Forum > Färdiga produktioner
Roboseal feat Åsa - Feel The Energy
Åsa:
:wub: Riktigt roligt att läsa kommentarerna! Jag säger tack å mina vägnar, Robert får prata för sig själv ;) Hur som helst så tokgillar jag låten och är sååå glad för alla positiva kommentarer på sången, SOM jag kämpade med den :wacko: Mer tryck i Soundborns version tycker jag, även om jag verkligen gillar Roberts oxå. Tja, jag kommer att lägga den här på nästa fests låtlista, jag blir glad och partysugen av låten :P
Emulator:
soundborn har gjort en bra mix tycker jag!
Däremot tycker jag melodin och drivet haltar lite i låten, likaså uttrycket från sången. kanske beror på att nivåerna är så olika? tokkomprimering vore kanske en metod, passande i genren också.
Det når inte fram här riktigt. Tror att en mer rak melodi kunde lyfta?
Riktigt bra sånginsats Åsa, men i mina öron ställer melodin till det lite...
/surgubbe
kalaspuffmeister:
Halloj!
Ytterligare en person som inte är poppsnöre, ehhh... Rocker liksom.
En idé ur mitt rockerhjärta är att slänga in en distad gura som riffar lite i refrängen, för att lyfta lite extra där. Blir väl kanske lite eurodiskovarning då men jag tror det skulle kunna funka.
Jag gillar inte riktigt sångmixen. Sången flyter lite och vill inte limma helt med musiken. Kören är bra. Jag förstår idén om luft i sången men jag tror att man skall feta till sången på annat sätt. Hur? Om jag det visste... Jag vill ha mer botten i sången. Kanske lägga sångläget lägre eller en knappt hörbar understämma.
Framförandet har jag inget att anmärka på. Bra jobbat!
/Patrik
kalaspuffmeister:
Hej igen!!!
Oooops! Jag lyssnade visst på fel version. Så glöm mina kommentarer om sångmixen!!!
/Patrik
freddy:
--- Citat från: Roboseal skrivet 09.04.2008, 19:11:59 ---Lägger upp en länk till en remix som soundborn på studioforumet har gjort, det är lite skillnad på att producera och producera märker man , men skam den som ger sig :p
http://www.uppladdat.se/roboseal/songs/RobosealFeatAsaFeeltheenergy(Soundbornproducing).mp3
--- Slut citat ---
Nu har jag lyssnat på denna nya version ett tag. Måste säga att det är det bästa inom denna stil på KR, utan konkurrens faktiskt. Riktigt grym låt, den har växt ofantligt för mig. Sen är det ju Åsa vi snackar om här. Allt hon sjunger på bli bra och nu i den nya mixen så kommer hon till sin rätt totalt. Vilket lyft! Ta till er ordentligt av mina komplimanger här nu, för det tar emot att jag verkligen gillar denna låt... Jag är ju rocker i själen :D Men bra musik är bra musik!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida