Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Crazy moves

<< < (10/12) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: drloop skrivet 10.04.2008, 10:25:42 ---Med storyn bakom flöjten blir det bra...

--- Slut citat ---

Thanx loopen.
Missade ditt inlägg tidigare,sorry for that..Kul bygge detta,och att den faktiskt fungerade var ju över förväntan..Liret är väl inte riktigt hundra än... :)

Mvh
Micael

johan s:
riktigt coolt detta ju fan vad sne man blir på såna som bara kan plocka upp ett instrument o lire det*L* musikaliska genin heter det visst tror jag...tack för svänget världen vore tråkigare utan er

Harmonica mike:

--- Citat från: johan s skrivet 21.04.2008, 21:10:55 ---riktigt coolt detta ju fan vad sne man blir på såna som bara kan plocka upp ett instrument o lire det*L* musikaliska genin heter det visst tror jag...tack för svänget världen vore tråkigare utan er

--- Slut citat ---

Johan s då:
Minsann rodnar inte munspels lirarn lite nu.. :rolleyes: Det var en vänlig kommentar du bjöd på.

Har en jazz dänga på G med ett övertonsflöjt lir..Får se om jag får till arret runtikring det.. :)
Flöjten på den är minsta problemet..Basen och trummorna,huga!

Stort tack för kommentaren,jag känner mig stolt :)

Mvh
Micael

equality:
Jomenvisst (säger ni inte så?), groovet går inte att ta miste på. Här var du nog lite mer beginner på flöjten än på förra men det låter bra ändå. Aningen skrikiga toner från flöjten, skära något? Du håller uppe spänningen där i sista halvan med basloopen men man väntar sig någon förlösning à la James Brown eller för all del Bo Diddley. Hade velat ha din bluesiga stämma, Wernis explosiva gura eller successiv övergång till något mer Afro? Suggestivt men ingen upplösning.   

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 10.05.2008, 23:53:39 ---Jomenvisst (säger ni inte så?), groovet går inte att ta miste på. Här var du nog lite mer beginner på flöjten än på förra men det låter bra ändå. Aningen skrikiga toner från flöjten, skära något? Du håller uppe spänningen där i sista halvan med basloopen men man väntar sig någon förlösning à la James Brown eller för all del Bo Diddley. Hade velat ha din bluesiga stämma, Wernis explosiva gura eller successiv övergång till något mer Afro? Suggestivt men ingen upplösning.   

--- Slut citat ---

Jomenvisst funkar kalas här uppe  :)
Jo liret är väl inte riktigt hundra här,men jag spelar på ett större register av flöjten.Dock surar denna en del på de högre tonerna.Det var min första flöjt så..Och förstlingarna minns man ju hela livet sägs det..

Du vill ha mer på denna..Ja jag har nog redan utlovat det tidigare i tråden,men när ide´rna kommer så är det bara att spika fast dom för inspirationen kan lätt försvinna - tyvärr så lider denna låt och minst 50 till av det..Tanken var mycket riktigt sång och lite mer kring arret,,men men..En vacker dag så gör jag färdigt..kanske.. :lol:

Tack för kommentaren Mikey.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion