Forum > Färdiga produktioner

killian- Favourite kind

<< < (2/2)

Rattlesnake:
Oj,
vilken debut. Här har vi en som inte är nybörjare direkt  ;) Välkommen hit.  :D

Snygg låt, maffigt tryck utan att behöva ta till trummor eller distade gitarrer. Jag gillar den lite dekadenta sångstilen.

Mixen vad gäller nivåer, panorering och skulptering av frekvenser är nog riktigt bra, men mastringen tycker jag är överdriven, det låter för processat om helheten och för pumpande om basen.

Tyckte det var kul med en fade, det hör man inte så rackarns ofta. Fast den dör lite för fort, kunde ha varit några sekunder till på väldigt låg volym, logaritmisk eller s-formad fade tycker jag är snyggare än linjär.

Yllet:
Hej och välkommen.

Snygg låt och du är inte rädd för att använda reverb. Tycker väl det är på gränsen till att låta lite "billigt" men det funkar...

Gitarrerna själ lite fokus från sången i verserna, främst pga av att de ligger ganska stark, både volymmässiigt och panorerat.

När refrängen drar igång hör man att sången är lagd i efterhand, försök få den att smälta ihop bättre med vers-soundet. Mu känns det som om det är mer reverb i verserna än refrängen vilket känns lite omvänt.... Kvinnostämman får gärna komma fram mer (eller om det är din falsett)

Överlag är det skön lyssning även om jag kan önska att det hände lite mer i slutet (feta trummor kanske, som någon föreslog), dessutom kommer faden för sent och för "hastigt" låter lite B. Låt istället faden komma tidigare och mjukare.

Nåja det var lite tankar från. Framförallt gillar jag sångprestationen i versena. Bra jobb.

mvh Jon

oBBa:
En riktigt ljuvlig låt med stark ref. ! Gillar verkligen detta. Tycker dock att den slutar lite snöpligt och kanske skulle det trummas lite också ;). I stort, en mycket väl godkänd och bra debut!

/obba

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion