Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Crazy moves

<< < (8/12) > >>

Memphis:
Ja, vad har vi här då? HM bygger flöjt och rockar loss?  :D Det lät riktigt bra tycker jag. Väldigt bra lirat på flöjten (som också lät väldigt bra ljudmässigt). Jag kan inte jättemycket om flöjtspelande men min far är lärare i bl.a block-flöjt och man har ju hört en del under åren. Den var behaglig att lyssna på. Lite kul när du testar andra instrument.

Mvh

Memphis

mahan:
Sorry för den "tjocka dimman" Micael, otroligt råddande, hoppas jag inte lyckats stöta nån....
Men som sagt , återkommer med lyssning och hoppeligen en mindre dimmig kommentar bara jag får mitt ljudkort tillbaka! :)

skrev the man from the bottlezone!

h.  johan

Harmonica mike:

--- Citat från: Memphis skrivet 13.04.2008, 12:31:09 ---Ja, vad har vi här då? HM bygger flöjt och rockar loss?  :D Det lät riktigt bra tycker jag. Väldigt bra lirat på flöjten (som också lät väldigt bra ljudmässigt). Jag kan inte jättemycket om flöjtspelande men min far är lärare i bl.a block-flöjt och man har ju hört en del under åren. Den var behaglig att lyssna på. Lite kul när du testar andra instrument.

Mvh

Memphis

--- Slut citat ---

Hej Memphis.
Jo jag rockade lite på denna :),upptäckte att min C flöjt,som jag byggde först funkade hyfsat "bra" på
denna låt..Lite slump så där..Nu är jag väldigt färsk i flöjt branschen,så mitt lir är inte hundra,,Kanske 95.. :lol: Resten beror nog på en inte riktigt "ren" flöjt tonmässigt..
Jag bygger vidare på mina flöjter,jag har gjort två till av koppar rör,det blev en mer metallisk ton på dom,istället för det lite plastiga soundet..G samt A stämda,får väl skriva en ny låt där dom passar in så får du höra hur dom låter..
Kul att du gillade liret och soundet!

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 13.04.2008, 15:08:42 ---Sorry för den "tjocka dimman" Micael, otroligt råddande, hoppas jag inte lyckats stöta nån....
Men som sagt , återkommer med lyssning och hoppeligen en mindre dimmig kommentar bara jag får mitt ljudkort tillbaka! :)

skrev the man from the bottlezone!

h.  johan

--- Slut citat ---

Här är det lugna puckar Johan,lite avis om virren..Har fortfarande flunsa känning med feber toppar,så nån whiskey blir det inte..Hostar och har mig hela dagarna..hå hå ja ja..får väl masa mig till läkaren..
Tråkigt med ljudkortet...
Lite kul och annorlunda solo tongångar i denna låt..Byggt en övertonsflöjt av ett elrör!

Listen to it,when you get the opportunity..

Mvh
Micael

Kornstad:
Ja....somliga bara har det, andra inte. Du har det.  Gillar verkligen ljudet på flöjten och som du fått till spelet!!  Är du säker på att du inte fick ngn typ av dejavu från ett flöjtspelande tidigare liv??

Jag skulle inte kunna komma i närheten...inte ens om jag hade en flöjt.   Fast funderar faktist på att prova å bygga en, men en sån där stavflöjt utan hål. Verkar kul å lira.

Det här får du använda i fler låtar helt klart!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion