Kontrollrummet

Vad heter den kända boken med IIm-V licksen i? Jazz Bible?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Ni som har studerat jazz - vet någon vad den där boken med en massa IIm-V (och annat möjligtvis) heter? det skulle ha kunnat vara "Jazz Bible" men det ger lite för många svar på en Google-sökning.

Det kan ha varit så att den främst var ämnad saxofonister också. Det är lite irriterande... Jag beställde den via en musikaffär  i Göteborg för några år sedan men glömde bort att hämta den (jag vill också minnas att den kom mycket sent).
www.akoume.com



Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Tack!

Den såg ju helt ok ut men den boken jag tänker på är lite mindre "nybörjarbok" än Aebersolds (som jag känner till sen tidigare för övrigt).

Jag får leta vidare... :)
www.akoume.com


DåligtGehör

  • Gäst
Hur mycket II-V-I finns det egentligen. Varför räcker inte Aebersold och ens egen fantasi?



Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Tack för tipset, där fanns det ju en hel del i notväg... :) Jag har The Real Book och Slick Book sedan tidigare men där fanns det faktiskt några till som var intressanta.

Men, tyvärr... Det är fortfarande inte den boken jag tänker på...
www.akoume.com



Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Jag har äntligen hittat boken jag var ute efter. Den heter "The Bebop Bible" och är skriven av Les Wise. Den är svår att få tag i då den inte trycks längre (out of print.. vad hette det på svenska nu igen ...)


Tack för alla svar!
www.akoume.com