Kontrollrummet

JTS - Kalles koja

gäst · 9 · 2478

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Fortsätter träna och leka med bas. Satte ihop en slags barnvisa från 70-talet a la Jojje Wadenius. (inga kvalitetsjämförelser dock)
Vet inte om jag lyckats men fingrarna smärtar så det sjunger om det...  :rolleyes:

LÅTNAMN: Kalles Koja
ARTIST/GRUPP: JTS
GENRE: Barnvisa
LÅTLÄNGD: 3.39
KOMPOSITÖR: J. Thomas
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
 
« Senast ändrad: 17.03.2008, 14:55:33 by jay thomas »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou JT!

Snygga harmonier framförallt mot slutet, verkligen Joijje feelings. Om dina fingrar sjunger så kunde här oxo nån människa ge sitt bidrag med lite sång, nu blir det lite tomt.
Snyggt lirat  o arrat dock! :)



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lite sval jazzig sång här vore mumma. tycker du trakterar isntrumenten mycket bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Instrumentering och harmonier som från en Gärdesfest från 70-talet med Hansson och Karlsson, Zamla, Träd, gräs och stenar, m fl. Symfoniskt, vackert och avslappande. Lyssnade en del på Made in Sweden men med skammens rodnad måste jag tillstå att jag inte lyssnat på Kalles Klätterträd (heter den så?) inte hela iaf. Ganska kul när han, Jojje Wadenius, berättade för några år sedan att låtarna, som väl gjordes på någon gång på 70-talet, glömdes bort under åren som studiomusiker i USA (Chicago, Simon and Garfunkel bl a). När han kom tillbaka hade låtarna blivit enormt populära bland dagisbarn och han fick "lära om" sig dessa på nytt innan han kom ut på turné, säkert inga större svårigheter för en sådan musiker. Kul att sådan här musik görs. Gott att lyssna till. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JetSet overall!
Tyckwr detta låter väldigt färsdigt
Tsubadui vilket liv about libnedrftraum
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Wow! Fler i barnchangern! ;) Snyggt! Finns det nån text till? KR-folks kanske ska sätta ihop en barnskiva?(ett förslag efter otal glas vin...)
Plinkar på en låt...


jay thomas

  • Gäst
Jou JT!

Snygga harmonier framförallt mot slutet, verkligen Joijje feelings. Om dina fingrar sjunger så kunde här oxo nån människa ge sitt bidrag med lite sång, nu blir det lite tomt.
Snyggt lirat  o arrat dock! :)



h.  johan
Tack Johan!  :)
Nu har jag kommit en liten bit på väg, kanske jag fixar text och melodi också...

lite sval jazzig sång här vore mumma. tycker du trakterar isntrumenten mycket bra!

Tack Emulator!  :)
Jag tar till mig ditt tips och ber att få återkomma.  ;)

Instrumentering och harmonier som från en Gärdesfest från 70-talet med Hansson och Karlsson, Zamla, Träd, gräs och stenar, m fl. Symfoniskt, vackert och avslappande. Lyssnade en del på Made in Sweden men med skammens rodnad måste jag tillstå att jag inte lyssnat på Kalles Klätterträd (heter den så?) inte hela iaf. Ganska kul när han, Jojje Wadenius, berättade för några år sedan att låtarna, som väl gjordes på någon gång på 70-talet, glömdes bort under åren som studiomusiker i USA (Chicago, Simon and Garfunkel bl a). När han kom tillbaka hade låtarna blivit enormt populära bland dagisbarn och han fick "lära om" sig dessa på nytt innan han kom ut på turné, säkert inga större svårigheter för en sådan musiker. Kul att sådan här musik görs. Gott att lyssna till. 

Tack equality!  :)
Din kommentar gläder mig mycket då det var precis den stämningen jag var ute efter att återskapa.  B) Var inte inne i den musiken så mycket när det begav sig men har återupptäckt på senare år. Kalles Klätterträd är en alldeles underbar skiva både för mindre, stora och vuxna barn.  ;)

JetSet overall!
Tyckwr detta låter väldigt färsdigt
Tsubadui vilket liv about libnedrftraum

Kaffe i tgntbrdet?  ;)


Wow! Fler i barnchangern! ;) Snyggt! Finns det nån text till? KR-folks kanske ska sätta ihop en barnskiva?(ett förslag efter otal glas vin...)

Tack Plinka!  :)

Varför inte? Dock så måste jag antingen hitta på en melodi och text själv eller så lägger jag ut det på entrepenad!

FÖRFRÅGAN, är det någon som känner för att skriva ihop en text och melodi till den låt, PMa mig!


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
 Låter skönt mysoverallspårökt!

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg