Kontrollrummet

karl- no one's care

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
LÅTNAMN:no one's care
ARTIST/GRUPP:k
GENRE:folkbluespop enlig DG  :rolleyes:
LÅTLÄNGD:3:00
KOMPOSITÖR:k
PRODUCENT:k
EV. MEDVERKANDE:k
INSPELNINGSÅR:0307
FORMAT: mp3
LÄNK:no one's care

Jag fick en idé igår kväll och det ska väl till lite till text men funkar grejen??? tar tacksamt emot konstruktiv kritik.../ karl
« Senast ändrad: 22.03.2007, 17:45:44 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Vad kan man säga... WOW
Ide´n i går kväll och nu en färdig låt. Härliga stämmor o spookie orgel, lite ganla goda Beatles över det hela. You took me away,,,,
Lite slutslipning med mixen och voilaa.. Good work!

Har lyssnat igenom låten nu 4 gnr och det enda jag skulle ändra är första minuten rytmavdelning, vet int exakt vad det är, men påminner om som om nån slår på ett avslappnat trumskinn. Skulle välja nåt lite dovare, fylligare eller så helt woodsticks.Men fin låt i varje fall.
« Senast ändrad: 21.03.2007, 23:07:34 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tack mahan....fortfarande i sin linda och din tanke är inte så dum med något mörkare där i början...ska fundra....kul att du gillar iaf.../ karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
"The whole situation here begins to go absurb." Kan bara hålla med och gratulera till ännu en bra låt. Den envetna fallande melodin biter sig fast och de något skruvade orgelräckorna är en behållning men de kunde du gjort tydligare. Tycker trummorna fungerar riktigt bra denna gång.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx e....finns mycket kvar att göra....kan jag skicka texten till dig och få den rättad???kul att du gillar  / k.
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag vet inte om jag kan sånt och jag hör inga fel. Men skicka gärna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


DåligtGehör

  • Gäst
Helcool folkbluespop!

Jag gillar verkligen versen den är svängig och har en riktigt fräck melodi samt ett komp som i sin enkelhet funkar super!

Däremot delen där du sjunger "Take me away" blir snabbt ett sömnpiller. Den känns svag i uttrycket. SJälva idéen som sådan är bra men det räcker inte men det rätt lamt sjungna "Take me away" "Take me away" och lite skumorgel. Behåll tanken men gör det mer spännande och livfullt. Livfullt som i engagerat/känslofullt.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Yeah man..
Nu är du ju och nosar lite på min genre..Gillas..
Coolt,men vad trummar du på? Kagge soundet menar jag..eller vad det är..låter lite små spännande..
Hörde förresten för nån dag sedan en ny låt av dig,ska leta upp den,hann inte lyssna färdigt..

Mvh
Micael


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
folkbluespop...tackars har aldrig lyssnat på den genren :rolleyes: förstår precis hur du menar och kommer att göra lite ändringar....tnx för lyssningen och kritiken B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx Hm för lyssningen....det rymms många genrer i mig dock inte metal men allt är sammantaget från den tid man lyssnat och låtit sig influeras av musik...kul med ett närmande...trumman är någon Irlänsk trolltrumma ;) tnx again  / karl
Yeah man..
Nu är du ju och nosar lite på min genre..Gillas..
Coolt,men vad trummar du på? Kagge soundet menar jag..eller vad det är..låter lite små spännande..
Hörde förresten för nån dag sedan en ny låt av dig,ska leta upp den,hann inte lyssna färdigt..

Mvh
Micael
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
 :) Kul idé!! Absolut värt att jobbas vidare på. Dåligt Gehör nosade på "Take me away passagen" som lite sömnig, håller med där. En melodi som förutom det fastnar.

Sången är liiiite på gränsen, liiite ansträngd, å andra sidan så kan det vara så där lite unikt och egenartat också..?
Trolltrumman funkar alldeles utmärkt ju!
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx DOL.....har själv lyssnat och kommer vid nästa tillfälle i "studion" att korta ner mellandelen och känner att det är liite på gränsen till vad rösten orkar med men det känns skönt att ta i iband också...så jag får se...kanske äter äpplen en dag innan för att smörja stämbanden....tnx igen   / karl
:) Kul idé!! Absolut värt att jobbas vidare på. Dåligt Gehör nosade på "Take me away passagen" som lite sömnig, håller med där. En melodi som förutom det fastnar.

Sången är liiiite på gränsen, liiite ansträngd, å andra sidan så kan det vara så där lite unikt och egenartat också..?
Trolltrumman funkar alldeles utmärkt ju!
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Lyssnar.

Första itntrykcet liknar andras, lite karl lite beatles. Sedan koommer känslan att man hört det förut, och de referenser man dåhar är dina andra låtar. 

Personligen gillar jag "mellow-karl" lite bättre. Denna melodi är skön, men dessa trummor och hela intrycket av kompet passar bättre i en långsammare låt. På den här blir text/melodi/&komp-kombinationen en skum blandning av trallvänlig och melankolisk....det funkar inte riktigt. Jag skuelle gärna se att du försöker hitta ett aningen mer dragit rakt komp på den.....

Inget att klaga på i övrigt. som vanligt är melodier och stämmor lysande. 

men blandningen av intryck "begins to be absurd" ;)

Missförstå mig rätt !
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Emulator...du behöver inte ursäkta dig...allt träffar alla olika :rolleyes: B) det jag tyckte var lite skönt med denna var att ligga på gränsen till vad rösten orkar med till skillnad mot dom flesta av mina andra låtar där det mesta ligger någorlunda bekvämt...tack för dina öron  B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jag gillar verkligen din komposition, dina harmonier. Trumkompet passar som handsken och kul ljud i instrumenteringen. Sången låter lite väl ansträngd vid topparna, kanske du skulle provat annan tonart. Då det här är under rubriken halvfärdiga demon är jag väldigt nyfiken hur du går vidare med den :)!


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Mandel....Jag har grejat med lite andra grejer och låter denna sjunka in ett tag för att få lite distans till den...men två verser till ska det bli och ev. en brygga.... kul att du gillar och sången som sagt..en bra dag och  jag tror jag kan greja den....tnx  / karl


FINNS NU I FÄRDIGA DEMOS DÅ JAG MECKAT LITE TILL / karl
« Senast ändrad: 04.04.2007, 20:09:58 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se