Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Crazy moves

<< < (7/12) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Plinka skrivet 12.04.2008, 22:45:02 ---Hej!
Det här är ju helt fantastiskt! Och du har byggt flöjten själv!?
Den låter ju helskön   :D

--- Slut citat ---

Plinka:
Jo jag har byggt flöjten av ett el-rör.Hittade en länk till bygget på youtube här på KR..Relativt lätt bygge och mycket roligt.
Dina varma ord värmde mig gott,mycket kul att du gillade det :)

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 13.04.2008, 01:33:24 ---Story about aboutiaRALALLAA........
new quitarallaa whith everey rallallaa,.............

why about rallleyrallaa......

bh.  johan   :)

inget ljudkort aboutarallaa.......come on willbserryone..

--- Slut citat ---

Johan min kompis:
Lite svårtytt..Men jag förstår..Whiskey är gott :lol: Kul att höra vad du tyckte,skriv gärna en rad när "dimman" skingrats.. :D

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 13.04.2008, 00:04:31 ---Cool flöjt! Verkar t o m stämd ;)

Brukar ju gilla dina låtar, du har känsla för att fånga intresset minst sagt med dina alster och det är kanske inte så vanligt, även när man kanske helst hade velat lyssna på det som bakgrund. Den där flöjten, och att du byggt den, lyfter hela alltet. Utan att ha koll på flöjtbyggeri särskilt noga, så är det välgenomtänkt (?) eller välimproviserat snabba noter flöjt och kul att lyssna på. Du har alltså inte bara hantverksskicklighet, utan det låter HM! :) Alltid kul när man kan skilja låtskaparna från varandra. Ibland har det låtit lite som nåt standardregelverk du följt, tänker mest på två tidigare låtar. De var iofs också helt ok, den ena lät rolf t o m.
Iofs är regler lite av grejen, samtidigt som man skall vara nyskapande.  :wacko: Svårt att balansera kanske, låten är nog lite väl standard i botten (som du själv säger) för att vara nytänkande, men man vet ju vad som funkar.
Jag tycker om denna låt, hade kunnat köpa skivan helt klart! Och kul att du behärskar både blues, soul, country mm på ett proffsigt sätt ;)

/Skriver på

--- Slut citat ---

Hej Per.
Flöjten ja,några toner surar lite på dom högsta.Många av dom beror också på "flöjtisten",alldeles färsk i den branschen.Grejen med såna här flöjter,dom är väldigt energi krävande.Det kostar oerhört med luft för att få ljud på dom höga tonerna,vilket gör att det bara blir korta fraser.Rytm och toner sitter ju mellan öronen,det är ju du ett levande exempel på  :wub:  Aldrig lirat flöjt tidigare,så med tanke på det så är jag rätt nöjd..Tränat lite mer nu,och byggt 2 st av koppar rör.Det blev ett helt annat sound i dom,det plastiga soundet är som bortblåst.. :D Stämde dom i A,och G så dom funkar inte till denna låt,men jag skall lägga in ett lir i nån annan låt..Måste bara hitta på ett bra sätt att märka upp hålen på,borrar man fel så är det bara att kasta flöjten - och koppar rör är ju lite dyrare samt mera svårjobbade..

Mycket kul att du gillade det Per,jag är lite av en uppfinnar jocke,som vill lära mig saker hela tiden.
På nån vecka så skall du få höra hur koppar rören låter..Tills dess,häng in dere mate.
Du behöver inte köpa skivan,bara att dra ned den här.. :)
Jag skall ta denna på en mix runda,och lägga på sång/skifta ackord etc..,samt korta av flöjt liret lite..

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Memphis skrivet 13.04.2008, 02:10:03 ---Lördag kväll alltså..  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Japp Memphis,och nu är det söndag morgon..huga!  :lol: :P

Mvh
Micael

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.04.2008, 10:16:33 ---
Hej Per.
Flöjten ja,några toner surar lite på dom högsta.

--- Slut citat ---

Ja sant, ett litet skärande ljud ibland. På nåt sätt passar det dock låtens stämning nästan, lite dissonanser som i filmen om en hektisk dag i en New York-bos liv, med rusningstrafik och allt. Men jag lovar att jag nog tycker om den tonsäkra verren också ;)

--- Citera ---Mycket kul att du gillade det Per,jag är lite av en uppfinnar jocke,som vill lära mig saker hela tiden.
På nån vecka så skall du få höra hur koppar rören låter..Tills dess,häng in dere mate.
Du behöver inte köpa skivan,bara att dra ned den här.. :)
Jag skall ta denna på en mix runda,och lägga på sång/skifta ackord etc..,samt korta av flöjt liret lite..

--- Slut citat ---

Kul med projekt! Ser fram emot de nya flöjterna, även om jag verkligen gillade flöjtens "dominanta" ställning i denna. Ett av mina projekt som har med din flöjt att göra är att jag läst en del musikhistoria i dagarna, 1500-talet och och litegrann ålderdomlig musikteori i samband med det (bara kollat runt, tänker inte börja skriva kyrklig körmusik ännu så lönge ;). Tycker det är intressant med gamla instrument, och flöjt är väl bland det äldsta. Man har väl hittat rör med hål på, i hur gamla gravar som helst runt om i världen. Dock dålig koll, men om du eller nån vet så slipper jag kolla runt på wikipedia. ;)

En gissning är ju att sång/vissling och perkussion kom allra först.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion