Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Safe and sound

(1/8) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Safe and sound
Artist:Harmonica mike
Kompositör/text:Hm
Prod/mix:Hm
Ev,medverkande:Nope,just me so far..Tigger nog in en kvinnlig röst på kör.. Samt gura nisse..
Status:Skiss
Format:mp3
Tillverknings år:2008

Hej.
Donat lite idag med en gammal skiss från i höstas.Sången är bara blarr text än så länge..Jag har mycket risig hals så det dröjer innan jag kan sätta den.

Frågan är då,håller detta - eller är det för smörigt?
Funkar liret,och grov mixen?
Ta bort lägga till nåt?

Ja ni vet,SÅGA PÅ!

Mvh
Micael

Åsa:
Jadå, den här hade nåt, skön låt, jag satt och gungade med, bra tecken  :D Mixen uttalar jag mig i vanlig ordning inte så mkt om, lite grötigt där i botten bara  ;) Vad det gäller kör så är det bara att hojta till om du vill ha doahjälp  :) Lägga stämmor är alltid kul!

Wernborg:
Klassisk ballad modell amerikansk. Gillas. Kul att höra dig spela annat än blues på munspelet.

Sången däremot är jag tveksam till. Och inte eventuell halsont då utan mer arret. Nu upplever jag låten som att två Micael tävlar om att sjunga lead. Nöj dig med den ena tycker jag och sen traditionella körer istället. Och som du själv sagt, helst av någon annan.

En pyttedetalj: Det lät väldigt konstig att orgel började samtidigt som trummorna i introfillet. Vänta med orgeln till ettan istället. Inga andra konstigheter i liret tycker jag. Kanske att vila med orgeln ibland för att skapa dynamik eller öka med extra piano, gitarr etc i refrängerna.

Gott. Jobba på.

Harmonica mike:

--- Citat från: Åsa skrivet 26.03.2008, 18:03:48 ---Jadå, den här hade nåt, skön låt, jag satt och gungade med, bra tecken  :D Mixen uttalar jag mig i vanlig ordning inte så mkt om, lite grötigt där i botten bara  ;) Vad det gäller kör så är det bara att hojta till om du vill ha doahjälp  :) Lägga stämmor är alltid kul!

--- Slut citat ---

Åsa:
Ja du är självskriven på denna.Jag tänkte skriva det i trådhuvudet.. :) Det blir kul!
Jag skall bara bli frisk i halsen så jag kan sätta leaden..Samt infoga ett stick å klippa in en sångrunda till..
Kul att du gillade den..

Hör av mig när det börjar närma sig..

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 26.03.2008, 18:13:37 ---Klassisk ballad modell amerikansk. Gillas. Kul att höra dig spela annat än blues på munspelet.

Sången däremot är jag tveksam till. Och inte eventuell halsont då utan mer arret. Nu upplever jag låten som att två Micael tävlar om att sjunga lead. Nöj dig med den ena tycker jag och sen traditionella körer istället. Och som du själv sagt, helst av någon annan.

En pyttedetalj: Det lät väldigt konstig att orgel började samtidigt som trummorna i introfillet. Vänta med orgeln till ettan istället. Inga andra konstigheter i liret tycker jag. Kanske att vila med orgeln ibland för att skapa dynamik eller öka med extra piano, gitarr etc i refrängerna.

Gott. Jobba på.

--- Slut citat ---

Wernis:
Härligt att höra att du gillar den..Jo orgeln går ju att snygga till för lite dynamik feelingen..Tar bort den ur introt..Sången är från i höstas så jag lät den ligga då jag inte har nån röst nu.Kan nog bli bra med annan röst(Åsa:s)mot min..
Vette fanken bara hur jag skall slingra till ett stick? Jag har ju kört alla grundackorden i ceasar..Nåväl,det ordnar sig nog..Jag kan ju alltid sola lite på basen :D
Moon(gura polarn) har hört denna som skiss och ville vara med på ackegura,,synd - du hade gärna fått prova din Takamine(?) på den här..

Nåväl,det går fler tåg.Tack för kommentaren.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion