Forum > Färdiga produktioner

Nose Cream - Fonk

<< < (3/4) > >>

Harmonica mike:
Tjenixen.

Nu är det dags för folket att vakna i kåken! Drog på ordentligt i mina monitorer,men rutorna började inte skallra..skumt :P
Baskaggen är bra,den känns i luften och det gillas - man skall liksom känna luftstöten.Möjligen en pytte sänknig nedåt..men vi snackar pytte..
Virveln är för tunn,tror det är största problemet.Den krigar hårt med guran och saxen.. Basen kanske bara högre i volym,det finns risk för bumlighet om du drar ned i frekvenserna..Testa höjning först så vi får höra hur det låter..Några av tonerna på basen har tendenser av bumlighet redan,hörde jag vid tredje lyssnings rundan,men vissa toner hörs knappt..Kompressor! Höjning i övre bas registret..
Undrar samtidigt vad som händer med mixen om du sänker saxen ett litet snäpp...
Det får bli mina tips,ha nuvarande inställningarna i huvudet om jag är ute och cyklar..

Lite ot då..
Lirade med NBBB:s(Norrbotten big band)saxofonist och Gunnarsson å Putte i somras.Samt Jordens bästa basist Johan Granström,och en snubbe från Göteborg på trummor..Mestadels funk lir,ohyggligt sväng kan jag lova.
Snubben som lirar sax här är inte så tokig :wub:,skämta ba - han är grym!!
Fick lite flashbacks av din låt,sorry för det...Saxens fel.. :D

Blir kul att höra låten med lite fetare sound,sparar den inte än...Mixa på.

Mvh
Micael

jay thomas:
Vilken tur att jag har ett ståbord, annars hade jag stuffat omkull bordet!  :D

Oj vad det rockade! Är också förtjust i kombon gura och sax och detta var ett lysande exempel på musikalisk samvaro, framförallt gillar jag följsamheten. Sedan att det ligger ett klavinettljud i botten gör att jag går igång rejält, tom svårt att skriva lyssnandes! Det enda jag möjligtvis reagerar på är ett ljudet är ganska smalt, kanske skulle kunna stereobreddas lite mer även om orgeln är F E T. Lyssnar i lurar.

Marruschkka:
Jag glömde berömma guran...ojoj..och tillsammans med saxen blir det råhäftigt :D

/Marr

karl:
nice...länge sedan man hörde clavinet...sjysst sväng och saxen är kalas....och när allting möts i "räkan" så funkar det....bra feel i detta...du gör alltid väl genomarbetade låtar och trots lekfullheten så vet man att det krävs duktiga musiker för att få det att svänga utan att det blir för stiff...bra jobbat

/ karl

Dividend:
DEt funkar, kompositionsmässigt, utan vara hejare på musikstilen. Bra!

Sen ville du veta om mixen. Det har nog redan sagts. inte så det stör och jag vet inte hur trummor skall panoreras, men proffsen gillar nog inte att visa delar av setet ligger till höger, och resten i mitten osv.... Vad vet jag :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion