Forum > Demolåtar
DR + Marruschkka : Tech
david.roennlund:
--- Citat från: Dividend skrivet 12.04.2008, 23:13:11 ---Glömde att säga i min kommentar ovan att jag tyckte det var en lustig och kanske ganska välgjord låt i vilken minimal genre det nu än är. :) Kreativt! Lyssnar nu på den nya versionen, och minns inte hur den gamla var ihopsatt alls tyvärr, men det känns polerat och är ett trevligt stycke att lyssna på. Den får gå i spelningslistan ett tag.
Får, som sagt, tankar ifrån nån mysko film. Psykologisk thriller eller noet ;)
Elektronisk folk när det är som bäst! :) Förresten, hur har du gjort kören vid 1.20? Bra brott har du lyckats med ifrån den intensiva psyk-melodin! :)
--- Slut citat ---
Jo, det är nog nån skum genre :D
Tack för fina kommentarer!
kören vid 1:20 är en samplad kvinna jag hittade i logics samplingsbank....
david.roennlund:
--- Citat från: Fidden skrivet 12.04.2008, 23:16:43 ---Lyssnar på nya versionen. Gillar sången. Känns fortfarande stressande till följd av den där synthen till höger... och kanske lite pga trummorna. En gång i tiden på det andra forumet fanns det en kille som gjorde helskön psykadelisk folk-house med lite udda instrument, och jag skulle vilja ha med mer av det i detta. Mer svampar och mindre amfetamin liksom. :P
Men cool låt hur som helst, idén är kalas :)
--- Slut citat ---
Hm ok.... kanske kan verka lite stressande...
Mitt logic lade precis ned, så nu sitter jag på en nyformaterad dator. När logic kommer igång igen ska jag spela in lite olika folkinstrument :D
Power through the mushrooms B)
david.roennlund:
--- Citat från: stajo skrivet 13.04.2008, 11:17:43 ---gillade inte synth-slingan som går hela tiden, melodin är ok men ljudet får mig lite illamående faktiskt...förlåt ;).
Dock tycker gillade jag när fiolen kom in. Mer av sådant absolut.
Intressant stycke.
--- Slut citat ---
Kul att den väcker så starka känslor :P
Japp, mer fiol är på G !
tack för lyssning!
Lådan:
Detta är mörkt.
Du måste vara galen!
david.roennlund:
--- Citat från: Lådan skrivet 14.04.2008, 02:04:09 ---Detta är mörkt.
Du måste vara galen!
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida