Kontrollrummet

Assar feat. Cue - Two kinds of friendship (revisited)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
LÅTNAMN: Two kinds of friendsip (revisited)
ARTIST/GRUPP: Assar feat. Cue
GENRE: Jazz - Pop ?
LÅTLÄNGD: 5:02
KOMPOSITÖR: Assar Andersen
PRODUCENT: Assar Andersen
MEDVERKANDE: Cue (sång), Assar (resten)
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 19.08.2010, 19:06:55 by Assar »


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Känns sådär trevligt och fint som musiken i ett fredagsunderhållningsprogram på SVT under tidigt 90-tal, då synthbrassen fortfarande levde. Bra framfört och snyggt proddat, men det känns inte riktigt 2008.

Hade gärna hört en version utan synthbrass och mycket mer av det där snygga pianodrillandet som dyker upp ibland... fast det finns en risk att det är för glatt för mig iallafall, men det är ju en smaksak :)
blargh


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Assar.
Länge sedan jag hörde nåt alster från dig - kul!

Hur låter det då?

Skitbra som vanligt.Låten svänger samt svinbra sång! Mycket snyggt arrat och mixat..
Nästan så mixen upplevs lite "klinisk"..Inte tillstymme till frekvens krockar,allt hörs svinbra.Möjligen lite höga synth (blås eller vad det nu är)prylar,om jag skall vara petig..Pianot låter lite hårt skuret i botten..I övrigt kanon.
Å fan där kom det in en nice gura - grymt! Diggar som fasen.

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hade det varit 1988 hade jag gått i gång som fan på detta. Hade mycket gig i kyrkor och frikyrkocaféer på den tiden. Dom få speltillfällen som gavs i småland om man spelade lite annorlunda musik ägde ofta rum i kyrkans lokaler. Denna låt lät som dom banden man såg upp till på den tiden. Hopplöst omodernt alltså, men fan det svänger katten....

Mycket fint arrangerat om än lite könlöst i brist på bättre uttryck. Jag brukar säga att jag vill ha nåt som skaver och värker lite också, det är liiite för strömlinjeformat nu.

Brassarret är superbt, speciellt uppgången inför refrängen. Eller var det i refrängens avslutning? Go gitarr som jag gärna hade hört mer av.

Klanderfri sång, men mer attityd behövs. Ge sångaren en handmik och mycket utrymme. Då kan det bli liv i luckan.

Men detta är ju bara jag..... åsså var den visst färdig. Nåja..

Bra jobbat.

 :D


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
Tack för kommentarerna!
Håller med om att syntbrass inte är lika kul som vanlig, men man tar vad man har.
Åsså var det inte tänkt att vara nyskapande, så på den punkten får man kanske se det som lyckat?
 ;)


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
detta låter toppen..men jag är mer såld på den versionen med valdez,den är lixom svängigare
den här är mer laidback..

men ett grymt hantverk båda versionerna!!
 :)
/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar den frikyrkliga ansattsen i positiv bemärkelse.

basen är min vän men inte låtens för högt mixad o lite för mycket midi ala seinfeild vibbs. hör med en basist  :D om han kan sätta samma spel med lite mer liv skulle låten lyfta.

men finsnickeri på hög nivå o mycket bra sång

tony
att leva är att dö