Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Safe and sound
Harmonica mike:
Bengan gbg:
Tack för lyssningen,jag donar vidare med alstret.Jo wernis tröck på lite prylar som skall fixas,samt låten skall bli lite längre..
Max:
Kul att du gillar den.Springsteen på munspel,nja..Han lirar väl så där,detta är toppklass :P :lol:
Det kommer definitvt mer på denna,skall snickra på ett stick och en sångsväng till..sen så..Och lite kvinnliga stämmor via Åsa :)
Johan:
Japp western feeling i låten.Lirade in en grov skiss på ackeguran i höstas.Glömde bort den och öppnade projektet av en slump i helgen då min Eva var i närheten,hon brast ut Gud vad bra - vad är detta? Då blev jag sporrad,lirade lite bas och orgel/piano idag..samt knackade in lite drums...skippade looparna!! Mest pga. att tempot var satt till 135!! Vette fanken hur jag tänkte i höstas.. :wacko:
På första + svarar jag: Min gammel basist från live tiden gav mig lite tips om dämpning med handflatan och lir med tummen,samt att trycka ned tonerna hårdare och närmare banden för att slippa "rassel och skrammel"..Och då blev det så här,med liiite övning före :D
På andra + svarar jag: Rätt grovt lirat pianot kräver nog lite mer samt upp med volymen,tordes inte lägga det så framträdande då det saknas lite i liret - men det kommer..
På tredje + svarar jag: Munspels lirarn sitter hur säkert som helst :)
På - svarar jag: Guran skall bytas ut.Moon skall lira acke gura på denna.Han hörde skissen i helgen och föll som en fura av sång munspel och min ackegura..Märkligt :lol: :wub:
Upptäckte att basen var ruskigt ostämd idag..Och jizes,förra låten "polkan" lirades med den stämningen..Pust!
Jag trodde basarna höll stämningen ett tag i varjefall,nu kollas den inför varje lir i fortsättningen!!!
Jag donar vidare med arret då låten verkar funka även utanför familjen/band polare :wub:
Sitter och skriver text nu..
Tack alla för fina kommentarer,jag är er svaret skyldig - det kommer mera på denna var så säkra.
Mvh
Micael
Fidden:
Detta är inte alls för smörigt. Låter bra om liret också. Sången kanske ligger för högt, men den ska ju ändå läggas om.
Det är nästan så att jag vill ha det lite mer nedstämt och sorgset, typ mindre energiska trummor och basspel, fast då skulle jag nog börja lipa. :D
Harmonica mike:
--- Citat från: Fidden skrivet 27.03.2008, 00:50:09 ---Detta är inte alls för smörigt. Låter bra om liret också. Sången kanske ligger för högt, men den ska ju ändå läggas om.
Det är nästan så att jag vill ha det lite mer nedstämt och sorgset, typ mindre energiska trummor och basspel, fast då skulle jag nog börja lipa. :D
--- Slut citat ---
Fidden:
Det kändes lite "bregott" innan jag la på basen,därav mina funderingar kring smöret.. :D
Japp texten är bara blarr än så länge men det finns en tanke som drar det mot "Safe and sound",så det kommer nytt - har nivåerna i minnet.
Inte gråta nu fidden :D,alla är snälla och glada :P :lol:
Fast din tanke är inte så dum,depp låtarna har ju skördat stora framgångar genom musik historien.
Funderar på ett stick till låten..Kanske av depp karaktär?..hmmm..Bra ide´Fidden!
Skall se vad som kan göras.
Tack för kommentaren.
Mvh
Micael
MaxB:
Gillar soundet. Jag gillar verkligen det inovativa basspelet. Det sitter skönt. Att spela närmare halsen har jag också upptäck kan ge bättre ljud från min bas. Munspelet är OK - men törs jag säga att du kan bättre? :o Det är definitivt hästlängder före Springsteen. Springsten på munspel påminner mig mer om Dylan och Lundell - som även de spelar munspel hellre än bra.
Låten har ritktig potential i mina öron. Åsa och hennes "soul-choir-sisters" ser jag fram mot. Den ingrediensen är perfekt i denna låt.
stajo:
Skön låt det här :). Håller väl med wernborg lite angående sången, svårt att bestämma sig för vem man skall lyssna på, antingen enligt hans recept eller minska styrka på överstämman och panorera ut den lite som jämvikt mot orgeln liksom.
Gillade den avskalade inledningen och tror det hade varit snyggt med något mer sådant parti i låten + sång. Skönt munspel som vanligt och pianot sitter där bra. Nä annars tror jag du har alla ingredienser på plats.
/Staffan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida