Forum > Demolåtar

Jay T & The Treos - Switched on Gypsum

<< < (5/7) > >>

IKEN:
Bra ''som vanligt'' Jay!!!!!
Skön låt,har missat denna,har haft fullt upp med avbandning av gammelbasen,blev riktigt bra.
Din bas låter som om den har 5 strängar? då fuskar du...... :D :lol:
Leadsynten kunde du,som någon nämnt,sänka nått snäpp......
bortsett från det,kanon!!!!
Iken likes. <_<

jay thomas:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.04.2008, 20:53:53 ---Haha...det här känns så där meditativt återupprepande...det bor en liten trance i dej J.T...tror iaf jag ;)
Bl a då, med mycket annat som inspirerar dej.

Men..genrer...spela roll, du har "the gift"...och jag gillar allt det du gör, för du har känslan som jag gillar...alltid, you know :P

Kör alltid på-lova mej det!

/Marr

--- Slut citat ---

Tack Marr!  :wub: Jodå, lite byggpaus bara, som du vet.  ;)

--- Citat från: mahan skrivet 18.04.2008, 23:49:39 ---Tjou JT!

Sitter, eller ligger om lyssnar på låten...........
Skitsnygg sådan. Väldigt snygga kontrastsoud har du lyckats få in...
Detta känns som en av dina bästa låtar, defniitivt

Verkligt snyggt jobbbat,snygg låt o snyggt arrangenang!

Kör vidare o hårt! :)

hg.  johan

--- Slut citat ---

Tack Mahan!  :) Genren är ju en favorit, får öva mer helt enkelt.  B)

--- Citat från: IKEN skrivet 20.04.2008, 20:25:22 ---Bra ''som vanligt'' Jay!!!!!
Skön låt,har missat denna,har haft fullt upp med avbandning av gammelbasen,blev riktigt bra.
Din bas låter som om den har 5 strängar? då fuskar du...... :D :lol:
Leadsynten kunde du,som någon nämnt,sänka nått snäpp......
bortsett från det,kanon!!!!
Iken likes. <_<

--- Slut citat ---

Tack Iken!  :)

Fusk o fusk, du har ju inga band kvar...  :D  ;) Jo, leaden ska sänkas vid tillfälle men det dröjer lite.
Spännande och höra lite bandlös bas från dig snart!  :)

[/quote]

egghuvud:
Hmm Långt intro som sagt var. Jag tycker nog att det skulle fuka som ett jam på en utomhuskonsert live, men en picknickkorg i knät.
Jag tror jag har sagt det förr och det är ju bara min åsikt, men jag tycker inte du jobbar igenom grejorna tillräckligt.
Här har du en bra slinga, snygga harmonier i ackorden och ett okej grundgung det börjar med lite ambient inedning så där och sedan kommer det igång. Men sedan hände inget mer. Var är broderingarna? Skiftningarna i harmonier o s v.
Vad gäller mixen så låter basen bäst av allt. Syntleaden dominerar och trummorna låter väldigt långt borta och lite anonyma. Det skulle behövas lite mer jammig feeling på trummorna också för att det skulle lyfta. + lite mer jobb med helheten.
Som jam betraktat helt okej, som låt, njaee ... för ofärdigt.  :)

jay thomas:

--- Citat från: egghuvud skrivet 21.04.2008, 11:24:47 ---Hmm Långt intro som sagt var. Jag tycker nog att det skulle fuka som ett jam på en utomhuskonsert live, men en picknickkorg i knät.
Jag tror jag har sagt det förr och det är ju bara min åsikt, men jag tycker inte du jobbar igenom grejorna tillräckligt.
Här har du en bra slinga, snygga harmonier i ackorden och ett okej grundgung det börjar med lite ambient inedning så där och sedan kommer det igång. Men sedan hände inget mer. Var är broderingarna? Skiftningarna i harmonier o s v.
Vad gäller mixen så låter basen bäst av allt. Syntleaden dominerar och trummorna låter väldigt långt borta och lite anonyma. Det skulle behövas lite mer jammig feeling på trummorna också för att det skulle lyfta. + lite mer jobb med helheten.
Som jam betraktat helt okej, som låt, njaee ... för ofärdigt.  :)

--- Slut citat ---

Den kanske ligger under halvfärdiga demon just därför...  ;)

Som skrivet förut, det är inte min tekopp musikaliskt, är bara ute far efter formerna. Det är en bit kvar men det är inte mer än att öva och åter öva. Trummorna kommer inte bli bättre än så här. Kan inte trummor och för därför förlita mig på färdiga program, ex Groove Agent. Se det som en lite utflykt i en okänd genre och det kanske stannar där.

jay thomas:
Ny version 080421. Ganska mycket ändringar efter feedback i ämnet.
Första sektionerna kraftigt nerkortade, temat förlängt. Andra vändan med elpiano. Orgeln återkommer i tredje vändan. Lyssnar nu och det känns otrolig mono, för fixa det vid tillfälle... (finns även något "oljud" i pianot)

Swog

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion