Forum > Demolåtar
Jay T - Gunnars Gåta
jay thomas:
Ännu ett litet experiment från gitarrstugan. Denna gång nästan helt utan effekter. Lite gitarr, lite bas, lite synt och trummor. Lite dyster Bond-tema skulle det kunna vara, kanske? Trummorna är nog helt fel i sammanhanget men jag tog det minst opassande...
LÅTNAMN: Gunnars Gåta
ARTIST/GRUPP: Jay T
GENRE: Gitarr
LÅTLÄNGD: 3.41
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
IKEN:
lite lätt jazzigt på sina ställen,och inte alls dåligt.trummsen passar bra här i Kista i alla fall....... :)
kompguran ''känns'' rätt onödig på nått sätt........
synd att det är en Gibson bara.......... :P
mahan:
Tjoutjou JT!
Vi ligger nog på samma våglängd mannen, gillar detta i all sin enkelhet,
skitsnygga harmonier och luftigt lirande, snygg bas och mixen ligger nära mitt hjärta!
Originalitet till tusen, lite feltoner o otajt men det gör detta bar mänskligt och njutbart!
så kom med mera sådant! :)
h. johan
SYNTH:
Attans var du är produktiv din rackare! :D
Får väl skriva som Johan tog det till mitt hjärta vad nu sitter på mej, snyggt mannen. ;) B)
jay thomas:
--- Citat från: IKEN skrivet 04.04.2008, 19:29:28 ---lite lätt jazzigt på sina ställen,och inte alls dåligt.trummsen passar bra här i Kista i alla fall....... :)
kompguran ''känns'' rätt onödig på nått sätt........
synd att det är en Gibson bara.......... :P
--- Slut citat ---
Tack Iken, eller? B) :) ;) Gitarrsmaken är som baken, har alltid gillat LP mer än fender, så är det bara. Hade faktiskt en Aria Pro II någon gång 91-92...
--- Citat från: mahan skrivet 04.04.2008, 19:41:39 ---Tjoutjou JT!
Vi ligger nog på samma våglängd mannen, gillar detta i all sin enkelhet,
skitsnygga harmonier och luftigt lirande, snygg bas och mixen ligger nära mitt hjärta!
Originalitet till tusen, lite feltoner o otajt men det gör detta bar mänskligt och njutbart!
så kom med mera sådant! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Jättekul johan, tack! :) Tightheten måste övas upp känner jag. Fladdrar lätt ut i någon egen synkoprytm som inte har med trummorna att göra... :D Det är så otroligt kul att lira "riktiga" instrument som går att ta med sig, Piano är "lite" mer stationärt. ;) Blir mer vad det lider, fingrarna måste få vila sig lite dock.
--- Citat från: SYNTH skrivet 04.04.2008, 20:19:36 ---Attans var du är produktiv din rackare! :D
Får väl skriva som Johan tog det till mitt hjärta vad nu sitter på mej, snyggt mannen. ;) B)
--- Slut citat ---
Tack P-O! :) Jag lever ju av ljud och ett nytt instrument är många nya ljud! B) :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida