Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Crazy moves
1up:
Alltså allvarligt, hur bra som helst, när sången kommer in! Mer sång! Ljudmässigt så ligger shakers långt framme, snygg stereo på dem. Resten känns lite gömda bakom ludd, som ett jammande band? Skön känsla förvisso! Låta några av medlemmarna komma fram lite vore trevligt. Gillar soundet annars. Låter äkta snarare än rakt ur någon torr samplebank. Jo, sade jag det? Grymt när sången kommer! Mer sång! :D
Harmonica mike:
--- Citat från: 1up skrivet 09.04.2008, 00:47:51 ---Alltså allvarligt, hur bra som helst, när sången kommer in! Mer sång! Ljudmässigt så ligger shakers långt framme, snygg stereo på dem. Resten känns lite gömda bakom ludd, som ett jammande band? Skön känsla förvisso! Låta några av medlemmarna komma fram lite vore trevligt. Gillar soundet annars. Låter äkta snarare än rakt ur någon torr samplebank. Jo, sade jag det? Grymt när sången kommer! Mer sång! :D
--- Slut citat ---
1up:en då..
Trodde du menade liret.. :P "Hur bra som helst".. :lol: Japp mer sång skall det bli,när halsen har lagat till sig..Fick nåt rackel i luftvägarna/lungorna efter en flunsasväng..Det kan nog vara basen som "luddar" till det..Fixar till det när jag lirat(och sjungit) klart..Var lite tveksam till både piano och hammond lir under introt,mixar in det istället som lite växel lir..Så att de olika delarna kommer fram. Skitbra tips!!
Schysst feedback,uppskattas!
Mvh
Micael
jay thomas:
Tunggung! :)
Lite, om än lite, spretigt fram till sången. Sedan blir det trivsel! :) Och sedan tar det slut! :o
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig blås på en av vändorna, sådana schyssta smygande och smattriga/feta soultrumpeter.
Basen vill jag ha upp! Det är den som är grunden och den måste upp mer för att skapa lite mer tjoff i det hela, tycker jag.
IKEN:
Orgeln och pianot funkar bra ihop ,tyvärr så slåss de om utrymmet,bägge ligger nära mitten av ljudbilden(det känner jag igen från mina mixar)basen låter lite väl anonym och ''inmufflad'' i mina bassistöron,fram med den,bra lirad är den dock,du har dessutom en jäkligt bra röst.
jag får bara 1,12 av låten? är den inte längre än så?
Jay säger spretigt,det beskriver det hela rätt bra. LÅTEN är dock en femetta hos IKEN. ;)
Mer!!
Harmonica mike:
--- Citat från: IKEN skrivet 09.04.2008, 22:27:40 ---Orgeln och pianot funkar bra ihop ,tyvärr så slåss de om utrymmet,bägge ligger nära mitten av ljudbilden(det känner jag igen från mina mixar)basen låter lite väl anonym och ''inmufflad'' i mina bassistöron,fram med den,bra lirad är den dock,du har dessutom en jäkligt bra röst.
jag får bara 1,12 av låten? är den inte längre än så?
Jay säger spretigt,det beskriver det hela rätt bra. LÅTEN är dock en femetta hos IKEN. ;)
Mer!!
--- Slut citat ---
Tjena Iken.
Du lyssnade på fel version..he he..Jag har varit på denna med lite annat lir,den ligger mitt på sidan här..Lite kvar att göra i mixen på den versionen också..Kolla in den! Heter likadant fast med overtoneflute solo,som tillägg..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida