Forum > Demolåtar

Jay T & The Treos - Switched on Gypsum

(1/7) > >>

jay thomas:
Jammade lite med gura och annat jox efter en låååång dags byggande. Det blev någon slags crossover mellan ambient och progressive. (försök till åtminstone) Håller det månne? Och ja, det är inte 100% tajt.

LÅTNAMN: Switched on Gypsum
ARTIST/GRUPP: Jay T & The Treos
GENRE: Ambient Progressive
LÅTLÄNGD: 4.03
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   

Ny version 080408 (kul datum)

Switched on Gypsum V20

Ny version 080421. Ganska mycket ändringar efter feedback i ämnet.

Swog

ynot:
men vilket underbast leadsynt ljud som dök upp runt 2 minuter gillar det lite väl ambient i början kanske men inte illa ändå för att ha byggt hela dagen :)

tony

mahan:
Tjou JT!

The Treos? Är ni många med på detta?
Jag brukar digga Treo på morgnarna efter en helkväll ;)
Intron lite råddig men efter 2:10 så låter allt plötsligt på rätt sätt, 70-tal, likeit! :)
Moog solos, snyggt guralir och bred B4:a! Lite otajt, but who cares!
Kolla på slutet, tycker att du ligger lite för nära distgränsen på nåt instrument.

h.  johan

jay thomas:

--- Citat från: ynot skrivet 05.04.2008, 22:00:38 ---men vilket underbast leadsynt ljud som dök upp runt 2 minuter gillar det lite väl ambient i början kanske men inte illa ändå för att ha byggt hela dagen :)

tony

--- Slut citat ---
Tack tony!  :) Leaden är ett ljud from Minimogue VA, en gratissynt jag tankat ner via kvr-audio. Gillar den otroligt mycket, framförallt den inbyggda arpeggiatorn!  :)

--- Citat från: mahan skrivet 05.04.2008, 22:40:17 ---Tjou JT!

The Treos? Är ni många med på detta?
Jag brukar digga Treo på morgnarna efter en helkväll ;)
Intron lite råddig men efter 2:10 så låter allt plötsligt på rätt sätt, 70-tal, likeit! :)
Moog solos, snyggt guralir och bred B4:a! Lite otajt, but who cares!
Kolla på slutet, tycker att du ligger lite för nära distgränsen på nåt instrument.

h.  johan

--- Slut citat ---

Tack johan!  :) B4 är fakiskt Halion One, ville egentligen ha en klavinett men hittade inte ljudet.  B)
The Treos handlar om hur många tabletter som måste tas vid vissa tillfällen, en liten "lek" med the tremolos.  ;)

Jo, jag märkte också att det distar på slutet, ska kolla vad det kan vara, tack för upplysningen.  :)

Introt är tänkt att vara lite Wheather Report stökigt, väldigt lite rim och reson för att sedan braka loss kring det återkommande temat.

Emulator:
tja...funkar det? till vad? :D  snyggt gjort tycker jag. monohysterican i början kunde du sänka liiite.

annars: visst :)  lagom att lyssna på när man lagar småsaker :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion