Forum > Demolåtar
EMU: Wondering
Emulator:
LÅTNAMN: Wondering (A new world)
ARTIST/GRUPP: emu
GENRE: Fisjazz?
LÅTLÄNGD: runt 3
KOMPOSITÖR: emu
PRODUCENT: emul
EV. MEDVERKANDE: emu
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
hm. Gör jag bara bort mig här eller? :S har sjungit in lite...är tänkt att fransa skall vara vokalist på denna. ev duett? fast vet inte om mitt kraxande mer sabbar allt.
Sång i ostkroksmode med nattande dotter rakt ovanför källaren, så det låter väl rätt kasst. Bakgrunden lite ihopslängd...kanske tar lite hjälp av nån snäll jazzfarbror :rolleyes: för arret sen.
nå, inga mer undanflykter än att de e ofärdigt ioch hastverk :D
www.perfectbounce.se/wond1.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/wond1.mp3[/mp3]
Åsa:
"Fisjazz.." Tja, jag gillar det! En jätteskön soft låt, du är för blygsam -du sjunger ju riktigt riktigt bra här! Men det är klart, Fransa kommer ju att göra den klockrent, det vet jag ju :) Prova en duett, det vore kul att höra!
Funderar dock på det där "frasande/vispande?" ljudet, ibland får jag det till att du sitter och stryker dig över skäggstubben :D Men det kanske är nåt sånt där jazz-sound som inte jag förstår mig på ;)
Well done - Keep on Ska bli kul att höra fortsättningen!
david.roennlund:
Lite fisjazz är ju alltid trevligt såhär på påskdagen!
Shysst och enkel melodi, sköna harmisar och lite lagom jazzigt piano som verkligen tangnerar gränser för att vara helt osynk , men klarar sig precis!
Vill nog ha lite mer riv o rymd i pianoljudet, det är lite för tamt nu...
Gillar din röst på denna (0050, shysst vibrato ;) )
0202, breaket innan överstämman kommer in , känns lite oprovocerat på nå vis...lite svårt att sätta fingret på problemet.
0209 , snyggt med överstämman, fast nu ligger den kanske på snäppet till för skevt på sinna håll... men snyggt :)
Redan innan jag såg att du skrivit om fransa , så hörde jag henne ! Tror det kan bli super med henne på denna , visst fransa ;)
Lite soft jazzgurafills från Wenis skulle nog ligga fint !
// Farbror Kirurg :unsure:
Emulator:
--- Citat från: Åsa skrivet 23.03.2008, 21:59:51 ---"Fisjazz.." Tja, jag gillar det! En jätteskön soft låt, du är för blygsam -du sjunger ju riktigt riktigt bra här! Men det är klart, Fransa kommer ju att göra den klockrent, det vet jag ju :) Prova en duett, det vore kul att höra!
Funderar dock på det där "frasande/vispande?" ljudet, ibland får jag det till att du sitter och stryker dig över skäggstubben :D Men det kanske är nåt sånt där jazz-sound som inte jag förstår mig på ;)
Well done - Keep on Ska bli kul att höra fortsättningen!
--- Slut citat ---
tackar....jag fick i princip lova EQ att inte ta med pålkranar och stalinrytmer här, så den får stanna sparsmakad...hehe. Ja, inget skäggstubbsgnussande va jag vet...`?
få se om det kan bli nån duett , och då inte den berömda volvon :rolleyes:
tack åsa för öron och glada tillrop :)
--- Citat från: david.roennlund skrivet 23.03.2008, 22:01:00 ---Lite fisjazz är ju alltid trevligt såhär på påskdagen!
Shysst och enkel melodi, sköna harmisar och lite lagom jazzigt piano som verkligen tangnerar gränser för att vara helt osynk , men klarar sig precis!
Vill nog ha lite mer riv o rymd i pianoljudet, det är lite för tamt nu...
Gillar din röst på denna (0050, shysst vibrato ;) )
0202, breaket innan överstämman kommer in , känns lite oprovocerat på nå vis...lite svårt att sätta fingret på problemet.
0209 , snyggt med överstämman, fast nu ligger den kanske på snäppet till för skevt på sinna håll... men snyggt :)
Redan innan jag såg att du skrivit om fransa , så hörde jag henne ! Tror det kan bli super med henne på denna , visst fransa ;)
Lite soft jazzgurafills från Wenis skulle nog ligga fint !
Hejs!
--- Slut citat ---
ja, alltså, jag äslakr när bra pianister såpelar sådär stolpe in...försökte själv med det...funkar lite iallafall :)
verkar faktsitk som rösten blev halvskaplig ändå. avskyr i princip alltid första lyssningarna...så jag kanske skall vara tyst...
0202: ja det där breaket...hörrör sig fråne n liten fuckup, så det skall inte vara något sånt sär sen, kanske nåt annat.
lite jazzgura japp!
och vill NÅGON LÄGGA ALTSAX???
tack david, uppskattar lyssning och kommentar !
max:
Nice! Soft och skön låt. Tycker din sång funkar bra här, fast duett är ju aldrig fel!
Vad är det för bas? Låter som en kontra?
Härligt pianospel!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida