Kontrollrummet

Missnöje: M-audio FW410

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jag har raljerat en del om mina problem med mitt M-audio FW410 tidigare (på Studios gamla forum) men nu är det /&%%¤ mig dags igen. Måste skriva av mig ilskan lite nu!  :angry:

Bland mina tidigare problem fanns det här med att återge ljudet från min Pod XT på ett, skall man säga, korrekt sätt. Det lyckades aldrig 410:an hur jag än kopplade in Poden. Det slutade med att så fort jag skall spela in gitarr eller bas med Poden så får jag koppla in den via USB och köra den som ett ljudkort, då låter det kanon. Kör jag via 410 så blir ljudet klent, tappar karaktär och blir allmänt odynamiskt. OK, det kunde man lösa med att använda Poden som ljudkort. En bekant som jobbar i en butik som ingår i en större musikaffärskedja tyckte det lät lustigt och kollade med M-audios generalagent i Sverige, som skrattade gott och sa att det var inte konstigt eftersom 410 har så klena A/D-omvandlare, man får räkna med detta om man köper ett så billigt ljudkort. (Det är förklaringen som jag minns den... kan ha funnits mer detaljer men det är väl summan av kardemumman!)  :wacko:

Så köpte jag ju en Vox Tonelab i veckan. Fick äntligen tid att prova den idag, den låter kalas. Helt annan karaktär än Poden och allmänt kul med en ny pryl. Så kommer vi till inkoppling via 410 igen. Stön och suck. Kopplade den via Midi (via 410:an) för att kolla in lite ljudpatchar som jag laddat hem. No freakin way. Det fanns ingen kontakt mellan Voxen och ljudkortet tyckte programmet. Trixade en del men det var dött. OK. Det är kanske jag som bommat något här. Tänkte spela in lite med Voxen i alla fall och kopplade in min nyinköpta S/Pdif-kabel i 410:an men va f... fel slags kontakt i änden som skall in i Voxen. OK. Det blev väl fel på Musikbörsen då, antar jag (finns det flera olika sorters S/Pdif-kontakter?!?). Kopplar in Voxen med vanlig gitarrkabel till M-audiokortet. Javisst! Ungefär samma resultat som med Poden (men det är väl kanske inte så överraskande?). Det som var ett väldigt trevligt ljud när man körde Vox-hörlur blev i ljudkortet något som till och med ett amatörband i mitten av 60-talet hade skrattat åt.  <_<

Så vad skall man göra? Byta ljudkort antar jag. Men vilket och till vilken prisklass skall man behöva klätta upp till för att få ett god ljudåtergivelse? Jag tyckte inte att 3500 kr var sååå billigt när jag köpte ljudkortet, även om jag så klart visste att det fanns betydligt dyrare...  :ph34r:


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Alltså, jag har ju inte samma kort som dig, men när jag läser din story blir jag ju lite misstänksam. Har en känsla av att det är samma usla kvalitet på alla M-Audios kort... Jag hörde mig för innan jag köpte mitt Fast Track Pro, visserligen billigare än ditt (ca 2000 kr), men alla talade så gott om deras produkter att jag körde på. Skit var det sedan när jag kopplade in det i datorn. För det första tog det typ 300 år innan kortet fungerade i datorn och sedan - ljudinställningarna är bara under all kritik. Jag trodde att jag gjort något fel, ringde först butiken. Sedan ringde jag M-Audio i England o när jag inte fick klara besked där ringde jag direkt till M-Audio i USA. Där fick jag ett svävande svar om att gainen måste ställas rätt högt (RÄTT HÖGT??!!!, nästan i max och sedan har jag bara en millimeter att spela på innan d slår över) annars skulle jag köpa en preamp. Tack för det! Och hur mycket kostar inte det???!!!! När jag läst flera inlägg av "Forumister" eller "Kontrollanter" *ler* så inser jag att vi är ett gäng som haft samma problem. Suck. Aldrig mer M-Audio ljudkort säger jag. Ni som har ljudkort ni är nöjda med, vad har ni? Prisklass? (Tilläggas ska att mitt kort är ett externt sådant, har en bärbar lap just nu med USB enbart).

Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Jag har M-Audio Delta Audiophile 24/96. Har inte haft något som helst knas med det. Tuggar och går och låter tokbra.


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Hade ett M-Audio Firewire 410 som strulade hela tiden. Inte att jag tänkte på ljudkvaliten specielt men det blev dropouts och distade osv osv. Har skrivit en miljard trådar om problemen med det kortet på Studio Forum. Bytte till ett M-Audio Delta 1010 LT Var stabilt i ett par timmar  :lol:. Slet mitt hår, åldrades ett år extra och lämnade tillbaks det. Fick sen låna ett M-Audio MobilePre USB av en kompis och det har funkat helt felfritt *peppar peppar*. Jag måste ändå byta för det går bara att köra 16 bitar och det känns lite begränsande.

Men jag vet fortfarande inte om det har att göra med min dator, M-audios drivrutiner, att det är måndags exemplar, att man får vad man betalar för eller om det är något annat eller någon kombination av allt det här som gör att det har strulat hela tiden.

Vet inte om jag tror att du behöver gå upp i prisklass något, eller sådär jättemycket, för att få vad du vill ha. Alltså, skit bara i att köpa ett M-Audio kort eller köp ett kort utan preamps och köp någon/några externa budgetpreamps istället. Till exempel Studio Projects VTB-1 eller Presonus Bluetube DP eller någon annan som du hört bra saker om. Jag funderar själv på antingen ett Presonus Firebox, ett Lexicon Omega eller ett EMU 0404 USB. Men den här gången tänker jag testa ordentligt innan jag behåller det. Vägrar att köra en vända hårslit och för tidigt åldrande till.

Men jag håller med dig Hellpig. Sånt här driver en till vansinne. Speciellt när man har kompisar aldrig har strul, spelar ingen roll vad dom gör med sin dator och sitt ljudkort. Funkar perfekt oavbrutet.

Citat från: Bone
Klart det är kul när det går bra för folk! Jag är ju den förste som tycker att det är jättekul...............verkligen<_<
:lol:
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Det är ju alltid ett stöd när andra har lite problem också... så känner man sig inte så ensam. Har chattat en stund med ett par andra bekantingar från forumet också. Morr morr. En av har ett billigare ljudkort än vad jag har (också M-audio) men när han kopplar samman sin böna med en vanlig sladd så låter det som det skall. Nä, M-audio blir det aldrig mer. Funderar på om jag skall spara ihop till något Digidesignsystem istället, hade ju varit kalais med något som skall funka. Bara lite orolig för mina VST-pluggar även om folk säger att de skall funka med en wrapper.

Förresten S/Pdif; finns det flera olika kontakter? Någon som vet? För som jag skrev så passar S/Pdif-kabeln som jag köpte i ljudkortets in- och utgång men i Tonelaben ser det annorlunda ut... tittar man in i kontakten när enheten är på så lyser det en röd lampa/diod där inne. Förvirrad...


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Jo det finns väl coaixal S/pdif, den som ser ut som en rca-kabel ungefär. Sen finns det väl även optisk S/pdif som enligt Wikipedia verkar heta Toslink (Toshiba Link) och det låter som att det är en sån du har på Tonelaben. Du kanske behöver en adapter. Vet inte hur bra dom här är. Jag har aldrig använt optisk S/pdif själv. Kanske någon annan här inne som kan hjälpa dig med det.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Jag har M-Audio Delta Audiophile 24/96. Har inte haft något som helst knas med det. Tuggar och går och låter tokbra.
Samma här... :)


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Jag har M-Audio Delta Audiophile 24/96. Har inte haft något som helst knas med det. Tuggar och går och låter tokbra.
Samma här... :)
Kul........verkligen.......jättekul för er. Jag och Hellpig är jätteglada för er skull.

Gniiiiid in det bara era d***lar  :lol:

Snela ge inte Bone dålig karma nu. Klapa snel Bone
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Ni som har ljudkort ni är nöjda med, vad har ni? Prisklass? (Tilläggas ska att mitt kort är ett externt sådant, har en bärbar lap just nu med USB enbart).



Jag har ett Audiophile FW, det är väl m-audios billigaste firewirekort. Funkar på alla sätt bra, ljudkvaliten är inga problem. Jag bytte upp mig från ett Audiophile USB (samma omvandlare etc som i ditt fasttrackkort, men ingen micingång), som visserligen inte alls lät illa men USB-gränssnittet fick mig att kräkas av olika anledningar.

Jag är helt nöjd. Lirar oxå med laptop.

Visst är det oxå lite kul slaptap :P
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Ni som har ljudkort ni är nöjda med, vad har ni? Prisklass? (Tilläggas ska att mitt kort är ett externt sådant, har en bärbar lap just nu med USB enbart).



Jag har ett Audiophile FW, det är väl m-audios billigaste firewirekort. Funkar på alla sätt bra, ljudkvaliten är inga problem. Jag bytte upp mig från ett Audiophile USB (samma omvandlare etc som i ditt fasttrackkort, men ingen micingång), som visserligen inte alls lät illa men USB-gränssnittet fick mig att kräkas av olika anledningar.

Jag är helt nöjd. Lirar oxå med laptop.

Visst är det oxå lite kul slaptap :P

Japp... :D

Men allvarligt talat...M-Audiophile 2496 och M-Audio 1010LT brukar ju aldrig orsaka några större bekymmer...och A/D-omvandlarna i 1010-kortet ska ju vara helt kalas. Däremot är jag skeptisk till allt USB, så pass så att jag har inaktiverat mina USB-portar (grejer som inte finns orsakar inga problem). Firewire har jag för lite kännedom om, men nog f@n tror jag att PCI är stabilast. Att 1010LT-kortet inte funkade som det skulle för Bone tror jag inte beror på kortet eller dess drivisar, utan det är annat som strular (se Bones tråd: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=598.0).


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Well, jag har köpte en ny kabel idag, optisk med rätt kontakter. Blev överfallen av hunden när jag kom hem så jag var tvungen att ta med honom ut på en lång runda... men nu skall jag snart kopplade in eländet o se om det funkar bättre. Återkommer med rapport senare ikväll.  ^_^ Tack till Bone för länken om olika S/Pdifkablar. Det hade jag fan ingen aaaaning om! :)


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jaha. Köpte en SPdif optisk ljudkabel idag och fick det till att funka... not. Till att börja med var det inget ljud alls bara ett tunt klickljud som återkom med jämn frekvens. Efter lite trixande med kontrollpanelen fick jag delvis ljud. Delvis som i att ljud följde ungefär samma frekvens som klickande tidigare gjorde, typ "ljud-tystnad-ljud-tystnad-ljud-tystnad" med en frekvens på någon sekund eller så.

Alltså är det min okunskap som spökar här eller är ljudkortet så /censurerat/ kass?! Vet inte vad jag gör för fel men det här är ju för tusan mördande för kreativiteten! Jag har ungefär lika stor lust att fortsätta experimentera med det här som jag har lust att ... att... ja, just nu vet jag inget som jag inte hellre skulle göra än att fortsätta joxa med det här digitala helvetet.  :angry: Men jag måste väl ändå fråga om någon har en aning... annars sitter jag här med min Tonelab och kan inte spela in ett skit. Och ladda in nya ljudpatchar kan jag inte heller eftersom midikoppling Tonelab-410-dator inte känns av. Glädjen står högt i tak ta mig fan!


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Jag har för mig att jag hade lite strul med det där till en början jag också. Några grundläggande frågor till att börja med. Vad har du för sample rate inställd i din sequencer (Cubase?)? Vad har du, på Firewire 410 kontrollpanelen, angett som sync source? Får du utslag på S/pdif lampan? Om så blinkar den?

Citat från: Saxat från manualen
[...]18. S/PDIF COAXIAL IN AND OUT CONNECTORS – S/PDIF digital input and output on coaxial RCA connectors. The digital input is
selected via the FireWire 410’s control panel, while the digital output will be sent to both coaxial and optical outputs. Coaxial is the default
setting in your control panel, so the coaxial input (only) is active until another selection is made.

19. S/PDIF TOSLINK IN AND OUT CONNECTORS – S/PDIF digital input and output on optical TOSLink connectors. The digital input is
selected via the FireWire 410’s control panel, while the digital output will be sent to both optical and coaxial outputs.[...]

[...]S/PDIF INPUT – This field selects between TOSLink optical and RCA coaxial input source. Note that both optical and coaxial outputs are
available simultaneously, but only one input source may be used at a time.[...]

If you are trying to record a digital input to the FireWire 410 and have no sound:
• If you see the S/PDIF LED flashing, it indicates a valid signal at the wrong input. Open the FireWire 410 control panel and select the correct input
on the hardware page.
• Make sure your audio software is configured to receive digital input, and that the input source is set as clock master.

Alltså
  • Se till att du har ställt in rätt S/pdif input på ljudkortet för bara en av dom är aktiverade. Både coaixal och Toslink är aktiverade på ut, dock.
  • Se till att du har samma sample rate inställd i din sequenser som din Vox tonelab har. Det är 44.1 kHz.
  • Se till att S/pdif är angett som sync source
  • Har du ställt in så att du har en bus med S/pdif i din seqencer. Kolla så att allt är rätt där.
  • Tonelaben kör ju på 20 bitar och 44.1 kHz, kan det vara en del av problemet?
  • Om inte det här funkar, kolla kabeln.

Allt jag kommer på nu. Postar mer om det poppar upp någon ny idé på hur vi kan lösa det här.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Well Bone, tack. Du har fått igång mig igen :) Jodå med rätt synk och lite annat pill får jag ljud från Tonelaben - äntligen. Det är dock bra mycket lägre än vad poden låter, även med allt fullt uppdraget - därtill kan man inte köra fullt blås med somliga ljud för då får man digital dist o det är ju inget vidare. Nästa problem... blir att få Cubase till att fatta att insignalen finns där. Lite låg iofs - men i Cubase syns ingen insignal alls. Testade att sätta SPdif som IN i devices men det hjälpte inte så har någon en idé så hilfe bitte.

För övrigt så är jag nöjd med Tonelaben men det får jag väl skriva om i någon annan tråd. Slaptaps gamla Pod vs Tonelab t ex.


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Men när jag körde från S/pdif från min Pod XT Pro in i mitt Firewire 410 så var det någon/några inställningar som skulle göras på poden också. Man fick söka fram S/pdif menyerna i poden och kolla så om man skickade ut en ren eller en emulerad signal. Man kunde även styra volymen och vilken sample rate och möjligtvis hur många bitar (osäker på det här) poden skulle köra ut genom den digitala utgången. Kolla om det finns en liknande meny i din Vox Tonelab och hur inställningarna är gjorda där.

Citat från: Från Tonelab manualen
[...]• When using ToneLab for digital recording, set the rear panel AMP/LINE switch
(9.1) to the “LINE” position, and connect ToneLab’s S/P DIF OUT jack (9.4) to
the digital input jack (S/P DIF format IEC60958 EIAJ CP-1201) of your mixer or
recorder.
NOTE: The volume of the S/P DIF OUT jack is adjusted by the GLOBAL setting
“DOUT LVL.” See p.50 for details[...]

(från p.50) Here’s how to adjust the output volume of the DIGITAL OUT jack.
1. Press the GLOBAL button (3.5) to make the button light.
2. Press the 1/PREV or 2/NEXT button (3.3) to make the name display (3.8) read
“DOUT LVL.”
3. Adjust the digital output level from the DIGITAL OUT jack in a range of “–12”–
“12” (dB). “0” is the normal level. Use value knob 3 (2.5) or the ,  buttons
(3.2) to make the desired setting.
NOTE: If you raise the level above “0” (dB), the digital output may distort for some
programs.
NOTE: The setting you change here is remembered automatically. When you have
finished making the setting, press the TUNER/CANCEL button (3.7) to return to the
mode you were in.

(från troubleshooting)4. No signal (or a distorted signal) is heard from the DIGITAL
OUT jack.
• Could the GLOBAL “DOUT LVL” be set to a low or excessively high value?

Angående Cubase så måste du, om du nu inte redan gjort det, i VST Connections skapa en stereo eller monobus där du väljer S/pdif. Vi säger att du addar en stereobus med s/pdif. Sen när du ska spela in ditt spår gå ner  på input rullgardinslisten väljer din s/pdif bus och tar antingen Left eller Right beroende på hur allt funkar. Tror dock att både Left och Right ska funka.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jo tack, har läst manualen och testat med att ställa upp den digitala outputen - distar. :P Skall kolla lite mer med Cubase udner helgen. Tackar å det varmaste för din hjälp - verkligen uppskattat!


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Jo tack, har läst manualen och testat med att ställa upp den digitala outputen - distar. :P Skall kolla lite mer med Cubase udner helgen. Tackar å det varmaste för din hjälp - verkligen uppskattat!
Ja alltså det var ingen RTFM-pik  :D. Mer att du skulle slippa sitta och hitta sidorna om du inte testat det där. Hoppas du hittar problemet.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
...att det var inte konstigt eftersom 410 har så klena A/D-omvandlare...
Hm, klurar på det här om inte alla M-Audiokorten har samma typ av A/D-omvandlare...men att det är PreAmpsen som finns på vissa av ljudkorten som är den svaga länken... :unsure:


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jo tack, har läst manualen och testat med att ställa upp den digitala outputen - distar. :P Skall kolla lite mer med Cubase udner helgen. Tackar å det varmaste för din hjälp - verkligen uppskattat!
Ja alltså det var ingen RTFM-pik  :D. Mer att du skulle slippa sitta och hitta sidorna om du inte testat det där. Hoppas du hittar problemet.

Ohh, sorry - jag menade inte att vara dryg, ville bara upplysa att jag hade hittat och läst. Hoppas inte att jag gav ett sådant intryck... mycket glad över din hjälp, Bone! Skall fortsätta att kolla när jag kommer hem ikväll... och jag hade inte kommit så här långt utan din hjälp!  :wub:


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
...att det var inte konstigt eftersom 410 har så klena A/D-omvandlare...
Hm, klurar på det här om inte alla M-Audiokorten har samma typ av A/D-omvandlare...men att det är PreAmpsen som finns på vissa av ljudkorten som är den svaga länken... :unsure:


Jo... det kan säkert stämma. Därtill är hörlursförstärkniingen ett skämt i 410:an. Fullt blås på 410 motsvarar ungefär 3/10 på Poden och då är det mer tryck i Poden ändå. Sucky sucky big time.


Utloggad Magpie

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 59
  • Sillstryparslaktarn
    • Visa profil
Jag funderar själv på antingen ett Presonus Firebox, ett Lexicon Omega eller ett EMU 0404 USB. Men den här gången tänker jag testa ordentligt innan jag behåller det. Vägrar att köra en vända hårslit och för tidigt åldrande till.

Citat från: Bone
Klart det är kul när det går bra för folk! Jag är ju den förste som tycker att det är jättekul...............verkligen<_<
:lol:

Emu 0404 USB2.0 får mycket bra betyg och verkar ha utmärkta preamps,
digitala in/ut mm och förstklassig hörlursförstärkning till ett kanonpris:
http://www.digit-life.com/articles2/proaudio/emu-0404-usb.html
Ljudexempel med min stratocaster och pod-xt: http://www.speedyshare.com/523743472.html


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Ohh, sorry - jag menade inte att vara dryg, ville bara upplysa att jag hade hittat och läst. Hoppas inte att jag gav ett sådant intryck... mycket glad över din hjälp, Bone! Skall fortsätta att kolla när jag kommer hem ikväll... och jag hade inte kommit så här långt utan din hjälp!  :wub:
Nej nej, det var inte så jag menade. Alltså tänkte bara klargöra att det inte var någon "läs manualen"-pik. Du gav inte ett sånt intryck.

Hahaha, nu blev det en sån här Svensk situation.

Citat från: Hipp Hipp "Kurs i Svenska"
-"Tack för senast"
-"Tack för tacket"
:lol:
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jag funderar själv på antingen ett Presonus Firebox, ett Lexicon Omega eller ett EMU 0404 USB. Men den här gången tänker jag testa ordentligt innan jag behåller det. Vägrar att köra en vända hårslit och för tidigt åldrande till.

Citat från: Bone
Klart det är kul när det går bra för folk! Jag är ju den förste som tycker att det är jättekul...............verkligen<_<
:lol:

Emu 0404 USB2.0 får mycket bra betyg och verkar ha utmärkta preamps,
digitala in/ut mm och förstklassig hörlursförstärkning till ett kanonpris:
http://www.digit-life.com/articles2/proaudio/emu-0404-usb.html

Tack för tipset men jag funderar på om man skulle ta o samla sig och sin ekonomi och köpa något i stil med Digi002/003. Betingar ju en del pengar men tja. Jag är rätt sugen.

Bone:
 :lol: Jo, det är sant. Jag ville bara vara säker på att du inte tog illa upp eftersom jag så uttryckligen uppskattar din hjälp. Man är ju en vänlig själ bakom ett hemskt yttre.  :D


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
OK, nu har jag fått igång inspelning med Tonelaben - lite annorlunda än med Poden får man väl säga men utan din hjälp vete f.. om det gått, Bone. Skål och tack! :)