Kontrollrummet

Kontrollrummet - Vi är alldeles för få!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Panik? Näää!

Jämförelsen med Studio var ju intressant.  ;) Men där handlar det ju mest om hur man installerar ljudkort... Tycker det här måste ses som en framgång för KR. Något att odla vidare. Man kanske skulle kunna ha en sida på MySpace o liknande "KR festival"?

/Jocke

vi har ju redan en myspacesida... men ingen orkar uppdatera den :)

men vi kan ju ladda upp festivalvinnaren eller nå sånt ?
  http://www.myspace.com/kontrollrummet 
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Oh - hade jag ingen aning om! Har inte hänt mycket där på den sista tiden. kan man inte tänka sig en "Efterlysning" på sidansvarig? Det finns ju faktiskt de som är duktiga och tycker sånt här är kul!

/Jocke
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tsmalmbe

Varsågod, om nån vil lta bollen kring myspace. Önskar bara att jag får veta i stora drag vad som händer, och vad där står. Men annars kan man få fria händer efter ett tag.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Hände något mer sedan eller? Jag tycker fortfarande att den grundläggande problematiken som avhandlats i tråden är högaktuell.

Vi har ett snyggt och mycket funktionellt forum till hands men ett fåtal medlemmar. Så få att de uppfattas som en inre krets som avskräcker nya medlemmar (lite hårt uttryckt men vi har ju det faktiskt svart på vitt inne i tråden). Så händelselöst att det sällan lönar sig att kika in hit, lite fart på demoforumet för alla del, det är det. Men jag tyckte att ämnet var värt en bump.


freddy

  • Gäst
Hände något mer sedan eller? Jag tycker fortfarande att den grundläggande problematiken som avhandlats i tråden är högaktuell.

Vi har ett snyggt och mycket funktionellt forum till hands men ett fåtal medlemmar. Så få att de uppfattas som en inre krets som avskräcker nya medlemmar (lite hårt uttryckt men vi har ju det faktiskt svart på vitt inne i tråden). Så händelselöst att det sällan lönar sig att kika in hit, lite fart på demoforumet för alla del, det är det. Men jag tyckte att ämnet var värt en bump.

Vi jobbar väl på det så gott vi kan. Jag tog tag i vår myspace nu senast och har uppmanat alla medlemmar här på forumet att lägga till en banner på sin personliga sida för att sprida informationen. Att bli vän med KR är numera "öppet" med, så det inte är för enbart medlemmar. Så var det förr, men det känns som vi primärt behöver synas och inte begränsa oss på detta viset. Det var faktiskt Emulators förslag att öppna upp detta, bra idé.

Bannertråden: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=12443.0

Sen tror jag våra julskivor och bestof-en kan hjälpa till, alla bäckar små...


Utloggad Antimon

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • november
Med tanke på att de flesta stammisarna här verkar vara ganska proffsiga, vi snackar svenska samt signal/brus-proportionerna är helt ok så tycker jag att forumet har en ganska hyfsad mängd medlemmar och någorlunda flöde av trådar. Första gången jag tittade in här (sökte på någon syntgrej och fick träff), så tyckte jag att det såg lite överambitiöst ut med alla underforum, men förstasidan där man ser allt det senaste som postats väger upp den ödekänslan lite.

/Stefan



freddy

  • Gäst
Med tanke på att de flesta stammisarna här verkar vara ganska proffsiga, vi snackar svenska samt signal/brus-proportionerna är helt ok så tycker jag att forumet har en ganska hyfsad mängd medlemmar och någorlunda flöde av trådar. Första gången jag tittade in här (sökte på någon syntgrej och fick träff), så tyckte jag att det såg lite överambitiöst ut med alla underforum, men förstasidan där man ser allt det senaste som postats väger upp den ödekänslan lite.

/Stefan



Kan inte annat än hålla med. Dock skulle det nog behövas en aning fler aktiva medlemmar för att det skulle vara en bra balans. Det verkar komma en hel del nya medlemmar men få stannar och är aktiva, det kanske är så på alla forum...




Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Flera och aktivare medlemmar skulle vara fint, försöker själv vara aktiv i allt jag vet något om , tyvärr väldigt lite  :mellow:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
OK en systertråd. Right on! Karma på det!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves