Forum > Färdiga produktioner
mahan - SWEET DEJA VU
Yllet:
Synthstråkarna i början får mig att må illa, men det kanske är meningen som någon slags pastish. :blink: Däremot är falsettrösten bättre, snyggt. Sen förvandlas låten till något som jag vanligvis inte lyssnar på. Men att det är drag kan man ju höra ändå.
Tycker att sångprestationen är bra, men personligen hade jag velat ha den lite blötare och mer "i mixen". Likadant med stämmorna. Gärna lite feta ekon o sånt på refrängen. Mellanspelet med de lajnade gitarrarna får gärna ha roliagre ljud för mig, de känns lite plastiga.
Trummorna är feta och funkar bra, likadant basen
Ja kan se denna låten som en uppstickare i melodifestivalen 2009 :) Det e lite sån känsla i refrängen, även om det såklart inte var det ni hade i åtanke när ni skrev låten.
Bra jon
/Jon
mahan:
--- Citat från: IKEN skrivet 30.03.2008, 18:18:12 ---altså,nu lägger jag av,här har vi 2 personer,12 öl och 70cl whiskey, och detta låter bättre än
något av det jag gjort,alltid nykter....... :(
visst det slirar lite,men mixen,liret.....
Iken borde lägga av känns det som............. :ph34r:
--- Slut citat ---
Tjou IKEN!
Inte sura nu.... har haft liknande känslor själv, helst sälja alla greijor och börja odla bananer!
Bara kämpa på, ibland kan det vara på plats med lite birra o majs, och så känss altt genast najs!
TAckar för att du orkade lyssna och jag tar kritiken som ett stort plus! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: Yllet skrivet 30.03.2008, 18:45:27 ---Synthstråkarna i början får mig att må illa, men det kanske är meningen som någon slags pastish. :blink: Däremot är falsettrösten bättre, snyggt. Sen förvandlas låten till något som jag vanligvis inte lyssnar på. Men att det är drag kan man ju höra ändå.
Tycker att sångprestationen är bra, men personligen hade jag velat ha den lite blötare och mer "i mixen". Likadant med stämmorna. Gärna lite feta ekon o sånt på refrängen. Mellanspelet med de lajnade gitarrarna får gärna ha roliagre ljud för mig, de känns lite plastiga.
Trummorna är feta och funkar bra, likadant basen
Ja kan se denna låten som en uppstickare i melodifestivalen 2009 :) Det e lite sån känsla i refrängen, även om det såklart inte var det ni hade i åtanke när ni skrev låten.
Bra jon
/Jon
--- Slut citat ---
Tjou Jon och tack för denna!
Kul att det gillas, suger åt mig av tipsen, ska skruva på låten under veckan.
men melodifestival 2009.............jisses, det blev genast intressantare nu! :D
h. johan
Emulator:
--- Citat från: mahan skrivet 31.03.2008, 00:06:05 ---
Inte sura nu.... har haft liknande känslor själv, helst sälja alla greijor och börja odla bananer!
--- Slut citat ---
Ja jävlar :) Med lite växthuseffekt ska det nog gå att driva upp bananer i obbnäs.
Jag bokar en klase (eller heter det stock? :blink: ) redan nu.
KR-rabatt?
mahan:
--- Citat från: Emulator skrivet 31.03.2008, 00:22:24 ---
--- Citat från: mahan skrivet 31.03.2008, 00:06:05 ---
--- Slut citat ---
Ja jävlar :) Med lite växthuseffekt ska det nog gå att driva upp bananer i obbnäs.
Jag bokar en klase (eller heter det stock? :blink: ) redan nu.
KR-rabatt?
--- Slut citat ---
Visst ska det ordnas rabatt för att få dom o växa der heter int blomrabatt utan banarabatt då
Så när vuxit o blitt röda så plockas dom ochnkokas till sft. Så äre nån anna som göra beställng på samma gång så kan det tillome bli grupprabatt och aalla över 50 får gubbrabatt....
Nu var det nog rablat, tgack för denna gång :)
ha det gott mee bananasplit! :wub:
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida