Kontrollrummet

SoundSlope - Funky Meat

gäst · 12 · 2548

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Jammade lite med bas och elpiano igår kväll.

Jag önskar feedback på om jag är på rätt väg eller är det för lökigt?

LÅTNAMN: Funky Meat
ARTIST/GRUPP: SoundSlope
GENRE: Instant Funk
LÅTLÄNGD: 1.52
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3 

Spray tyx fortfarande ha MYCKET stora problem med att tillhandahålla en snabb webbtjänst, så det kan vara så att ni inte får tag i filen just nu.  :angry:

« Senast ändrad: 30.03.2008, 17:15:57 by jay thomas »


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Du har rätt. Kanske kan testa www.speedyshare.com?

/M
« Senast ändrad: 30.03.2008, 17:22:45 by Memphis »


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
pma tsm så får du lägga upp den här :)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


jay thomas

  • Gäst
Tack för tipsen!  :)
Nu finns den här: http://www.speedyshare.com/634498587.html


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
JT: Än så länge lite för lökigt. Du är på god väg med elpianot tycker jag. Funk i sig ska (tycker jag) ha ett mycket tydligare avstamp och "stomp" i själva bas/trum-samspelet. Det är lite för luddigt nu.

På´n igen!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Jodå, det här kan nog bli nått.  :) Lite luddig bas bara. Skulle sitta gött med en gitarrsolo tror jag. =) Och att trummorna någon gång gick över riden skulle va gött.  :)

/M
« Senast ändrad: 30.03.2008, 22:09:26 by Memphis »


jay thomas

  • Gäst
JT: Än så länge lite för lökigt. Du är på god väg med elpianot tycker jag. Funk i sig ska (tycker jag) ha ett mycket tydligare avstamp och "stomp" i själva bas/trum-samspelet. Det är lite för luddigt nu.

På´n igen!
+
Jodå, det här kan nog bli nått.  :) Lite luddig bas bara. Skulle sitta gött med en gitarrsolo tror jag. =) Och att trummorna någon gång gick över riden va gött.  :)

/M

Tack Bengan och Memphis för lyssning och framförallt feedback!  :)
Dock är jag inte med på luddigheten riktigt. Är det ljudet eller samspelet eller är det bägge delarna? Bas är ju nytt för mig så det finns en hel del att lära!

Memphis, gitarrsolo får någon lägga som äger en elgitarr...  ;)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej!
Gott flyt och gott sound! Kan nog bli nåt det här :)
Lite tråkiga trummor kanske, men jag antar att du tänkt jobba vidare på det.
Blev både förtjust och nästan lite illamående av den snabba paningen på slutet! :lol:
(hade lurar på mig)
Plinkar på en låt...


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jorå JT.
Det finns potencial i låten.Basen och trummorna haltar väl mest,men det är bara att träna på bas uslingen.Ställ programmet på repeat på de delar som är lite "marigare",nöt tills det sitter .Så gör jag för att få in de lite mer avancerade delarna.Efter lite nötning så har man hela basgången,och då är det bara att sätta den.Det är skitkul att lira bas,en del grejer är lite marigare typ dämpning av toner så att dom inte ligger kvar och "ringer"..Det tog ett tag innan jag lärde mig det.
Men du är helt klart på rätt väg,om ett halvår så lirar du skiten ur mig :D
Pianot funkar bra,några snygga räkor här och där.

Mvh
Micael


Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
Lite trist att skriva som alla andra men... Snyggt elpiano. Trummorna lite trista. Ar mest nåt i ljudet som gör att det känns dämpat och inget drag, även om det är rätt svängigt i slutet. Behövs mer tryck i virveln och kännas över huvud taget närmare. Basen behöver samarbeta med trummorna, behöver mer rytm. En gammal klassiker är ju att spela på baskaggeslagen, alternativt att spela MOT baskaggeslagen. Kompressor på basen skulle inte skada heller, vissa toner resonerar ordentligt så att andra dör. Plinka nämnde pannade tremolot som jag nog kan hålla med om skulle kunna dras lite mot mitten.
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


jay thomas

  • Gäst
Hej!
Gott flyt och gott sound! Kan nog bli nåt det här :)
Lite tråkiga trummor kanske, men jag antar att du tänkt jobba vidare på det.
Blev både förtjust och nästan lite illamående av den snabba paningen på slutet! :lol:
(hade lurar på mig)

Tack Plinka!  :)
Jo trummorna kommer direkt från Groove Agent och det blir nog till att dra i reglagen lite mer. Angående tremolot så förstår jag vad du menar, har bara kört presetljud från Mr Ray 22.  ;)

Jorå JT.
Det finns potencial i låten.Basen och trummorna haltar väl mest,men det är bara att träna på bas uslingen.Ställ programmet på repeat på de delar som är lite "marigare",nöt tills det sitter .Så gör jag för att få in de lite mer avancerade delarna.Efter lite nötning så har man hela basgången,och då är det bara att sätta den.Det är skitkul att lira bas,en del grejer är lite marigare typ dämpning av toner så att dom inte ligger kvar och "ringer"..Det tog ett tag innan jag lärde mig det.
Men du är helt klart på rätt väg,om ett halvår så lirar du skiten ur mig :D
Pianot funkar bra,några snygga räkor här och där.

Mvh
Micael

Tack Micael!  :)
Jodå om ett halvår ska det nog läggas en och en annan basräka också!  ;)
Ska nog loopa och köra stacked lite mer för att kunna välja bästa inspelningen. Har inte vant mig riktigt än med basen, tycker dock väldigt mycket om den.  :)

Lite trist att skriva som alla andra men... Snyggt elpiano. Trummorna lite trista. Ar mest nåt i ljudet som gör att det känns dämpat och inget drag, även om det är rätt svängigt i slutet. Behövs mer tryck i virveln och kännas över huvud taget närmare. Basen behöver samarbeta med trummorna, behöver mer rytm. En gammal klassiker är ju att spela på baskaggeslagen, alternativt att spela MOT baskaggeslagen. Kompressor på basen skulle inte skada heller, vissa toner resonerar ordentligt så att andra dör. Plinka nämnde pannade tremolot som jag nog kan hålla med om skulle kunna dras lite mot mitten.

Tack HomoNeophilus :)
Ska se om jag kan få till en bättre bas. Detta spelades in sent en kväll efter att ha "lidit" av tung snuva hela dagen. Känns som om rytmiken och hörseln inte var helt hemma. Nu ska jag säga att jag börja spela in basen till click, sedan kom funk-kompet.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
fanken. denna skulle ha sång, och så skulle den vara klar.

Tycker du msätrar dina instrument och inspelning/mix underbart. wow.

Trummorna är kanske småträliga..men, det skulle man inte riktigt tänka på med lite bra sång på :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol