Kontrollrummet

Cyp1up-Trance Cypedium

1up · 24 · 19620

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ett nice samarbete med Cypedium! Gjord idag under några hektiska timmar!

Riktigt skön electrotrance med kul groove! Passar både den vane lyssnare som den kräsne. :)

Kom med förslag på låtstruktur & trycket i låten. Hjälp med mastering vore underbart!

Låten är ren som den är nu, ingen kompressor och nivåerna är säkert helt off. :D

www.aurells.com/div/cyp1up-trance%20cypedium-01.mp3

Mycket nöje!

Ps. Den som gissar rätt på vem som sjunger får en jordgubbsklubba! :P Ds.
« Senast ändrad: 09.04.2008, 00:24:01 by 1up »


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Grym låt, kändes proffsigt. Behagligt att lyssna på fast det inte är min vanliga schanger. (Gud va skönt det var att stava det så!..  :P)

Mvh

/Memphis


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena 1:up,7:up Push up eller vad man nu skall säga :lol:

Gissar på att du förstört Marruschkas sång i mixen av nån anledning..Jag gillar inte Kalle anka effekten på rösten.För visst är det hon som sjunger.Skippa sång effekten,vill höra detta med rent sångljud,lite reverb bara..Låten då,inte min genre. Men nånting i det hela tilltalar mig,fixa den bedrövliga sångeffekten och ge mig en chans till på låten,vem vet jag kanske blir såld på sånt här..

Klubban kan du skicka på posten,jag är högerhands lirare.Skynda dig innan isarna har smält här uppe.. :P :lol:

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Kool grov!  :)

Jag tycker att "Kalle Anka effekten" passar bra här men på ett par ställen skulle originalrösten också kunna komma in kanske?


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är en patch i Vocal Forge! som sjunger! Gimme the banana! :)

Tyckte det var ovanligt innovativt och intressant att lyssna till för att vara "trance".

Mvh
PEr
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Memphis

Bugar och bockar för beröm! :) Inte så konstigt att det var du som var först med att kommentera. The fast one. ;)


Harmonika Mike
Önskar jag kunde säga att du gissat rätt. Dividend har dock lämnat rätt svar, så han får klubban. :)
Ja, smaken är som baken! Jag kan berätta hur det är, att låten går i A och sången är tagen från vsti-pluginen Vocal Forge. :D Så sången är alltså insjungen i E och pitchad för att matcha tonarten i låten och då blev det så här kalle-anka-aktigt och coolt, tycker vi! :)

haha Högerhänt klubba, ja det är nästan så jag vill skicka ett tröstpris för en djärv gissning. :)

Jay thomas
"kool groove"  :wub: Yeah! En Kalle Anka-gillare. Japp, det är en bra idé faktiskt! Om det nu skulle gå att få till när originalrösten går i E och låten i A. Jo på något ställe skulle de väl funka att lägga in faktiskt. :)

Dividend
Give(banana)to(Dividend) Yeah, klart man är innovativ, vad förväntar du dig? ;) Jo, men kul att höra! Allvarligt. Allt stämde på låten. Helt galet. Sprider låten vidare!


jay thomas

  • Gäst

Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Memphis
Inte så konstigt att det var du som var först med att kommentera. The fast one. ;)

Kul med internskämt som ingen annan förstår..  ^_^

/M


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ha ha ha..det var ju riktigt läckert som helhet :lol:

Kanske tur att det inte var min pipa, det hade jag aldrig godkänt, maskiner är bättre i den här kontexten ;)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Själva soundet har jag inga problem med. Däremot skulle det vara trevligt med nån slags refräng, eller kanske ännu hellre ett break med lite andra tongångar, för variation. Men allt som allt helt ok!


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Memphis
Inte så konstigt att det var du som var först med att kommentera. The fast one. ;)

Kul med internskämt som ingen annan förstår..  ^_^

/M

You bet. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ha ha ha..det var ju riktigt läckert som helhet :lol:

Kanske tur att det inte var min pipa, det hade jag aldrig godkänt, maskiner är bättre i den här kontexten ;)

/Marr

Tackar. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Själva soundet har jag inga problem med. Däremot skulle det vara trevligt med nån slags refräng, eller kanske ännu hellre ett break med lite andra tongångar, för variation. Men allt som allt helt ok!

Så refrängen duger inte? :) "I can see now that you're gone..."? :) Vi ska väl försöka få refrängen att verka mer av en refräng då med lite mer fart just där för att markera skillnaden!

Bra att du är kräsen. Ett break vore nog inte så dumt. Låten har ju stort utrymme tidsmässigt att sträcka ut på så det är lugna gatan.

Tack för lyssning!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fasiken danielll riktigt proffsigt.
tycker detta sitter hur gott som helst.
finns lite liv i det vilket uppskattas.

mucho gott jobb..

tony
att leva är att dö


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
fasiken danielll riktigt proffsigt.
tycker detta sitter hur gott som helst.
finns lite liv i det vilket uppskattas.

mucho gott jobb..

tony

Härligt personlig kommentar. :) Dunder att låten går hem. Jag tror jag börjar hitta "hem" i mitt musikskapande. :) Ha en trevlig kväll! Helt galet vad sången kompletterade den instrumentala låten. Som att krydda en pastarätt med den finaste saffran eller parmesan.  :wub:


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Själva soundet har jag inga problem med. Däremot skulle det vara trevligt med nån slags refräng, eller kanske ännu hellre ett break med lite andra tongångar, för variation. Men allt som allt helt ok!

Så refrängen duger inte? :) "I can see now that you're gone..."? :) Vi ska väl försöka få refrängen att verka mer av en refräng då med lite mer fart just där för att markera skillnaden!

Bra att du är kräsen. Ett break vore nog inte så dumt. Låten har ju stort utrymme tidsmässigt att sträcka ut på så det är lugna gatan.

Tack för lyssning!

Okej. Jag uppfattar "I can see now that you're gone" mer som en förlängning av versen, eftersom låten i övrigt har mer eller mindre samma tugg i det partiet. Kanske en variation på basgången under de partierna? Men grundsoundet gillar jag som sagt, och jag blir ännu mer förtjust nu när jag sitter hemma och lyssnar på riktigt! :)

Blir inspirerad, om man kanske ska åter vandra lite på de gamla goda elektroniska stigarna.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Själva soundet har jag inga problem med. Däremot skulle det vara trevligt med nån slags refräng, eller kanske ännu hellre ett break med lite andra tongångar, för variation. Men allt som allt helt ok!

Så refrängen duger inte? :) "I can see now that you're gone..."? :) Vi ska väl försöka få refrängen att verka mer av en refräng då med lite mer fart just där för att markera skillnaden!

Bra att du är kräsen. Ett break vore nog inte så dumt. Låten har ju stort utrymme tidsmässigt att sträcka ut på så det är lugna gatan.

Tack för lyssning!

Okej. Jag uppfattar "I can see now that you're gone" mer som en förlängning av versen, eftersom låten i övrigt har mer eller mindre samma tugg i det partiet. Kanske en variation på basgången under de partierna? Men grundsoundet gillar jag som sagt, och jag blir ännu mer förtjust nu när jag sitter hemma och lyssnar på riktigt! :)

Blir inspirerad, om man kanske ska åter vandra lite på de gamla goda elektroniska stigarna.

Oki, jo vi har två liiite olika basgångar. Det vore nog fint att variera sig lite mer till refrängen ändå. Kanske annan bas eller något annat.

Trevligt att inspirera! Javisst, de elektroniska stigarna är alltid heta så kör på vetja. :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jag tycker lite sisådär. basfiguren är lite tjatig genom låten, och den aningens avhuggna rytmiken i kompet skulle inte passa riktigt in som dansgolvrökare?

På med en oumpf-oumpf-oumpf-oumpf och en lite fläskig hihat så flyter det bättre tror jag.

Gillar rösten !

Snyggt genomarbetat sound.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
....
What is love?
Nämen härligt.
Detta är snyggt som fan!
Käns nytt.
Är sången egen?
Vet inte varför men det får mig tillbaks till typ 95.
Å det är inte direkt dåligt.
Leadljudet är skönt:)
Laidback dance helt enkelt.
http://web.me.com/julle128


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
jag tycker lite sisådär. basfiguren är lite tjatig genom låten, och den aningens avhuggna rytmiken i kompet skulle inte passa riktigt in som dansgolvrökare?

På med en oumpf-oumpf-oumpf-oumpf och en lite fläskig hihat så flyter det bättre tror jag.

Gillar rösten !

Snyggt genomarbetat sound.

ska fundera över bas och rytm. Jo, mer prominent hi-hat är bra förslag.

Tack för specifik kritik.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
....
What is love?
Nämen härligt.
Detta är snyggt som fan!
Käns nytt.
Är sången egen?
Vet inte varför men det får mig tillbaks till typ 95.
Å det är inte direkt dåligt.
Leadljudet är skönt:)
Laidback dance helt enkelt.

Tackar!

Sången komemr från vsti:n Vocal Forge. ;)

95, det är inte dåligt det nu såhär i 90-tals reneasseanstider eller hur det stavas.

Yeah, du gillar leaden. :)

Mmm lite laidback sådär. Tackar för lyssningen.


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Knasig vst det där.
http://web.me.com/julle128