Forum > Demolåtar

EMU: Wondering

(1/7) > >>

Emulator:
LÅTNAMN:           Wondering (A new world)
ARTIST/GRUPP:    emu
GENRE:                Fisjazz?
LÅTLÄNGD:           runt 3
KOMPOSITÖR:        emu
PRODUCENT:          emul 
EV. MEDVERKANDE:  emu
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3

hm. Gör jag bara bort mig här eller? :S  har sjungit in lite...är tänkt att fransa skall vara vokalist på denna. ev duett? fast vet inte om mitt kraxande mer sabbar allt.

Sång i ostkroksmode med nattande dotter rakt ovanför källaren, så det låter väl rätt kasst. Bakgrunden lite ihopslängd...kanske tar lite hjälp av nån snäll jazzfarbror  :rolleyes: för arret sen.

nå, inga mer undanflykter än att de e ofärdigt ioch hastverk :D

www.perfectbounce.se/wond1.mp3

[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/wond1.mp3[/mp3]

Åsa:
"Fisjazz.." Tja, jag gillar det! En jätteskön soft låt, du är för blygsam -du sjunger ju riktigt riktigt bra här! Men det är klart, Fransa kommer ju att göra den klockrent, det vet jag ju  :) Prova en duett, det vore kul att höra!

Funderar dock på det där "frasande/vispande?" ljudet, ibland får jag det till att du sitter och stryker dig över skäggstubben  :D Men det kanske är nåt sånt där jazz-sound som inte jag förstår mig på  ;)

Well done - Keep on  Ska bli kul att höra fortsättningen!

david.roennlund:
Lite fisjazz är ju alltid trevligt såhär på påskdagen!

Shysst och enkel melodi, sköna harmisar och lite lagom jazzigt piano som verkligen tangnerar gränser för att vara helt osynk , men klarar sig precis!
Vill nog ha lite mer riv o rymd i pianoljudet, det är lite för tamt nu...
Gillar din röst på denna (0050, shysst vibrato ;) )
0202, breaket innan överstämman kommer in , känns lite oprovocerat på nå vis...lite svårt att sätta fingret på problemet.

0209 , snyggt med överstämman, fast nu ligger den kanske på snäppet till för skevt på sinna håll... men snyggt :)

Redan innan jag såg att du skrivit om fransa , så hörde jag henne ! Tror det kan bli super med henne på denna , visst fransa ;)

Lite soft jazzgurafills från Wenis skulle nog ligga fint !

// Farbror Kirurg  :unsure:

Emulator:

--- Citat från: Åsa skrivet 23.03.2008, 21:59:51 ---"Fisjazz.." Tja, jag gillar det! En jätteskön soft låt, du är för blygsam -du sjunger ju riktigt riktigt bra här! Men det är klart, Fransa kommer ju att göra den klockrent, det vet jag ju  :) Prova en duett, det vore kul att höra!

Funderar dock på det där "frasande/vispande?" ljudet, ibland får jag det till att du sitter och stryker dig över skäggstubben  :D Men det kanske är nåt sånt där jazz-sound som inte jag förstår mig på  ;)

Well done - Keep on  Ska bli kul att höra fortsättningen!

--- Slut citat ---

tackar....jag fick i princip lova EQ att inte ta med pålkranar och stalinrytmer här, så den får stanna sparsmakad...hehe.  Ja, inget skäggstubbsgnussande va jag vet...`?

få se om det kan bli nån duett , och då inte den berömda volvon :rolleyes:

tack åsa för öron och glada tillrop :)

--- Citat från: david.roennlund skrivet 23.03.2008, 22:01:00 ---Lite fisjazz är ju alltid trevligt såhär på påskdagen!

Shysst och enkel melodi, sköna harmisar och lite lagom jazzigt piano som verkligen tangnerar gränser för att vara helt osynk , men klarar sig precis!
Vill nog ha lite mer riv o rymd i pianoljudet, det är lite för tamt nu...
Gillar din röst på denna (0050, shysst vibrato ;) )
0202, breaket innan överstämman kommer in , känns lite oprovocerat på nå vis...lite svårt att sätta fingret på problemet.

0209 , snyggt med överstämman, fast nu ligger den kanske på snäppet till för skevt på sinna håll... men snyggt :)

Redan innan jag såg att du skrivit om fransa , så hörde jag henne ! Tror det kan bli super med henne på denna , visst fransa ;)

Lite soft jazzgurafills från Wenis skulle nog ligga fint !

Hejs!

--- Slut citat ---

ja, alltså, jag äslakr när bra pianister såpelar sådär stolpe in...försökte själv med det...funkar lite iallafall :)

verkar faktsitk som rösten blev halvskaplig ändå. avskyr i princip alltid första lyssningarna...så jag kanske skall vara tyst...

0202: ja det där breaket...hörrör sig fråne n liten fuckup, så det skall inte vara något sånt sär sen, kanske nåt annat.

lite jazzgura japp!

och vill NÅGON LÄGGA ALTSAX???

tack david, uppskattar lyssning och kommentar !

max:
Nice! Soft och skön låt. Tycker din sång funkar bra här, fast duett är ju aldrig fel!
Vad är det för bas? Låter som en kontra?
Härligt pianospel!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion