Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Crazy moves

(1/3) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Crazy moves
Artist:Hm
Kompositör,text:Hm
Ev,medverkande:Nope just me so far..Gura..n på denna kanske när allt sitter.. :rolleyes:
Genre:Soulifierat blues sväng..
Format:mp3
Status:Skiss
Tillverknings år:2008

Hej.
Tagit bort denna version,låten ligger numera under färdiga demo..

Mvh
Micael

mahan:
Tjohej Micael!

Nya grejer ramlar ut från musikBoden! :D
Okei då kör vi...startar spelaren o sågen.....

Intron då, lite för typisk HM här med marchtrumman och sen kör låten direkt igång.
Skulle kunna tänka mig ett skilt intro med t.ex en ackordgång på ackeguran: G, F, Em G, utan trummor,
och sen igång med låten, herrejee vilken knepigt förklaring... :D :P Think you got it :)

Och jäkkeln va både B4 och pianoliret börjar sitta, lite munspeleri och en släng med "nya introt" så ska detta bli snyggt! :)
Bara små ideér detta från Finska vikens andra strand, teikit år liivit!

Kör hårt! :)

h.  johan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 07.04.2008, 19:34:50 ---Tjohej Micael!

Nya grejer ramlar ut från musikBoden! :D
Okei då kör vi...startar spelaren o sågen.....

Intron då, lite för typisk HM här med marchtrumman och sen kör låten direkt igång.
Skulle kunna tänka mig ett skilt intro med t.ex en ackordgång på ackeguran: G, F, Em G, utan trummor,
och sen igång med låten, herrejee vilken knepigt förklaring... :D :P Think you got it :)

Och jäkkeln va både B4 och pianoliret börjar sitta, lite munspeleri och en släng med "nya introt" så ska detta bli snyggt! :)
Bara små ideér detta från Finska vikens andra strand, teikit år liivit!

Kör hårt! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tjabba Johan.
Jo jag är lite frustrerad,jag får inte till sången :(,så fort jag klämmer i så åker jag på en host attack..
Arma flunsa!

Låten:
Jo jag kastade bara in en loop i introt.. :D Retades lite.. he he..Skall tänka till där.Acke gura,,jo men det kan nog gå...Mest var jag fundersam till om gunget håller...Jag har ju vräkt ut såna här låtar sen jag köpte basen i somras..Får väl bli sista sån här då på ett halvår.. :)
Man är ju sugen på att sjunga också,men det funkar inte riktigt än..Tänker på "Safe and sound"..

Nåväl,tack för snabb feedback,och bra!

Jag lirar vidare mot evigheten..

Mvh
Micael

Aettan:
Det här blir bra in med sången lite tidigare kanske men i övrigt kör på det kommer att funka no worries.

Harmonica mike:

--- Citat från: Aettan skrivet 08.04.2008, 00:15:27 ---Det här blir bra in med sången lite tidigare kanske men i övrigt kör på det kommer att funka no worries.

--- Slut citat ---

Tjabba A ettan..

B 2:an här.. :P :lol:

Tack för uppmuntrande tankar.Demo sidan går verkligen på halvfart nu..nästan snigelfart..Det kan nog inte bli segare än så här..
Jag lirar vidare på denna då..Men det kom ett flöjtbygge emellan,och det var mycket roligare än att lira :)

Så det kan nog ta nån vecka..Tack för kommentaren,det uppskattas.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion