Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Safe and sound
Ola:
skön låt det här
och svar på din fråga är. jepp det här låter bra och inte alls mesigt. go HM go
Ola:
btw ville du ha gura,,n på det här ? eller en nisse :)
mvh.
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 29.03.2008, 10:11:38 ---Vid dagens lyssning hör jag ett passande stick med Am, växlar till Em, sen F och slutligen C, en till två takter per ackord, kanske repriseras (troligen är det Van Morrison som ger mig den passagen i huvudet).
Sen hör dessutom att ett sparsmakat elgura-komp med små licks mellan ackorden och några toner här och där kan passa väldigt bra in. Men jag ska väl inte sticka ut hakan och föreslå mig själv i sammanhanget, för det finns andra som kan göra det bättre och som kan ha tid och så där... B)
Skön låt!
--- Slut citat ---
Fan vad schysst Maxen med tipset om sticket..Jag var inne på Am,men sen låste det sig..Ser en öppning här testas definitivt. Min låtskrivar polare Josse(gitarr lirare) var oxå inne på elgura licks när han hörde alstret nu i veckan.Jag hade snöat in på ackegura eftersom jag har det i introt(dock skall det liras om),så du är inte helt fel ute med elgura tipset. Du hade mer än gärna fått vara med på denna då jag hört din gura,men jag har ju redan lovat polarna så..
Roligt att du och alla verkar gilla grund ide´n..Lirade in ett utkast på ackegura munspel och sång i höstas,men glömde av nån anledning bort det hela..Öppnade projektet av en slump och hörde vad som skulle kunna göras för att få det "bättre"..Så kan det vara,låtarna kanske behöver få ligga till sig lite ibland..
Tack för bra tips..
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Guran skrivet 29.03.2008, 13:04:30 ---btw ville du ha gura,,n på det här ? eller en nisse :)
mvh.
--- Slut citat ---
Oj Ola..Guran på den här..Vilket erbjudande! Jag har dock lovat Josse(min gura och låtskrivar polare)att testa lite elgura på denna..
Ditt lir skulle suttit som en smäck!!
Kul att du gillar den,får se hur det blir i slutänden - ibland så kan det smyga in lite "kill your darlings" i mina alster..
Fantomen kan också lira,men inte som Guran :D :lol:
Tack för kommentaren Ola,kul att du gillade den.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.03.2008, 19:32:14 ---Lika bra att säga det direkt: Cool låt och känsla som förmedlas. Inte smörigt, som sagt, fast munspelet är lite väl "lent" runt 1 minut och till slutet. Lent, med det menar jag att det pga sin smöriga melodi passar dåligt in med det andra. Fast passar in gör det!
Sånt är ju en fråga om smak. Du låter (rösten) bra som vanligt, precis som man förväntar sig fast texten är lite lustig ;) "blarrsång" eller vad du kallar det.
I vilket fall! Bra låt! Skall bli kul att följa utvecklingen.
--- Slut citat ---
Hej Per.
Jag håller med dig om munspelet.Nu är det ju bara en tagning så det går att utveckla.Första delen på munspels solot låter hyfsat,drar på med sång eller piano på den andra rundan och moll partiet.
Jo texten är ju en sån där ide som kommer direkt utan förberedelser,rec och pang på utan text ide´..
Spontant bara,mest för att hitta känslan i melodin. Men som genom ett under så finns temat "Safe and sound",så jag har spunnit vidare på det och har nu hela texten som jag "blarrar" här..
Risig pipa så det dröjer innan jag kan sätta den.
Coolt att du också gillar den,alla verkar falla för den här.Skitkul,nu skall jag bara upp till bevis att jag fixar till resten av låten lika bra..
Tack för kommentaren Per.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida