Forum > Demolåtar

Med ett visst missnöje...

(1/4) > >>

Hellpig:
Tja, jag hade en idé i huvudet idag när jag åt frukost... nu är det här ett ruffigt utkast men jag känner missnöjd. Lurad på konfekten och är inte alls tillfreds med mig själv över vad jag spenderat omkring 2-3 timmar med. Känns alldeles för spretigt det här, eller vad säger ni? Det mesta är slask, inga snygga övergångar eller finputsning (annars hade jag ju inte postat det här). Eller skall jag spara de enskilda partierna och göra något annat med dem? Modeller tungt det mesta - kan jag ju tillägga för dig som inte orkar lyssna på sånt. :)

http://www.flips.se/music/HeavyWeed.mp3

tsmalmbe:
Helt nice grejer och ideer. Nu är det alltid tomt att lyssna på en låt utan sång, vilket gör det till ganska boring. Och eftersom det är slask, blir det inte mindre boring :) Största problemet är trummorna i denna mix, höj, eq:a. Då blir det inte så gitarrstarkt.

Emulator:
Tycker "huvudriffet" runt 2minuter är helt klart att fortsätta med, skönt med lite bendgitarr....typ.


resten är svårt att säga nåt om....ta det riffet och kör på!

Hellpig:

--- Citat från: Emulator skrivet 24.02.2007, 19:32:56 ---Tycker "huvudriffet" runt 2minuter är helt klart att fortsätta med, skönt med lite bendgitarr....typ.


resten är svårt att säga nåt om....ta det riffet och kör på!

--- Slut citat ---

Bara för att vara besservisser nu då... är inte bend utan slide!  :rolleyes: Tack för kommentarerna!

Emulator:
jamen vafan den enda gitarr jag spelar på är samplad och körs med tangenter  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion