Kontrollrummet

Nose Cream - Fushball

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Fushball
GRUPP: Nose Cream
GENRE: Jazzbossaballad
LÅTLÄNGD: 6,18
KOMPOSITÖR: Wernborg
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: Nose Cream (Stefan, Torgny, Fatos)
INSPELNINGSÅR: 2007-2008
FORMAT: mp3

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/nosecream-fushball.mp3[/mp3]
Lyssna på FUSHBALL

Som vanligt slaskmixat och så. Hyfsat färdigspelat, kanske småputs??

Såga på!


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Uh, detta är verkligne inte min musikstil, får mig mest att tänka på karl bertil jonsons jul. Det hindrar mig dock inte från att digga det. Låter bra, mkt kompetent spelat på alla håll. Gillar nog inte flåsningarna så mycket dock.

Min första spontana tanke var att den gick några bmp för långsamt, men det kanske ska vara lite sådär sexigt släpigt.

Oh well, detta blev ju typ världens sämsta konstruktiva kritik, haha. Bra jobbat hur som helst.
blargh


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jahaja Wernis,då skall vi se vad ni har kokat ihop..

Bossa..mmm..Gillar rytmen.Vi gjorde en cover på en Michael Wiehe låt när vi lirade live,så jag är inte helt främmande för tongångarna.Fast jazz inblandningen har jag liiite svårare för.Tycker det blir lite för "komplicerat",det går ju att göra enklare och mera lyssningsvänligt för oss vanliga dödliga  :P :D
Möjligen lite mer volym på drumsen när hela bandet kör på,dom låter lite låga då.

Liret då,ja vad faen det är bara att erkänna - snudd på världsklass.

Mvh
Micael


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Skön låt var min första reaktion. Även om jag inte förstår flåsandet. Hur som helst tror jag att man måste vara en cool cat för att uppskatta denna låt och inte bli stressad av detta "mellowmood". Men va fan.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Uh, detta är verkligne inte min musikstil, får mig mest att tänka på karl bertil jonsons jul. Det hindrar mig dock inte från att digga det. Låter bra, mkt kompetent spelat på alla håll. Gillar nog inte flåsningarna så mycket dock.
Min första spontana tanke var att den gick några bmp för långsamt, men det kanske ska vara lite sådär sexigt släpigt.
Oh well, detta blev ju typ världens sämsta konstruktiva kritik, haha. Bra jobbat hur som helst.

Hihi. Tack. Sexigt släpigt is the new black liksom.

Citat från: Harmonica Mike
Jahaja Wernis,då skall vi se vad ni har kokat ihop..
Bossa..mmm..Gillar rytmen.Vi gjorde en cover på en Michael Wiehe låt när vi lirade live,så jag är inte helt främmande för tongångarna.Fast jazz inblandningen har jag liiite svårare för.Tycker det blir lite för "komplicerat",det går ju att göra enklare och mera lyssningsvänligt för oss vanliga dödliga   
Möjligen lite mer volym på drumsen när hela bandet kör på,dom låter lite låga då.
Liret då,ja vad faen det är bara att erkänna - snudd på världsklass.
Mvh
Micael
Bossa utan jazzinslag blir ju som kärlek utan kyssar, och jag förstår inte riktigt vad herr Wiehe kommer in i bilden  :unsure: Har han månne en jazzperiod jag har missat kanske?

Är det sticket du upplever som komplicerat eller hela låten? Sticket kan tom. jag själv tycka blev lite snöigt emellanåt, men vill ju gärna ha lite tillfälligt utbrott i mina låtar så...

Snudd på världsklass  :wub: shit liksom.  :wub:

Citat från: bow35
Skön låt var min första reaktion. Även om jag inte förstår flåsandet. Hur som helst tror jag att man måste vara en cool cat för att uppskatta denna låt och inte bli stressad av detta "mellowmood". Men va fan.
Jag förstår inte heller flåsandet. Tyckte det lät coolt bara  :blink: Blir nyfiken på varför låten stressar dig. Är det tonspråket eller rytmen?


Tack alla för feedback.



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Wiehe..glömde vad låten hette kom på det nu "Ride Johnny ride".Lite off topic kanske,men jag gillar bossa rytm och kom att tänka på den..Han gjorde den nog mer traditionell,Totta var på den och gjorde en rätt skön tolkning(Wiehe skrev låten till Totta,så var det..åldern du vet :lol:) - fast våran verre blev bäst med bossa gunget :D Undrar om jag har nån inspelning på kassett på den..? Tror det..ska kolla..

Jo sticket känns lite för "knepigt",man vill ju liksom bara flyta med på de ljuvliga rytmerna.
Plötsligt så "hakar" det fast där i brist på bättre ord..Visst liiite små jassigt i bossa är ju bara skönt.Ser man till genomsnitts lyssnaren i kommersiellt syfte så tror jag på en lite mindre jazz kryddad verre,typ lira om sticket..Men det är ju mina tankar Steffo,allt är snyggt gjort men kanske bara lite för mycket?

Mvh
Micael


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Citera
Blir nyfiken på varför låten stressar dig. Är det tonspråket eller rytmen?

Det är nog tonspråket i så fall. Jag tillhör de som brukar bli lite otåliga av jazz så det är nog inte så konstigt att jag blev lite stressad sådär fyra minuter in i låten eftersom låten flyter ut i en ganska jazzig sväng.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Wiehe..glömde vad låten hette kom på det nu "Ride Johnny ride".Lite off topic kanske,men jag gillar bossa rytm och kom att tänka på den..Han gjorde den nog mer traditionell,Totta var på den och gjorde en rätt skön tolkning(Wiehe skrev låten till Totta,så var det..åldern du vet :lol:) - fast våran verre blev bäst med bossa gunget :D Undrar om jag har nån inspelning på kassett på den..? Tror det..ska kolla..

Jo sticket känns lite för "knepigt",man vill ju liksom bara flyta med på de ljuvliga rytmerna.
Plötsligt så "hakar" det fast där i brist på bättre ord..Visst liiite små jassigt i bossa är ju bara skönt.Ser man till genomsnitts lyssnaren i kommersiellt syfte så tror jag på en lite mindre jazz kryddad verre,typ lira om sticket..Men det är ju mina tankar Steffo,allt är snyggt gjort men kanske bara lite för mycket?

Mvh
Micael

Är ju inte direkt intresserad av att bli kommersiell, men jag förstår vad du menar och jag tror säkert att genomsnittslyssnare skulle kunna ta det till sig lättare utan jazzinslagen, men det är ju inte dom som egentligen är målgruppen kanske.  :unsure: Vill ju gärna att den som lyssnar tvingas lyssna på riktigt. Vill man inte ha utmaningar kanske Rix FM passar bättre?

När det gäller bossanova så är det synonymt med jazz i min värld. En bossa med glada durackord utan utflykter skulle kännas mer som en kulturkrock än traditionell bossa tycker jag. Jaja...

Tack för din feedback.

En favorit här nedan som kanske klargör varför jag tyckte Wiehe kändes helt fel i sammanhanget.  :lol:
« Senast ändrad: 28.03.2008, 23:58:28 by Wernborg »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Uppskattade youtube länken Steffo..gav liksom lite perspektiv till din låt.

Förståelsen ökar för det musikaliska hantverket.Ödmjukt bockar jag och erkänner - det är mycket snyggt lirat och arrat i den här.. :wub:

Det är aldrig försent att ändra sig,det krävdes några lyssningar och ett bevis på att man kan faktiskt göra så här.. :)

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Uppskattade youtube länken Steffo..gav liksom lite perspektiv till din låt.

Förståelsen ökar för det musikaliska hantverket.Ödmjukt bockar jag och erkänner - det är mycket snyggt lirat och arrat i den här.. :wub:

Det är aldrig försent att ändra sig,det krävdes några lyssningar och ett bevis på att man kan faktiskt göra så här.. :)

Mvh
Micael

Nämen va kul. Se så. Spring iväg till skivhandeln och leta efter Astrud Gilberto.
 :D

Kul att det växte med lyssningarna. Tack igen.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
märklig låt.

Blir stressad av den. vilket inte i sig är negativt, men det krockar märkbart med det långsamma tempot  :ph34r:

Bra spelat. skulle ha återanvänt flåstemat lite här o där mer.

fan. får återkomma
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Introt övertygade inte mig direkt. Satt och funderade vad fan det var för skit jag lyssnade på. :) Men det kanske var det som var meningen. För sen kommer jazz-klubben och bjuder på skön mysjazz som gungar på väldigt behagligt. Bra ljud på allt och en tydlig ljudbild. Det låter som det ska när det gäller denna musik. Gitarrljudet är snyggt, dock känner jag att du skulle kunna sätta ett par av dom snabbare licksen lite bättre, känns bitvis som du snubblar på ett par ställen.
Kanske inte som jag lyssnar på dagligen, men det låter riktigt proffsigt överlag. Detta kan jag mysa till :)