Kontrollrummet

Jay & The Treos - Less Pål

gäst · 15 · 2790

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Jodå, det bidde en elgura till slut.  :) En Epiphone Les Paul Standard. Kan inte spela alls men glädjen finns!  :D

LÅTNAMN: Less Pål
ARTIST/GRUPP: Jay & The Treos
GENRE: Gitarr
LÅTLÄNGD: 1.12
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3 
« Senast ändrad: 04.04.2008, 22:39:53 by jay thomas »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Japp JT,glädjen finns.
Det är ju det viktigaste...Men jag tycker du har gjort det lite för svårt för dig,ny bas och ny gura!
Ett instrument i taget nu JT,lugn och fin.. :)
Jag har en lånad strata som hänger på väggen,brukar klämma på den ibland - inte tordas lägga in den i nåt alster än..Jag är nog bara för feg.. :D

Lite väl mycket delay på guran,spela lite enklare och med ett mindre delay - tror det skulle bli bättre.Schysst sound på den bortsett från delayet då.

Men kul är det med nya instrument,jag skall bygga mig en övertons flöjt!! Hittade en ritning på youtube som man bygger av ett vanligt plast el rör..Det blir en utmaning! Inte att bygga den,det såg lätt ut,däremot att lira på den samma...

Summasumarum: Practice practice practice...Om ett år då dj...skall det liras övertons flöjt :)

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Tack Micael!  :)

Nu ska jag bara köpa trummor, vevlira och bastuba också! NOT, får räcka för ett tag nu tror jag.  :D

Däremot kan du kolla in http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7894.0 om du vill bygga övertonsflöjt.  ;)


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Tjena mannen!

En låt med den titeln måste ju lyssnas på! I love LP (kanske mest för att de är så snygga)! Jag kan inte låta bli att le väldigt brett när jag hör den här. Det är liksom en charmig glädje över den som jag inte kan motstå. Dock är det alldeles för långa effekter på guran. Och så lite träning. :)

Sen måste jag bara slänga in en brasklapp inför den stund när ni kommer höra mig lira gura! :D Jag är långt ifrån grym, men det är fan så kul att lira! Så... jag sitter väl lite i samma båt som du. Fick ju hem min Läss Påål i förrgår, en Epiphone Black Beauty (ja, jag kommer tjata om den tills ni alla har hört talas om den). Den är väl lite för bra för mig kanske, men nu har man iaf nåt att växa i. :)

Oj vad självupptaget det blev. Det bjuder jag på.


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Visst är det kul med gitarrer:) Jag har en SG som jag i princip sover med, vackrare kropp och fastare rattar får man leta efter, lätt att plugga i och sätta på också.
Förtsätt sådär så blir det skitbra. Lär dig spela utan effekter, sånt kan du köra sen (Dom finns kvar i framtiden :)

//Markus                                           
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


jay thomas

  • Gäst
Tjena mannen!

En låt med den titeln måste ju lyssnas på! I love LP (kanske mest för att de är så snygga)! Jag kan inte låta bli att le väldigt brett när jag hör den här. Det är liksom en charmig glädje över den som jag inte kan motstå. Dock är det alldeles för långa effekter på guran. Och så lite träning. :)

Sen måste jag bara slänga in en brasklapp inför den stund när ni kommer höra mig lira gura! :D Jag är långt ifrån grym, men det är fan så kul att lira! Så... jag sitter väl lite i samma båt som du. Fick ju hem min Läss Påål i förrgår, en Epiphone Black Beauty (ja, jag kommer tjata om den tills ni alla har hört talas om den). Den är väl lite för bra för mig kanske, men nu har man iaf nåt att växa i. :)

Oj vad självupptaget det blev. Det bjuder jag på.

Tack ChromaWoods!  :)
Visst är det kul med Les Paul, ännu roligare när spelet börjar flyta.  ;) Effekter finns bara där för att dölja bristerna i framförandet...

Visst är det kul med gitarrer:) Jag har en SG som jag i princip sover med, vackrare kropp och fastare rattar får man leta efter, lätt att plugga i och sätta på också.
Förtsätt sådär så blir det skitbra. Lär dig spela utan effekter, sånt kan du köra sen (Dom finns kvar i framtiden :)

//Markus                                          

Tack Markus!  :) Testade en SG men tycker det var mer "kropp" i LP standarden. Det jag lirar utan effekter kommer nog få stanna kvar på hårddisken tills vidare...  :D



Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
en Gibson!!!!! :ph34r: det är som att tala om Scania hos oss....... :D :lol:
Säger som ''de andra'',ett instrument i taget,skit i effekterna,lira på guran utan att ''hon'' är inkopplad,bara en gitarr..............inget annat,effekter döljer fel o brister,lyssna på
dina fel och brister,ta dem till dej,du lär dej massor av det, tro mej!!!
Håller på att lära mej spela Bandlös bas.......FAAN!!!!!! :D,ont i fingrarna,det låter skit helt enkelt!!!! :lol:,men,om jag kör utan effekter och liknande,så hör jag bättre vad jag inte fixar........
inte bra för självkänslan och egot(RICKENBACKER....  :D ),men bra för musiken........
kör på Jay.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter helt ok!
https://soundcloud.com/user7789882


jay thomas

  • Gäst
Iken, tack men det är en riktigt gitarr jag snackar om...  ;)  :D

Dividen, tusn takk!  :)



Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Iken, tack men det är en riktigt gitarr jag snackar om...  ;)  :D

Dividen, tusn takk!  :)


DUH!!!!! :D
Då har du köpt ''fel märke''...... :P
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou JT!

Oj va ja ble glad att du fått skaffat en LP åt dig! Och jag hör på ditt lirande att vi har mycket snygga greijer att vänta på.
Nu var det clean sounds, men vänta barta du hittar dom där heavy sounden, kommer att bli kalas!
Min första LP, Epiphone JC-LP Custom, skaffa jag för ett par år sen och kan bara säga
att jag gillar den mer än den "riktiga" LP jag haft lånat för några månader.

Men denna låt hade en massa känslor som jag känner igen så trots otajtheter så gillas detta skarpt!

keep it coming! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Visst låter det okey blir imponerad av det och din framfart på musikskapandet! :wub:


jay thomas

  • Gäst
Tjou JT!

Oj va ja ble glad att du fått skaffat en LP åt dig! Och jag hör på ditt lirande att vi har mycket snygga greijer att vänta på.
Nu var det clean sounds, men vänta barta du hittar dom där heavy sounden, kommer att bli kalas!
Min första LP, Epiphone JC-LP Custom, skaffa jag för ett par år sen och kan bara säga
att jag gillar den mer än den "riktiga" LP jag haft lånat för några månader.

Men denna låt hade en massa känslor som jag känner igen så trots otajtheter så gillas detta skarpt!

keep it coming! :)

h.  johan

Tack återigen johan!  :) Då det blev lite ebb i kassa efter köpet, blev det inga effektboxar allt. Det är mao lajnat direkt in i mixern och därefter lite Cubaseeffekter, svårare än så blir det inte just nu. Såg dock att Line 6 hade kommit ut med Pod X3 där det även finns basprogram, så det blir nog en sådan vad det lider.  :)

Visst låter det okey blir imponerad av det och din framfart på musikskapandet! :wub:

Tack igen P-O!  :) Det finns även hopp för mig då (när det gäller gitarr).  ;) Det jag gillar är att det inte riktigt går att gömma sig bakom en ambient ljudvägg, en stor utmaning!  :)

Förresten, här är den:

« Senast ändrad: 04.04.2008, 22:38:44 by jay thomas »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
precis som detta är en ruskigt snygg gura är ju scania bra mycket coolare än volvo :rolleyes:


Det hörs att det är ett sökande, men allt pekar på att du kommer kunna göra detta med större säkerthet och lite mer finess så småningom. tycker det är jätteskönt gung bakom oxo.

ja vet....värdelös kommentar....menmen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Tjou JT!

Oj va ja ble glad att du fått skaffat en LP åt dig! Och jag hör på ditt lirande att vi har mycket snygga greijer att vänta på.
Nu var det clean sounds, men vänta barta du hittar dom där heavy sounden, kommer att bli kalas!
Min första LP, Epiphone JC-LP Custom, skaffa jag för ett par år sen och kan bara säga
att jag gillar den mer än den "riktiga" LP jag haft lånat för några månader.

Men denna låt hade en massa känslor som jag känner igen så trots otajtheter så gillas detta skarpt!

keep it coming! :)

h.  johan

Tack återigen johan!  :) Då det blev lite ebb i kassa efter köpet, blev det inga effektboxar allt. Det är mao lajnat direkt in i mixern och därefter lite Cubaseeffekter, svårare än så blir det inte just nu. Såg dock att Line 6 hade kommit ut med Pod X3 där det även finns basprogram, så det blir nog en sådan vad det lider.  :)

Visst låter det okey blir imponerad av det och din framfart på musikskapandet! :wub:

Tack igen P-O!  :) Det finns även hopp för mig då (när det gäller gitarr).  ;) Det jag gillar är att det inte riktigt går att gömma sig bakom en ambient ljudvägg, en stor utmaning!  :)

Förresten, här är den:



En tjusig gitarr vetja kommer det blir andra tongångar ifrån i fortsättningen! ;) :)