Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Fade away
Yllet:
Borttagen...
Emulator:
tycker det funkar bra. först tänkte jag anmärka på sångens tydlighet..men den skall ju vara lite bakom o upp i det blå tror jag bestämt :)
gillar den, aningen tveksam till kantslaget som kommer in efter första reffen..? sänka 2-3 db kanske.
Annars en ritkigt mysig låt. Kanske kunde må bra av ett rakare komp? testa för att se....
sen som jag sagt nån gång förr om uttalet...låter lite som en cockneysnubbe skulle sjunga, fast det blir ju bara en svensk som härmar en engelsk..lite mindre "oooiii" på "I" om du förstår vad jag menar.
Med ett trakare komp tror jag utror skulle kunna loopas i tjugo minuter med de där härligt drömska tonerna utan att jag skulle bli uttråkad.
du kan verkligen drömylletstilen.
mycket bra!
Yllet:
Emulator
Fint att du gillar. Visst kan man testa med rakare komp, men jag är rädd för att låten ska tappa lite av sin "stökighet" som jag är ute efter. Det där med kantslagen har jag inte ens tänkt på, men du kanske har rätt. Om fler reagerar på det kan man ju sänka lite där.
Angående mitt uttal så sjunger som jag sjunger, inte så mycket jag kan/vill göra åt det :) Det är ju en del av min personlighet.
Tack för lyssning
Fidden:
Skulle inte en duett med Maria vara lämplig på denna? Inte för att det behövs iofs, låter jättesnyggt. Stör mig inte på uttal. Kalaslåt.
Yllet:
--- Citat från: Fidden skrivet 31.03.2008, 16:21:10 ---Skulle inte en duett med Maria vara rämplig på denna? Inte för att det behövs iofs, låter jättesnyggt. Stör mig inte på uttal. Kalaslåt.
--- Slut citat ---
Jag har en ny sångerska på G, ska komma hem till mig ikväll o sjunga lite faktiskt. Blir kanske ett test på denna låten med :) Samma tjej som sjunger på "Do you still need me?"
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida