Hade ett M-Audio Firewire 410 som strulade hela tiden. Inte att jag tänkte på ljudkvaliten specielt men det blev dropouts och distade osv osv. Har skrivit en miljard trådar om problemen med det kortet på Studio Forum. Bytte till ett M-Audio Delta 1010 LT Var stabilt i ett par timmar

. Slet mitt hår, åldrades ett år extra och lämnade tillbaks det. Fick sen låna ett M-Audio MobilePre USB av en kompis och det har funkat helt felfritt *peppar peppar*. Jag måste ändå byta för det går bara att köra 16 bitar och det känns lite begränsande.
Men jag vet fortfarande inte om det har att göra med min dator, M-audios drivrutiner, att det är måndags exemplar, att man får vad man betalar för eller om det är något annat eller någon kombination av allt det här som gör att det har strulat hela tiden.
Vet inte om jag tror att du behöver gå upp i prisklass något, eller sådär jättemycket, för att få vad du vill ha. Alltså, skit bara i att köpa ett M-Audio kort eller köp ett kort utan preamps och köp någon/några externa budgetpreamps istället. Till exempel Studio Projects VTB-1 eller Presonus Bluetube DP eller någon annan som du hört bra saker om. Jag funderar själv på antingen ett
Presonus Firebox, ett
Lexicon Omega eller ett
EMU 0404 USB. Men den här gången tänker jag testa ordentligt innan jag behåller det. Vägrar att köra en vända hårslit och för tidigt åldrande till.
Men jag håller med dig
Hellpig. Sånt här driver en till vansinne. Speciellt när man har kompisar aldrig har strul, spelar ingen roll vad dom gör med sin dator och sitt ljudkort. Funkar perfekt oavbrutet.
Klart det är kul när det går bra för folk! Jag är ju den förste som tycker att det är jättekul...............verkligen! 

"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"