Forum > Färdiga produktioner

Caroline & Max - Nathalie

(1/4) > >>

max:
LÅTNAMN: Nathalie
ARTIST/GRUPP: Caroline & Max
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD: 3:19
KOMPOSITÖR: Caroline & Max
PRODUCENT: Caroline & Max
EV. MEDVERKANDE: Mahan
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Detta är en låt som Caroline skrev för ett par år sedan och som vi länge har velat spela in, men eftersom vi inte har varit särskilt bekanta med VST-instrumenten har den fått vänta.
Låten som sådan tycker vi är klar men trummorna är ganska trista och borde göras om så småningom :)
Tyck gärna till! :)

EDIT: Ny version med Mahan på trummor!

Harmonica mike:
Tjena Maxen å Carro.
WOW! Här har du en pärla till.Caroline sjunger ju bara för bra,shit vilken känsla i sången.
Riktigt bra låt som verkligen förtjänar bättre trummor.Dom drar ned vilket du påpekade.Hoppas att någon av trumarrarna på forumet förbarmar sig och hjälper dig med denna,ohygglig potencial i låten.

Ja jizes,önskar att jag begrep det här med trummor bättre,tyvärr så är vi på samma nivå där så jag kan inte hjälpa dig med det..Lägg ut en trevare under samarbeten,det finns ju asgrymma trummisar här.

Skitbra låt!!

Mvh
Micael

Emulator:
ja, trummorna. :( Mahans pads kanske ? :D

Pianot känns lite stelt också i början där..kanske skruva upp sustainen, eller ännu hellre använd en pedal. låter opedalat?

Sången ja! låt bättre än någonsin! Någr toner som känns några cent off? Kolla i melodyne....där kan man se hur det ligger. petitesser dock.

Har svårt att kommentera mer på denna, tycker att den sitter i sin genre som den ska...själv gillar ju jag lite skitigare saker, men det är nog inte att rekommendera här. bra gitarrspel för övrigt!

Tycker caroline sjunger bättre och bättre, dock använder hon samma uttryck låten igenom. Peppa henne till att ta i och använda bröstklang och huvudklang mer, snarare än bara "falsett" (hur fan stavas det egenliten?  :blink:)

Tror hon skulle kunna utvecklas från någon som sjunger "bra och fint" till någon som kan uttrycka sig med fler färger från palletten.

bra jobbat!

max:
Micael:
Tjena! Kul att du gillar :)
Caroline blev jätteglad av dina fina kommentarer på sången!
Jo det där med trummor.. Önskar också att jag kunde med det men men.. Om någon är sugen på att hjälpa till med trummorna hade jag varit väldigt tacksam :)
Tack för lyssning och kommentarerna!

Emulator
Ja, trummorna.. Japp mahans pads hade varit fint hehe :)
Ska se över pianot och sången med melodyne, tack för tipset. Caroline tackar för feedbacken! Vi ska fundera lite mer till nästa låt på hur vi ska lägga upp sångmelodin för att få mer uttryck i sången.
Tack för feedbacken!

freddy:
Ja detta funkar. Tror att Caroline skulle behöva öva på att få lite mer botten på dom höga tonerna. Som Emu säger så är det mest huvud. Arret sitter tycker jag, trummorna är väl ok ändå, känns lite som dom ska vara lika simpla som dom är, om aningen stelt kanske.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion