Forum > Färdiga produktioner
Aettan - Returning call 1945 and back
Aettan:
Min morfars dansband hette Peltes, dom låg ute på badhotellen och lirade och sånt där mysigt på somrarna har min mor berättat för mig. Som ni hör så spelade han även klassisk musik på radion. Min morfars historia är lite häftig faktiskt, han kom från ganska små omständligheter men hade turen att träffa på en välgörare iom. sin musikaliska begåvning och hamnade på Akademin i Stockholm. Förmodligen klasskompis med storheterna från den tiden typ Björling och grabbarna. Det här är en resa som han gör genom tiden och tillbaka igen och hur jag tror han skulle uppfatta det kaos som jag tror att han kanske skulle tycka att det är det som man kanske kallar utveckling som musiken genomgått under åren. Vem vet många kanske håller med men det kan även vara så att han skulle gilla det skarpt.
Låt titel: Returning call 1945 and back
Kompositör: Aettan
Producent: Samma
Medverkande: Samma + Morfar med musiker + hans polare + Lennart + en rappare icke namngiven och ellpa
Inspelad 08
Färdig i allra högsta grad
Nästan 3 minuter lång och lika många mb i Mp3
Wernborg:
Ballt.
Det svänger på bra. Har inte så mycket konstruktivt att komma med, men jag gillar det. :)
Lite i samma anda som Beautiful People : If 60's where 90's där dom har tagit Hendrixklipp från mellansnack och annat och byggt nya låtar kring. Har du hört den?
Harmonica mike:
Kul ide´!
Gillar de "rockiga" rytmerna i låten,intressant grepp att mixa in lite "old time style" i denna.Mixen låter fruktansvärt bra,det märks att du har koll på din gear..
Vi har språkats vid säger du..Undrar var..? Gamla studioforumet..?
Nåväl,asgrymt lirat på denna.
Mvh
Micael
Aettan:
Tack ska ni ha det var vänligt av er. Nej jag har inte hört den låten dessvärre.
Ang. mystiken :D jag bara leker Prince lite här men det är lite skoj och ger lite extra inspiration. Men jag kan PM:a och ta av masken :D Hmike .
martinm:
Känns kompetent och var helt klart lyssningvärt.
Tack för den!
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida