjts samplingen, massa spännande ljud.
Inte min gengre, men det låter bra! Skulle funka finfint som launge-musi på nån hipp invigning.
--- Slut citat ---
Bruset kanske gör sig bättre i filtrerad form, mjuka till det något? EMU älskade bruset vill jag minnas, när det var solo. Kanske gör sig bättre bland brötigt dist och depp, who knows. :)
Tvärflöjtssamplingen vet jag inte riktigt vilken du menar? Jo, har lekt med ljud i den här låten, kul att det uppskattas. :)
1up:
--- Citat från: P3t3r skrivet 14.04.2008, 21:41:06 ---Fram med basen, annars skitbra! B)
--- Slut citat ---
Basen ska jag fixa ikväll! :)
Sen kommer alla säga: "SÄNK BASEN!" ;) när jag dragit upp den för mkt. :P
1up:
--- Citat från: stajo skrivet 14.04.2008, 22:03:55 ---Håller med om basen...
Det smälter ihop fint. Kanske lite mycket i mina öron, samtidigt är det mycket som är bra också, förstår att det förbrukades några kanaler ja.
Gillar tonen i ynots röst.
Mixen låter bra i mina öron, mild och skön. En bra produktion kort och gott. Kanske lite långrandig i slutet.
--- Slut citat ---
Snygg kommentar. Bra synpunkter. Och många utav dem. Bra balans i kommentaren mellan ris och ros. Neutral ton. Saknar kompressor på texten, kondenserat typsnitt vore att föredra, annars var allt jättebra. ;)
Lite mycket i dina öron? Jag kommer fila på lite shakers som stör diskanten/mellanregistret. De kommer tonas ned i första halvan av låten. Det låter lenare då. Och så vrider jag upp basen. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida