Forum > Demolåtar

SoundSlope&Marruschkka - Mountain Dew (ny version 0329)

<< < (2/5) > >>

MaxB:
Jay - snygg nedtoning av mellosträngarna efter en minut - stilfullt gjort.
Skön dynamik i stycket!

jay thomas:

--- Citat från: Plinka skrivet 26.03.2008, 23:15:03 ---Hej på er!
Mmmmm...tänk att sång utan ord kan vara så talande! Det här var ett jättemysigt stycke, skulle också vara vackert i en film... :wub:

--- Slut citat ---

Tack Plinka!  :) Kul att film återigen nämns.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.03.2008, 00:03:06 ---Japp jag diggar också.
Det finns inte så mycket att säga då era bägge insatser och mixen är helt i sin ordning.Tänker filmiskt igen..Härliga associationer av dina låtar JT!

Snyggt jobbat Marr!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tack Micael!  :) Hmm, dags att ladda kameran tydligen.  ;)

--- Citat från: mahan skrivet 27.03.2008, 01:11:24 ---Jou JT o Marr!
Visst e ju detta känslofyllt, får lite österländska vibbar.
Snyggt samarbete, tummen upp för det!

mera sådant, :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tack Johan!  :) Österländska vibbar, det var en kul koppling. Måste bero på att både jag och Marr har kopplingar i den östra skärgården...  ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 27.03.2008, 09:14:35 ---Jay - snygg nedtoning av mellosträngarna efter en minut - stilfullt gjort.
Skön dynamik i stycket!

--- Slut citat ---

Tack MaxB!  :) Jo, det kanske lite för mycket dynamik just nu men jag låter det vara tills vidare.

Och sist men inte minst, tack Marr för den fina sången! Den lyfter låten på ett helt annat sätt!

Nu tillbaka till hostandet...  :(

egghuvud:
Njaee. Jag är nog mer skeptisk. Tycker at det är alldeles för ofärdigt. Det är bara ett par toner på piano och lite stråk. Känns som att du startar med intressanta harmonier, men sedan blir det liksom inget av det. Tid är det som behövs mest. Lägg ett par veckor så får vi höra vad det verkligen kan bli av det.
Snyggt ylande av Maruschka där, men inte tillräckligt för att hålla mitt intresse vid liv.  :)

Rattlesnake:
Inspelningen låter ju förträfflig, allt ifrån kristallklart piano, vackra, naturligt spelande stråk och känslofull tvärflöjt till Marruschkkas... ja, ordlösa sång...? Konstigt att det inte finns något ord för det, det är ju inte wailande, direkt. Men bra låter det, bättre för var gång jag hör henne.

Taktarten är lite knepig, låter som det snubblar lite ibland på pianot. Det får en att vakna till ur den annars behagliga seansen. Kan hålla med föregående talare att något saknas i arrangemanget för att hålla intresset uppe. Fast å andra sidan var jag tvungen att lyssna en gång till... Det är ju rätt tänkt, pianot är genomgående, stråk ersätts av tvärflöjt, sången sväller ovh krymper i olika ledder.  Kanske är det basregistrets tomhet som kunde utnyttjas av en stråkad ståbas? Eller är det bergsdaggens stilla plink som saknas - några toner i högsta registret på pianot?

jay thomas:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 27.03.2008, 23:19:16 ---Inspelningen låter ju förträfflig, allt ifrån kristallklart piano, vackra, naturligt spelande stråk och känslofull tvärflöjt till Marruschkkas... ja, ordlösa sång...? Konstigt att det inte finns något ord för det, det är ju inte wailande, direkt. Men bra låter det, bättre för var gång jag hör henne.

Taktarten är lite knepig, låter som det snubblar lite ibland på pianot. Det får en att vakna till ur den annars behagliga seansen. Kan hålla med föregående talare att något saknas i arrangemanget för att hålla intresset uppe. Fast å andra sidan var jag tvungen att lyssna en gång till... Det är ju rätt tänkt, pianot är genomgående, stråk ersätts av tvärflöjt, sången sväller ovh krymper i olika ledder.  Kanske är det basregistrets tomhet som kunde utnyttjas av en stråkad ståbas? Eller är det bergsdaggens stilla plink som saknas - några toner i högsta registret på pianot?

--- Slut citat ---

Jodu Rattle, tack för hemskt fin och konstruktiv feedback!  :)
Det är sant att rytmiken är lite avantgarde och jag har suttit och pillat och pillat men då huvudet är fullt av "bomull" och nysningarna har en obekvämt hög frekvens, återkommer jag. Har åtminstone konstaterat att takten ligger kring 104 bpm... Kanske ska lägga lite Yamahabas på det hela?  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion