Forum > Demolåtar
Bra eller dåligt ?
Kenta K:
Hej alla!
Ja, nu gör jag det. Antingen blir jag jag sågad eller så gillar ni det. :unsure:
Jag spelade in en låt på min midi keybord för en vecka sen ungefär. Spelar live och sjunger live. Det skall vara sagt att microfonen jag sjunger i hör till min webcam. så den suuuuuuger. Låten jag spelar var en improvisation från början och det samma gäller sång och text.
Jag spelar alltid in min ideer för att inte glömma dom, så jag gjorde spelade in ideen. Så det ni hör är första tagning.
Säg vad ni tycker om piano spelandet, sången och låten i sig.
Nu kommer dommen då jag får veta om jag kan sjunga eller inte. . . :unsure:
http://www.speedyshare.com/564501568.html
Edit: Eller jag kanske tillochmed spelar och sjunger någon annas låt utan att jag vet det? :blink:
Edit av Moderator: Ändrade titel för att inte blanda ihop med annan tråd och för att få en trevligare förstasida för nya besökare. /Zyan
mahan:
OK, You asked for it......
Soundet = from anus,
Låten verkar fin, stämningsfull, lönar sig att bearbeta och redigera vidare, lite drums, strings akustiskgitarr, vem vet kanske en blivande hit!
(egen eller ej)
91:an:
Defenitivt något att jobba vidare på. Som komposition är den i stort sett klar (melodi, harmoni). Vad som behövs är ett genomtänkt arr och rätt mikrofonplacering för ljudupptagningen låter i uslaste laget. Med sången på separata kanaler kommer det att funka, där är det bara att klippa och klistra dom bästa tagningarna!
Dark Of Light:
:) Visst är det helt ok att jobba vidare på det här!
Jobba på det, precis som mahan & 91:an redan påpekat; arr, bearbetning, text och "allmän ordning" så...
^_^ ... och visst kan du sjunga! ^_^
DåligtGehör:
Jag gillar känslan i både låt och sound. Det känns direkt här och nu. Visst skall ljudet förbättras och sången höras bättre osv. men hoppas du behåller den enkla känslan och inte gör en "för perfekt" produktion.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida