Forum > Demolåtar
SoundSlope&Marruschkka - Mountain Dew (ny version 0329)
jay thomas:
--- Citat från: Emulator skrivet 30.03.2008, 14:49:04 ---kan inte tanka.
mejla den till mig så hostar jag?
--- Slut citat ---
SprayStrul. :angry: Om det fortsätter drar jag upp den till Speedyshare. Tack för erbjudandet, återkommer ev i veckan. :)
--- Citat från: SYNTH skrivet 30.03.2008, 15:13:49 ---Gillar det här JT sen Marruschkas sånginsats makalöst fint! B)
Piano lir är inte det lättaste du är klart betydligt bättre än annan, visst finns lite snubbel bara att
jobba vidare på, att får in bättre flyt i det. ;)
--- Slut citat ---
Tack P-O! :) Piano är min tekopp men jag har fortfarande svårt att förmedla det jag vill via en "vanlig" ovägd syntklaviatur. Skulle gärna köpa ett 88-tangenters fullvägt om ekonomin tillät. B)
Åsa:
Har äntligen tagit mig tid att lyssna ordentligt på den här och det är jag glad för, väldigt vacker melodi, fick mig att varva ner.. Vacker sång av Marrusckka, inte för mkt, inte för lite, skön känsla. Dock skulle jag vilja att sången kanske var lite lättare, flytande, (mixad alltså) jag kan ju inte förklara i tekniska termer :( Sen kommer det in ett brusljud när sångspåret kommer in, klura lite på det -hög inspelningsvolym kanske? , hörs tydligt på vissa ställen.. ex 03,22.
Nåväl, vackert och stämningsfullt är det :)
jay thomas:
Tack Åsa, för lyssning och tips! :)
Skruvade ihop en sista version.... igen. MD V39. Med låg volym men förhoppningsvis rätt nivåer. :)
Åsa:
Såja ;) bruset är borta! En smaksak från min sida är att jag skulle vilja ha marrusckkas röst lite lättare, lite mer uppe, äh, jag kan inte förklara :wacko:, är ju ingen hejjare på att mixa sång själv direkt.. men som sagt det är en smaksak!
En pet-petig sak jag hörde, vid 02,02 är det nåt prasselljud eller nåt i högra luren :D, undrar om jag inte hörde nåt sånt igen alldeles på slutet..
Vackert stycke! Mer sånt!
jay thomas:
Tack Åsa! :) (igen) ;)
Det du hör i högra örat är stämman och jag har varit tvungen att tok-gatea spåret för att slippa en mängd "slaskljud". Dock har det tydligen sluppit igenom på några ställen ändå. Det får fixas till senare, kanske.
Nu är det nya projekt på G, kanske tom en elgitarr! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida