Forum > Demolåtar
EMU: Wondering
ynot:
tänker inte jazz alls kanske lite aha på besök på jazz klubb kanske:)
skit bra .
sången funkar nästan all the way som det är tycker jag lite bilåk så tror jag den kans sitta fint.
blev väldans glad av detta.
trevlig att man känner igen dina melodier o akordbyggen även i dessa läder.
två tummar rakt upp
tony
freddy:
Skön stämning i detta alster. Pianoklinket övertygar inte mig fullt ut. Sen tycker jag det är snyggare när pianot spelar mer "laidback" under sången, kan tycka att pianot stör lite i första versen t.ex. Refrängen gillas och din djupa sång är utmärkt. Kanske skulle det komma ett stick eller liknande där pianoklinket återkommer i en alternativ tonart?
Bara lite idéer... Snyggt överlag i alla fall.
Emulator:
--- Citat från: jay thomas skrivet 24.03.2008, 09:40:37 ---Påsktrivsel i kubik! :)
Lite korta och några för många toner på basen bara. Skulle vilja höra lite längre, lite släpande toner. Din sång sitter klockrent stilmässigt till låten. Lite surt kanske men det går att fixa till. En kör med Fransa och Marruschka på det här och du är helt hemma! ;)
Såg att någon nämnde Wernborg, absolut med en Gibson Orkestergura på det här så! B)
--- Slut citat ---
ja, vi får se hur det utvecklas. lite knepigt tempo, basmässigt, det blev liiiite segt med halva...men kanske om jag ber någon med bas slänga på en riktig så brukar det bli mer rät.
Sången får vi väl se....ska se om fransa tar allt eller om jag behåller en vers oxo :-) Sen nåt jazzskojjigt break o lite tjafs ska till!
tack för lyssning och kommentar :)
--- Citat från: ynot skrivet 24.03.2008, 10:17:18 ---tänker inte jazz alls kanske lite aha på besök på jazz klubb kanske:)
skit bra .
sången funkar nästan all the way som det är tycker jag lite bilåk så tror jag den kans sitta fint.
blev väldans glad av detta.
trevlig att man känner igen dina melodier o akordbyggen även i dessa läder.
två tummar rakt upp
tony
--- Slut citat ---
Kul att man kan glädja mitt i snöyran :D Ska väl köra lite saab så får vi se!
ja, lustigt att man inte kan hitta nya vägar fast man bytt ut sovjetiska pålkranarna mot nån clubpianist :D
tack för tummarna!
--- Citat från: freddy skrivet 24.03.2008, 11:07:41 ---Skön stämning i detta alster. Pianoklinket övertygar inte mig fullt ut. Sen tycker jag det är snyggare när pianot spelar mer "laidback" under sången, kan tycka att pianot stör lite i första versen t.ex. Refrängen gillas och din djupa sång är utmärkt. Kanske skulle det komma ett stick eller liknande där pianoklinket återkommer i en alternativ tonart?
Bara lite idéer... Snyggt överlag i alla fall.
--- Slut citat ---
Pianoklink ja. vi får se vems fingrar som hamnar på band sen :D
ja, kanske dra iväg i durparallellen som break kanske...eller vad det heter :rolleyes:
tack freddy!
Yllet:
Gillar stämningen, skön bas och piano, virvelslaget känns dock lite för "hårt", lite släpigare är önskvärt.
Sången funkar inte alls för mig, tyvärr. Sura toner och tråkig överlag. Jag har hört dig prestera betydligt bättre! Antingen får en kille med lite renare stämma sjunga en oktav upp, eller kanske en tjej, alternativt en duett. Men det är ju bara min smak.
Men med rätt sång/melodi kan detta bli hur bra som helst. Skulle säkert fungera instrumentalt också :)
/Jon
Emulator:
tjo!
jadu, det är inte lätt alls att få till jazziga trummor har jag märkt! Skall ta mig ner till 4sound och kolla samplingsskivor i veckan tänkte jag!
Sången tycker vi antagligen lite lika om ;) Vi får se vad som händer. kanske får jag till det bättre om man kan sjunga "som man vill" utan hänsyn till sovande barn, men det återstår att se. Den är skriven för en tjej, men kanske kan funka som duett?
instrumentalt...ja, med lite jazziga polare på så ;)
tack för synpunkter och lyssning :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida