Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Safe and sound
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.03.2008, 09:10:59 ---Gillar soundet. Jag gillar verkligen det inovativa basspelet. Det sitter skönt. Att spela närmare halsen har jag också upptäck kan ge bättre ljud från min bas. Munspelet är OK - men törs jag säga att du kan bättre? :o Det är definitivt hästlängder före Springsteen. Springsten på munspel påminner mig mer om Dylan och Lundell - som även de spelar munspel hellre än bra.
Låten har ritktig potential i mina öron. Åsa och hennes "soul-choir-sisters" ser jag fram mot. Den ingrediensen är perfekt i denna låt.
--- Slut citat ---
Max B då:
Baseriet,jo jag provade lite mer melodiöst spel istället för "bara" grundtoner..Det haltar väl lite här och där,mest för att jag dämpade/klippte av vissa toner med handflatan- borde låtit dom klinga ut lite längre under vissa delar.Men men,det går ju att fixa.På alla andra alster jag lirat bas så har jag retat mig på strängrassel och "biljud",nu har jag fått en lektion i hur man får det att låta renare - och det märks ju i denna låt..Jag har ju bara lirat bas sedan i somras så man har mycket att lära än..Men det tar sig sa mordbrännarn :)
Munspeleriet,skarp iakttagelse där Maxen(eller så tordes inte dom andra ta bladet från munnen :lol:).
Det haltar lite mest beroende på att jag lirade mot en lite otajt ackegura,ser över det inför final cutten.Tagningen är en och från i höstas..Vidare så tror jag på ett återhållsamt lir med mycke känsla istf "fullrulle" som är mera av mitt signum på munspelet...Springsteen och "company",jag delar samma uppfattning som dig - dom har lite att lära sig.Fast dom är alla bättre låtskrivare än mig,så jag har nog lite att lära mig där.. :)
Kul att du tycker att låten har potencial,det svåra återstår,att frammana samma känsla i blarr sången som ligger nu - till den färdiga texten..Men med Åsa.s hjälp så har vi alla förutsättningar för att få till det. "soul-choir-sisters",skön kommentar.
Tackar för feedbacken Maxb och det kommer mera på denna,tills dess: Hang in there mate!
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: stajo skrivet 27.03.2008, 11:29:22 ---Skön låt det här :). Håller väl med wernborg lite angående sången, svårt att bestämma sig för vem man skall lyssna på, antingen enligt hans recept eller minska styrka på överstämman och panorera ut den lite som jämvikt mot orgeln liksom.
Gillade den avskalade inledningen och tror det hade varit snyggt med något mer sådant parti i låten + sång. Skönt munspel som vanligt och pianot sitter där bra. Nä annars tror jag du har alla ingredienser på plats.
/Staffan
--- Slut citat ---
Tjenare kompis.
Jo sången ja,bara rester från en skiss/blarr text jag gjorde i höstas.Lät den ligga i sin helhet då jag har en elak halsinfektion som omöjlig gör en bättre tagning.Men det kommer,och då med Åsa som körar..Kommer att bli perrens mot min pipa!
Skitbra ide´om att ta ned intensiteten i ett stick efter munspelet,anammar det direkt! Jag har funderat på nåt stickaktigt men inga ide´r än,nu fick jag en - kanon!
Glad över piano omdömet,jag lirar ju mest blues/rock så det här är lite nya marker för mitt pianolir..
Liiite haltar det här och där men det är ju snabb lirat,så det skall nog gå att få till..
Kul att du gillade det första utkastet,jag donar vidare mot version 2..
Mvh
Micael
egghuvud:
Nej smörigt blir det nog inte. Din röst omöjliggör det faktiskt. Jag sållar mig annars till de hoppfullas skara. Det känns som att sångmelodin inte är riktigt klar ännu, men det kommer?
:)
ynot:
fick lite lite eq vibbar på verserna vilket pasade skitbra
gillar upp lägget o känslan i detta.
med kör o frisk hals sitter detta fint till lägerelden o ölen
tony
Harmonica mike:
Egget:
Jorå,sångmelodin blir nog så här..Däremot så är det en sk. Blarr text på låten nu,brukar göra så när jag sätter melodin.Har flunsa som satt sig i luftrören,så jag har ingen sång för tillfället,men det kommer nytt när jag fått ordning på sång apparaten.Sången och munspelet på denna är från en skiss som jag gjorde i september i fjol på ackegura,resten lirade jag i förrgår.
Kul att du tycker att min sång inte låter smörig,var liite orolig ett tag :lol:
Tony:
Kul att höra att du gillade min första skiss på denna.
Jag donar vidare!
Tack till er bägge för kommentarer.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida