Forum > Demolåtar

ynot..come alive

<< < (4/5) > >>

stajo:
Gillar din röst i denna. Refrängen sätter sig. Tycker dock att låten blir lite småtråkig. Känns som lunkar sakta i en nerförsbacke och håller emot, jag skulle vilja ha ett parti där man vågar släppa och bara låter benen forcera nerför.
Soundet i sig är skönt.

Rattlesnake:
Låter färdigt om detta. Inte värst kommersiellt, men det här skulle funka bra som filmmusik, eller tv-inslagsmusik. Ja, inte är det vårens ljumma vindar i en bokskog man associerar till direkt...  Det är mycket betong, illustrerar ett inslag om människor på glid. Kemikalierna flödar.

Men mycket skickligt gjort, bra jobbat. Sången är riktigt bra.

ynot:
stajo... håller med om det lite långtråkiga men tror att detta får lov o vara det. roligt att det andra uppskattas.

rattlesnake..tackar förliknelser o tillrop.

kommer nog en lite nyare version på färdiga snart

danko tony

jay thomas:
Oj, det här gillade jag!  :)

Jämför stämningen på denna med vissa av The The's låtar. Ödesmättad och mäktig. Du sjunger som vanligt kalasbra, gillar det myckna som pågår runt i kring sången. Kanske inte är så krispigt men det känns rätt i denna låt.  :)

Dividend:
Ja, det är ju coolt som fasen. "absynt trummor". :lol: Antar att det INTE var en felskrivning? :) Annars.... gör jag färdigt min världsomvälvande absintlåt som ligger nånstans här i KR.

edit efter läsning av alla kommentarer: Kul, HM, att man finns med i din exklusiva mapp. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion