Forum > Demolåtar
Bas eller inte?
lonewind:
--- Citat från: Yllet skrivet 21.03.2007, 23:42:34 ---Självklart ska det inte vara en storproduktion. Jag kan testa o lägga bas om du vill, men det underlättar nog om du smäller på en rytmsektion först. Bara något enkelt som jag kan följa.
--- Slut citat ---
Åh, det var sjysst. Jag ska smälta den här lite mer först. Och sen har jag en sån där batterist som ska komma och lägga percussion. Kanske blir saker och ting klarare efter han lagt på det. Bestämmer jag mig för att ha bas så återkommer jag gärna till dig om det!
Yllet:
det blir fint det. Lycka till!
VacUm:
Tycker det blir pannkaka totalt med elbas på detta. Hur välspelat det än är.. Leta reda på en kontrabassist eller skippa basen helt.
lonewind:
--- Citat från: VacUm skrivet 22.03.2007, 00:00:10 ---Tycker det blir pannkaka totalt med elbas på detta. Hur välspelat det än är.. Leta reda på en kontrabassist eller skippa basen helt.
--- Slut citat ---
Jag tror att du har rätt (fast det är en akustisk bas men linead).
Kontrabas har jag velat haft många gånger. Varför växer de inte på träd? Kontrabasister alltså, kontrabasar växer väl kanske delvis på träd ;)
Det kanske blir en simpel, simpel låt med bara gitarr och sång till slut ändå...
Emulator:
Gillade den i all sin enkelhet! hAr dock inte lyssnat på basen...sitter påjobbet. Lyssnar vid tillfälle!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida