Forum > Färdiga produktioner

Markus Broberg- Vindsköld

(1/5) > >>

Markus Broberg:
LÅTNAMN: Vindsköld
ARTIST/GRUPP: Markus Broberg
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD: 3,59
KOMPOSITÖR: Markus Broberg
PRODUCENT:Markus Broberg
MEDVERKANDE: Stajo spelade/komponerade all klav.
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: Mp3

Tack till Stajo för utomordentligt engagemang:)

Nu har jag knåpat hela dagen och med bristande kunskap blir det inte bättre än såhär :lol:
Mina öron blöder.

Tjiiiing! // Markus Broberg

Ref;
En saga föll till marken, en dröm föll isär.
Hon ville mycket mer, men var aldrig där.

stajo:
Tjena

Trevlig bekantskap :).

Du har klippt och donat om rejält hör jag  B). Det funkar ju bra när låten bara har tre ackord som kommer i samma ordning hela tiden med samma mellanrum. Med det i bakhuvudet är det rätt så häftigt att låten ändå är så pass varierande, det behövs alltså inte mer.

Tycker låten har en catchig refräng som fastnar även om jag får erkänna att jag inte riktigt hör vad du sjunger i refrängen.
Den del av låten jag gillar mest är 01.212-01.28. Nu har du även lagt in ett coolt avbrott mitt i, blev klart bättre.

I början tyckte jag att den gick lite högt och din röst blev lite ansträngd ibland, nu har jag nog vant mig och tycker det funkar bra. Skulle vara intressant att höra vad någon annan tycker...

Har svårt att uppfatta cellon, finns den kvar  :blink:, kan höra den ibland tror jag i alla fall, den kanske skulle panoreras ut lite mer till vänster så går den fram mer.

Det finns en viss rädsla att vi har blivit lite fartblinda och lagt på för många slingor så att det känns rörigt. För mig känns det dock bra men man måste kanske höra den flera gånger för att uppfatta allt och kunna få en helhetsbild.

Sammanfattningsvis en skön låt där det inte varit några problem att inspireras till melodislingor.

Vi hörs
/Staffan

Åsa:
Hej! Jag har ju hört en snutt av den här låten förut  ;) och refrängen satte sig ju direkt! Jag gillar den här låten mkt! Känner inte att det är för mkt slingor som stajo var rädd för, däremot så är det väl nåt med nivåer, sången försvinner på många ställen, synd för den är bra, alla olika delar i sig.. mixningen kan jag inte uttala mig om men det är nåt jag inte kan sätta fingret på, av den enkla anledningen att jag inte har kunskapen  :)

sammanfattat- riktigt bra låt som sätter sig hos mig, men mixtra på  :)

Markus Broberg:
Tack snälla ni:)
Ja den har väl potential:)

Alla låtar ska väl mastras ordentligt ngn dag:)

Fidden:
Låten har säkert potential, men mixningen är lite wierd. Ess-ljud och hihats skär sönder min hjärna och det känns som att trummorna får för mycket plats på något sätt. Iallafall virveln.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion