Forum > Demolåtar

SoundSlope - Funky Meat

<< < (2/3) > >>

Memphis:
Jodå, det här kan nog bli nått.  :) Lite luddig bas bara. Skulle sitta gött med en gitarrsolo tror jag. =) Och att trummorna någon gång gick över riden skulle va gött.  :)

/M

jay thomas:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 30.03.2008, 17:34:15 ---JT: Än så länge lite för lökigt. Du är på god väg med elpianot tycker jag. Funk i sig ska (tycker jag) ha ett mycket tydligare avstamp och "stomp" i själva bas/trum-samspelet. Det är lite för luddigt nu.

På´n igen!

--- Slut citat ---
+

--- Citat från: Memphis skrivet 30.03.2008, 19:38:22 ---Jodå, det här kan nog bli nått.  :) Lite luddig bas bara. Skulle sitta gött med en gitarrsolo tror jag. =) Och att trummorna någon gång gick över riden va gött.  :)

/M

--- Slut citat ---

Tack Bengan och Memphis för lyssning och framförallt feedback!  :)
Dock är jag inte med på luddigheten riktigt. Är det ljudet eller samspelet eller är det bägge delarna? Bas är ju nytt för mig så det finns en hel del att lära!

Memphis, gitarrsolo får någon lägga som äger en elgitarr...  ;)

Plinka:
Hej!
Gott flyt och gott sound! Kan nog bli nåt det här :)
Lite tråkiga trummor kanske, men jag antar att du tänkt jobba vidare på det.
Blev både förtjust och nästan lite illamående av den snabba paningen på slutet! :lol:
(hade lurar på mig)

Harmonica mike:
Jorå JT.
Det finns potencial i låten.Basen och trummorna haltar väl mest,men det är bara att träna på bas uslingen.Ställ programmet på repeat på de delar som är lite "marigare",nöt tills det sitter .Så gör jag för att få in de lite mer avancerade delarna.Efter lite nötning så har man hela basgången,och då är det bara att sätta den.Det är skitkul att lira bas,en del grejer är lite marigare typ dämpning av toner så att dom inte ligger kvar och "ringer"..Det tog ett tag innan jag lärde mig det.
Men du är helt klart på rätt väg,om ett halvår så lirar du skiten ur mig :D
Pianot funkar bra,några snygga räkor här och där.

Mvh
Micael

HomoNeophilus:
Lite trist att skriva som alla andra men... Snyggt elpiano. Trummorna lite trista. Ar mest nåt i ljudet som gör att det känns dämpat och inget drag, även om det är rätt svängigt i slutet. Behövs mer tryck i virveln och kännas över huvud taget närmare. Basen behöver samarbeta med trummorna, behöver mer rytm. En gammal klassiker är ju att spela på baskaggeslagen, alternativt att spela MOT baskaggeslagen. Kompressor på basen skulle inte skada heller, vissa toner resonerar ordentligt så att andra dör. Plinka nämnde pannade tremolot som jag nog kan hålla med om skulle kunna dras lite mot mitten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion