Forum > Demolåtar
Jay T & The Treos - Switched on Gypsum
jay thomas:
Tack Emulator! :)
Nu har jag fixat och donat lite. Satt i 2 timmar och synkade leaden med klickande mot click, ny bas, gitarrljudet renare och kompgitarren borta. Fungerar det bättre nu månne?
Switched on Gypsum V20
jay thomas:
** bump **
Någon som kan säga om det blev "riktigare" med denna version?
karl:
Lite som i "the waitingroom" från "the lamb" i början...meditativt och sjysst när orgeln börjar
kanske leadsynth:en ligger aningen för högt i ljudbilden...oj vad bra minimoogljud identiskt....great feel här Ja progressive alá -70
Allt gott / karl
Harmonica mike:
Tjabba JT.
Jag gick direkt på version 2.
Skitcoolt sound på synteriet.Lite oriental feeling på gura liret,gillas skarpt! F-n vad schysst det blev när "orgeln" drog igång drivet.As skönt gung! Undrar hur det hade låtit med ett piano solo?
Har du spelat bas på denna? Isåfall måste jag säga grymt!!
Liret och låten gick hem i de Norrländska skogarna! MERA SÅNT HÄR!!!
Mvh
Micael
jay thomas:
--- Citat från: karl skrivet 10.04.2008, 16:26:50 ---Lite som i "the waitingroom" från "the lamb" i början...meditativt och sjysst när orgeln börjar
kanske leadsynth:en ligger aningen för högt i ljudbilden...oj vad bra minimoogljud identiskt....great feel här Ja progressive alá -70
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Tackar och bockar karl! :) Med tanke på din tidsreferens så känns det som jag prickat helt rätt, jättekul! :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.04.2008, 02:33:16 ---Tjabba JT.
Jag gick direkt på version 2.
Skitcoolt sound på synteriet.Lite oriental feeling på gura liret,gillas skarpt! F-n vad schysst det blev när "orgeln" drog igång drivet.As skönt gung! Undrar hur det hade låtit med ett piano solo?
Har du spelat bas på denna? Isåfall måste jag säga grymt!!
Liret och låten gick hem i de Norrländska skogarna! MERA SÅNT HÄR!!!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Supertack Micael! :D
Jodå, spelat allt själv, som vanligt. :) Hittar jag formen så kommer det definitivt mer! Vill gärna lägga gitarr på senare delen men jag måste hitta D mi 7/9/11 ackordet på den bara... B)
Men som sagt nu är det byggarpaus en längre tid. -_-
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida