Kontrollrummet

Broadways & Sideways

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
........återkommer när jag pillat färdigt....
« Senast ändrad: 10.05.2008, 01:05:12 by Bengan_gbg »
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Nu så.......

Broadways & Sideways heter låten och skrevs för några år sedan. Gjorde en snabbslask då - men kom aldrig i hamn. Nu är det mesta omgjort (= allt!). Forfarande slask dock. Funkar arret i övrigt??? Lite knasig tonart är det iaf...för mig....

Bengan - Broadways & Sideways
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Låter som nått från Europe's senaste.............
Skön låt Bengan,lite bort från allfarvägarna,snygg sång,du har en riktigt bra röst.....
lite otight på sina ställen......gillar den där snutten när det går över i boggie/blues mot slutet.
Du tänker väl slutföra denna?
iken likes.... :wub:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Väldigt öppen och klar ljudbild och en del trevliga harmonier. Jag hade föredragit andra trummor dock. Det är inget fel på kompet men jag gillar inte ljudet helt enkelt. Det är ju väldigt personligt dock; är det så du vill att det skall låta så... och så vidare. Jag hade mycket väl kunnat tänka mig denna i en lite annorlunda mix, lite skitigare utan att för den sakens skull bli eavy metal. Det hade nog legat mig mer i smaken... hmm... det hade varit roligt att få testa det faktiskt. Vet inte om jag skulle kunna nå upp till mina egna "visioner" men det vore skoj att prova. Gillar låten som sådan!


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
IKEN: Jodå  - det blir färdigställande. Blir nog en del lir med sången med då den kommer bli i duettform om allt går som tänkt :) Tack!

Hellpig: Jo du har nog rätt - jag trivs iofs med ljuden nu...
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Bengan_gbg!

Skönt värre detta, gillar ackeliret och soundet. Lite tung bas i förhållandet till det annars luftiga arret. Trummorna kunde få lite mera fläsk. Snyggt sjunget, snygg röst, ska verkligen bli kul att höra duetten bara den blir färdig!

Snygga gura riffinlägg med snygga sound.
Efter breaket vid 2:20 får jag en känsla av att intensiteten sjunker, arret skulle kunna ha mer power för att ge ett lyft mot slutet, ta in en distkompgura, och sen kommer ju stämsången att lyfta åxå.

Så riktigt snyggt jobbat så långt, lite skruvning till... :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skön låt och framförande, gillar hur du arrar, spelar och sjunger. En sak har jag att anmärka på.
I sista crashen på cymbalen ska det komma ett rakt avslutande ackord, spelat med plektrum från tjockaste strängen till den tunnaste. Den detaljen saknas. Efter det ackordet kan jag i mitt inre höra tjejen i radio säga titeln på låten och artistens namn. Det saknade ackordet hjälper henne att veta när hon ska börja att presentera den ljuva musiken, så alla kan rusa till butiken och köpa plattan. 
« Senast ändrad: 12.05.2008, 11:08:14 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Herregud där i inledningen så fick jag riktiga Bowierysningar.  :o
Snygg sång rakt igenom fast du säger att det inte passar dig. Riktigt bra. Arrangemanget är bra. Jag är dock skeptisk till att akkegitarrena "wacka wackar" på "We had it all"partiet . Det känns lite stökigt på något sätt. Ackegitarrerna är också lite vassa. Skulle mjuka dem lite om det går.

Arrangemanget är nästan perfekt annars. Mycket lekfullhet och små nyanser som gör att jag stannar kvar som hela vägen.  Mycket bra!!!!  :)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Mahan: Tack - det blir nog ynkepytte backande på basen - det har du rätt i. Ev en liten höjning på vänstergitarren på sluttampen. Det blir nog väl mkt gitarrer där annars....

Max: tack - tar det som en randanmärkning. Radiotanten får börja snacka när cymbalrollen klingat ut :)

Egghuvud: Vet inte riktigt om det är bra med Bowierysningar. Det är ju en o annan, främst under senare år, som säger att jag har lite såna tendenser i rösten. Har dock aldrig lyssnat aktivt själv - förutom t Let´s Danceplattan som jag till stort förtret fick istället för hett önskad Kiss-platta....tycker fortfarande jag lirar på gränsen med sången ändå.
Möjligt att ackarna borde sänkas lite under ref? Rundar av dem lite när jag ger mig på det igen.

Får se till att skruva/skriva om texten för duettbruk med kom jag på....
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


jay thomas

  • Gäst
Kan bara säga, schnückt!!  :)

Får massor av musikaliska referenser, allt från blonderade tvillingbröder till Supertramp! Gillar med enda anmärkningen att jag tycker att sången är en gnutta torr i min lyssning, hörlurar.

Tummarna i Zenith!


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Detta låter skithärligt!

Lite otight här o där, men det gör faktiskt inte ett skit .

Gillar detta , riktigt mkt .
Skulle passa sviiiiinbra i en film faktiskt!!

bra röst oxo.. !

Bra jobbat!

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
JT: Blonderade tvillingbröder? Det lät otrevligt. Sången kommer jag se över! Tack!

Perra - demonproducenten: Tack! Det är nog en av få låtar där jag faktiskt har haft en filmisk feeling själv redan från början.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bengan_gbg.

Oj,jag gillade detta direkt!

Lite otajt lirat,virveln slår lite efter här och före där.. och sång tagningen är väl inte den bästa,men vilken låt!! Basen ooar lite skär lite botten ur den..
Vilket schysst ljud på guran!

Denna tycker jag att du skall lägga din själ i,stark låt som sätter sig direkt.

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
JT: Blonderade tvillingbröder? Det lät otrevligt. Sången kommer jag se över! Tack!

...

Det är Nelson jag syftar på...  ;)
&feature=related


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
sikken goo låt och du har en jättebra röst med mkt karaktär


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
JT: Hmm....

Mike: Vi får se hur det blir med sången. Vidarebefordrad för pålägg i detta nu (eller nästa vecka...) ev gör jag om mina bitar sedan med. Tack i övrigt. Trummarn får kanske bakläxa. Själv störs jag inte av virvelslagen - det är nog möjligt att omgivningarna spelar otight. Tippar inte på trummisen...

Pilen: Tack!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se