Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Safe and sound

<< < (5/8) > >>

bow35:
Skitbra! Låten, instrumenten och sången är alla bra. Fin stämning. Du har en bra röst.

Harmonica mike:

--- Citat från: bow35 skrivet 28.03.2008, 08:40:38 ---Skitbra! Låten, instrumenten och sången är alla bra. Fin stämning. Du har en bra röst.

--- Slut citat ---

Tack Bow,den kommentaren värmde gott.Fast jag har fler planer för denna så det kommer uppdateringar så småningom..stick,stämsång,sångvers till etc..
Tills dess, "Hang in there mate".

Mvh
Micael

Dividend:
Lika bra att säga det direkt: Cool låt och känsla som förmedlas. Inte smörigt, som sagt, fast munspelet är lite väl "lent" runt 1 minut och till slutet. Lent, med det menar jag att det pga sin smöriga melodi passar dåligt in med det andra. Fast passar in gör det!

Sånt är ju en fråga om smak. Du låter (rösten) bra som vanligt, precis som man förväntar sig fast texten är lite lustig ;) "blarrsång" eller vad du kallar det.

I vilket fall! Bra låt! Skall bli kul att följa utvecklingen.

Dado:
Jag diggar din låt HM..Gör klart den för den kommer att lägas till min MP3 mapp..
Keep on good work.

MaxB:
Vid dagens lyssning hör jag ett passande stick med Am, växlar till Em, sen F och slutligen C, en till två takter per ackord, kanske repriseras (troligen är det Van Morrison som ger mig den passagen i huvudet).

Sen hör dessutom att ett sparsmakat elgura-komp med små licks mellan ackorden och några toner här och där kan passa väldigt bra in. Men jag ska väl inte sticka ut hakan och föreslå mig själv i sammanhanget, för det finns andra som kan göra det bättre och som kan ha tid och så där...  B)

Skön låt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion