Forum > Demolåtar

The Iken Band She's Gone nymix.

<< < (4/5) > >>

IKEN:

--- Citat från: Emulator skrivet 24.03.2008, 11:30:53 ---Orgel vore fint ja, fast då måste övriga maka på sig och de kanske man inte vill? Verkar som du är ute efter ett kompromisslöst uttryck, fulla spjäll över allt :D

Mixen ÄR rörig. frågan hur man benar upp?

Hur jag hade testat:

Ta bort reverb på allt som har det. snustorra trummor. Höj trummorna i 400-800 HZ-regionen, där bör med fläsk finnas.

Försök skära gitarrena på en 200 HZ, dock försiktigt så att botten inte helt tappas.

Testa att hitta varje gitarrs "egna frekvens": ställ ett smalt Q-värde på en EQ och svep runt 2-3 Khz...laborera med volymerna på varje gitarr runt, för att se om du kan lägga deras "peakar" volymsmässigt på olika nivåer.

Sången: lite eq, compressor och en gnutta rördist för att låta sju resor kaxigare. bara liiiite lite .) Sen ett svagt delay på, inget reverb.

Ja, jag har egentligen ingen aning. men så hade jag testat :D

Gött flås i denna rockrökare, jag förstår verkligen att du egentligen inte vill göra någon tradeoff på något instrument.

B) ös på!

--- Slut citat ---
Tack för tipsen!
Har gjort en del av det du säger,fast gurorna skar jag från 100hz,borde vara lite aggresivare altså?
sången,Har ju iofs Vintage Warmer,inte använt den på evigheter.... :o
tar inte gärna bort något,vet inte vad som måste gå i så fall,möjligtvis mellanspels stratan,fast då bllir det tomt på nått sätt.......fan vad svår denna låt är att få till.... :wacko:
det enda reverb som finns är på trummorna,och det är inte mycket.
nå,tillbaka till ritbordet,måste bara ha nya lurar............ :angry:
tack för tips och råd!!

Harmonica mike:
Som genom ett under så hittade jag fram till länken.. :)

Nåväl,jo det är lite grötigt med kompgurorna.Tycker dom har för mycket volym,börja med att sänka dom. Vidare så kanske det funkar med lite skalande i eq:n också,men testa att sänka dom först..Under solo delen där du bara kör en gura så låter det klart bättre..Annars så är det ett grymt sväng i låten,stört skönt lirat på alla plan.Jag tycker trummorna låter bra "lirade",sänker du komp gurorna så kryper dom fram lite mer i ljudbilden..Basen låter grymt!

Mvh
Micael

IKEN:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.03.2008, 17:13:35 ---Som genom ett under så hittade jag fram till länken.. :)

Nåväl,jo det är lite grötigt med kompgurorna.Tycker dom har för mycket volym,börja med att sänka dom. Vidare så kanske det funkar med lite skalande i eq:n också,men testa att sänka dom först..Under solo delen där du bara kör en gura så låter det klart bättre..Annars så är det ett grymt sväng i låten,stört skönt lirat på alla plan.Jag tycker trummorna låter bra "lirade",sänker du komp gurorna så kryper dom fram lite mer i ljudbilden..Basen låter grymt!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Basen..... Rickenbacker....Det dröjer tills nästa helg innan detta blir fixat,trasiga lurar,arbetsvecka.......
funderar på att lägga om trummorna,orginalfilen är borta........ :blink: har 2 minuter ungefär,resten saknas........
tack för lyssning!!
och visst svänger det,skall bara fixa mixen..... :D
mycket eq verkar det som........ vilken jäkla svårmixad låt.......

ynot:

--- Citat från: IKEN skrivet 23.03.2008, 21:35:49 ---
--- Citat från: ynot skrivet 23.03.2008, 15:18:51 ---FAN RULLAR PÅ FINT TYCKER SÅNGEN FUNKAR FINT

Bara några avslutfraser på några meningar som känns lite "tillgjorda" sökta.

blir lite trång i gurstallet på verserna kanske ta bort nån eller sänka lite.
bra jobbat.

tony

--- Slut citat ---
Menar du texten?
den var skitenkel att skriva........ :D

--- Slut citat ---
hepp sättet o sjunga tar i men litar inte på det så det blir tillgjord istället är nog bara två ställen annrs jättebra
y

IKEN:

--- Citat från: ynot skrivet 27.03.2008, 17:18:12 ---
--- Citat från: IKEN skrivet 23.03.2008, 21:35:49 ---
--- Citat från: ynot skrivet 23.03.2008, 15:18:51 ---FAN RULLAR PÅ FINT TYCKER SÅNGEN FUNKAR FINT

Bara några avslutfraser på några meningar som känns lite "tillgjorda" sökta.

blir lite trång i gurstallet på verserna kanske ta bort nån eller sänka lite.
bra jobbat.

tony

--- Slut citat ---
Menar du texten?
den var skitenkel att skriva........ :D

--- Slut citat ---
hepp sättet o sjunga tar i men litar inte på det så det blir tillgjord istället är nog bara två ställen annrs jättebra
y

--- Slut citat ---
Jag gillar att vara själv när sången läggs,just denna kväll var min sambo hemma,hon dissar alltid min musik o min sång,och att sjunga med henne i huset var verkligen skitsvårt,resultate blev därefter..... :ph34r: när man alltid får höra att det man gör suger,är det inte lätt...... :ph34r:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion