Forum > Färdiga produktioner

mahan - SWEET DEJA VU

<< < (9/11) > >>

MaxB:
Kul tuffing!
Om du vill sno ett traditionellt koncept - kolla om du kan plocka in två gitarrsolostämmor som spelar stämmor med varandra på 00:50-1:05 som sen kommer igen på 1:54-2:08. Det kan ge lite extra glitter i arret!

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.04.2008, 22:38:26 ---Ja harre javlar!
Möjligen lite för feta komp guror..Dom sitter bra i mixen men något "dova" upplever jag dom..En liten snutt uppåt kanske i det ljusa distriktet..
Annars så låter det riktigt bra nu.Mera charm i fylle prylen,nu är det gammal gott Mahan stuk i denna,som vi är vana att höra dina låtar.
Grymt spacetrucker och Johan..
Har en liten önskan Johan,jag har mixat in egghuvudet på "Polkan",kan du lyssna och kolla om jag är ute och cyklar med mixen?
Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Får tacka Micael,
Ska kolla dovheten, instämmer nu när du säger det!
Och "Polkan" e kommenterad... :)

tack o båkk för lyssning o komment!

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.04.2008, 19:37:37 ---Detta är en väldigt bra låt. Gitarrerna är feta som attans, och det tycker jag är bra. ;)
Håller med om att du gjort "originellare" saker, men detta är du bäst på..
Medryckande mahanistisk låt m a o, bland de bästa, kanske övre skiktet av topp 5. Skall kolla de andra tidigare kommentarerna nu Johan.
/Per

--- Slut citat ---

Oj va kul att det gillas Per!
Kanske nästa låt har "originalitet" med sig, ibland måste man bara köra lite "plain" ;)
Tackar för komment o lyssning!

h.  johan den mahanistiske.

mahan:

--- Citat från: MaxB skrivet 03.04.2008, 21:30:51 ---Kul tuffing!
Om du vill sno ett traditionellt koncept - kolla om du kan plocka in två gitarrsolostämmor som spelar stämmor med varandra på 00:50-1:05 som sen kommer igen på 1:54-2:08. Det kan ge lite extra glitter i arret!

--- Slut citat ---

Ha ha, en tuffing, det låter ju schnyggt! :D
Skall kolla på din trd arr idé, not bad at all, så får vi kanske lite Queen in här igen!

Tackar MaxB för comment and listening! :)

h.  johan

Wernborg:
Snyggt intro, väldigt bra falsettsång.
Sen blev det inte alls den stilen som utlovades i introt. (Vilken det nu är :wacko:)

Jag tycker absolut du ska kvantisera trummorna hårdare. T.o.m. 100% funkar. Var inte rädd för hård kvantisering brukar jag med en dåres envishet hävda. Mänsk.igheten ligger i velocityn ändå. Det låter faktiskt riktigt illa om trummorna och det är såååå lätt åtgärdat eftersom du har bra idéer och arr på dom.

Go låt även om jag som sagt väntade mig nåt helt annat efter det introt. Du kan väl göra en låt med bara det rösten du nyttjar i introt.

Tycker också som vanligt att gitarren behöver mer "kropp". Mellanregister alltså.

Snygg "hook" på gitarren.
Gott jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion